2a klasės mokinių edukacinė išvyka: pažintis su vokiečių kalba ir kultūra
Sausio 24 d. 2a klasės mokiniai, besimokantys vokiečių kalbos, dalyvavo turiningoje ir įkvepiančioje edukacinėje išvykoje, kurios metu gilino žinias apie vokiečių kalbą bei vokiškai kalbančių šalių kultūrą.
Pirmoji stotelė buvo Goethe’s institutas, kur mokinių laukė išsamus pristatymas apie šio instituto veiklą Lietuvoje. Jie sužinojo apie Goethe’s instituto organizuojamus konkursus, renginius ir iniciatyvas, skirtas vokiečių kalbos besimokantiems jaunuoliams. Taip pat buvo pristatyti vertingi nemokami ištekliai savarankiškam mokymuisi.
Mokiniai susipažino su interaktyvia mokymosi platforma „Deutsch für dich“ bei nuotoline vokiškų leidinių biblioteka Onleihe. Be to, jie išgirdo svarias priežastis, kodėl verta mokytis vokiečių kalbos – ne tik kaip akademinio ir profesinio tobulėjimo priemonės, bet ir kaip galimybės atrasti Vokietijos, Austrijos, Šveicarijos bei kitų vokiškai kalbančių šalių kultūrą.
Antroji išvykos dalis vyko Vilniaus apskrities A. Mickevičiaus viešojoje bibliotekoje, kur mokiniai apsilankė Austrų, Šveicarų ir Lichtenšteino skaitykloje. Čia jie dalyvavo paskaitoje „Pažįstama ir nepažįstama Austrija“, kurios metu sužinojo daug įdomios informacijos apie šios šalies istoriją, kultūrą, turizmą bei geografiją.
Ši edukacinė išvyka ne tik praplėtė mokinių akiratį, bet ir paskatino juos dar labiau domėtis vokiečių kalba bei vokiškai kalbančių šalių kultūra.
Nuoširdžiai dėkojame Goethe’s institutui ir Vilniaus apskrities A. Mickevičiaus viešajai bibliotekai už šiltą priėmimą bei įdomias veiklas!
Mokyt. I. Vysockaja, 2025 m. sausio 25 d.
Vilniaus Karoliniškių gimnazijos mokytoja Irena Vysockaja – apdovanota už inovatyvumą vokiečių kalbos ugdyme
Vokietijos ambasada Vilniuje specialiu savo prizu už inovatyvumą vokiečių kalbos ugdyme ir aktyvų dalyvavimą Vokiečių kalbos dienose apdovanos Vilniaus Karoliniškių gimnazijos vokiečių kalbos mokytoją Ireną Vysockają.
Vilniaus universiteto Filologijos fakulteto inicijuotas Metų vokiečių kalbos mokytojo(s) apdovanojimas, bendradarbiaujant su partneriais, jau ketvirtus metus skiriamas mokytojoms ir mokytojams už aktyvią pastarųjų metų pedagoginę, organizacinę ir kūrybinę veiklą – vokiečių kalbos mokymą(si), tarpkultūrinį pažinimą ir daugiakalbystės sklaidą.
Dėkojame visoms Lietuvos Metų mokytojo/s apdovanojimo nominantėms už aktyvias veiklas, kūrybiškumą, meilę mokiniams, mokyklai ir vokiečių kalbai! Jūsų dėka mokinės ir mokiniai atranda vokiečių kalbos grožį, plečia akiratį, susipažįsta su akademinės ir profesinės veiklos perspektyvomis.
Vokietijos ambasada specialų savo prizą įteiks Irenai Vysockajai Vilniuje. Visas nominuotas mokytojas pasieks joms skirtos atminimo dovanos ir pažymėjimai.
2025 m. sausis
Sveikiname
tarptautinėje olimpiadoje „Kings League“ laimėjusį
sidabrinį medalį Liną Rynkevičių,1g kl.,
ir jį ruošusią anglų kalbos mokytoją Irena Karpičienę.
Gimnazijos administracija, 2024 m.
Atvira integruota vokiečių kalbos ir istorijos pamoka „Berlyno sienos istorija“
Lapkričio 9-oji Vokietijoje yra ypač svarbi data, nes būtent šią dieną 1989 metais griuvo Berlyno siena – vienas Šaltojo karo simbolių, kuris skyrė Rytų ir Vakarų pasaulį. Šiais metais sukanka 35 metai nuo šio istorinio įvykio, kuris atvėrė kelią Vokietijos susivienijimui ir politiniams pokyčiams Europoje.
Šios progos minėjimui 2a kl. mokiniai dalyvavo mokytojų Irenos Vysockajos ir Audronės Čižauskienės integruotoje vokiečių kalbos ir istorijos pamokoje, kurioje susipažino su Berlyno sienos istorija. Pamokoje mokiniai ne tik gilinosi į istoriją, bet ir praturtino vokiečių kalbos žinias – jie mokėsi pagrindinių sąvokų vokiečių kalba Berlyno sienos tematika, žiūrėjo filmuką apie Berlyno sieną ir diskutavo apie Šaltojo karo laikų politinį susiskaldymą.
Naudodamiesi interaktyviomis priemonėmis, mokiniai noriai dalijosi savo asociacijomis apie Berlyno sieną platformoje Mentimeter, atliko žodyno užduotis bei sudėjo dėlionę, kuri padėjo įsigilinti į filmuko turinį. Pamoką užbaigė refleksija ir įsivertinimas naudojant interaktyvią apklausą.
Ši pamoka buvo ne tik kalbos mokymasis, bet ir prasminga kelionė į istoriją, padėjusi mokiniams geriau suvokti Berlyno sienos griūties svarbą ir jos įtaką dabartinei Europai.
Vokiečių kalbos mokytoja Irena Vysockaja, 2024 m. lapkričio 11 d.
„Vokiečių kalbos dienos“ 2024
Plakatai apie vokiškai kalbančias šalis ir Berlyno sienos griuvimo 35-mečiui skirta paroda
„Vokiečių kalbos dienos“ mūsų gimnazijoje jau tapo labai laukiamu ir džiugiu kasmetiniu įvykiu! Šiemet mokiniai kūrė plakatus, kuriuose kūrybingai pristatė vokiškai kalbančių šalių kultūrą, tradicijas, skanėstus ir garsenybes. Plakatų pristatymas tapo tikra švente – mokiniai ne tik dalijosi įdomiais faktais, bet ir aktyviai dalyvavo viktorinoje, kurioje smagiai pasitikrino, ką sužinojo. Renginyje „Ö kaip vokiškai“ dalyvavę mokiniai buvo apdovanoti saldžiomis dovanėlėmis ir Goethe’s instituto ženkliukais. Kviečiame gimnazijos bendruomenę apsilankyti parodoje „Vokiškai kalbančių šalių mozaika“ antro aukšto fojė ir pasigrožėti mokinių darbais!
Mokinių plakatų parodą papildė ypatinga ekspozicija, skirta Berlyno sienos griuvimo 35-mečiui. Tai puiki proga prisiminti istorinius faktus bei pamąstyti apie laisvės svarbą. Kviečiame mokinius susipažinti su parodos medžiaga ir dalyvauti Kahoot viktorinoje. Nuoširdžiai dėkojame organizacijai Stiftung Berliner Mauer už parodai skirtą medžiagą, kuri praturtina mūsų gimnazijos bendruomenės žinias ir padeda įdomiai mokytis istorijos!
Vokiečių kalbos mokytoja Irena Vysockaja, 2024 m. lapkritis
Integruota vokiečių ir rusų kalbos pamoka „Europos kalbos“
Rugsėjo 27 d. Karoliniškių gimnazijoje minėjome Europos kalbų dieną, kurios metu vyko įvairūs renginiai, skatinantys pažinti kalbų įvairovę.
Tą dieną vyko ir atvira integruota mokytojų Irenos Vysockajos ir Julijos Baladžanian-Čemakinos vokiečių ir rusų kalbų pamoka „Europos kalbos“, kurioje dalyvavo 2d klasės mokiniai. Pamokos metu mokiniai rungėsi Kahoot viktorinoje apie lietuvių, vokiečių ir rusų kalbų ypatybes, mokėsi atpažinti skirtingas Europos kalbas ir diskutavo, kodėl jiems svarbu mokytis užsienio kalbų.
Europos kalbų dienos renginiai yra graži tradicija mūsų gimnazijoje, padedanti ugdyti atvirumą kitoms kalboms ir kultūroms bei skatinti kalbų mokymosi vertybes.
Mokytojos Irena Vysockaja ir Julija Baladžanian-Čemakina, 2024 m. rugsėjo 27 d.
Europos kalbų diena 2024
Rugsėjo 27 dieną gimnazijos pirmųjų klasių mokiniai dalyvavo Europos kalbų dienos renginyje, kurio metu turėjo pristatyti vieną Europos kalbą ir šalį, kurioje kalbama ta kalba ir sukurti plakatą. Renginio metu kūrybingai pasirodė 1a klasė, pristačiusi ukrainiečių kalbą ir Ukrainą, 1c klasė – apie Portugaliją ir portugalų kalbą, 1d – apie Kroatiją, jos kalbą ir šalies tradicijas. Renginį vedė ketvirtokai gimnazistai Akvilė ir Kastytis. Dėkojame visų pirmųjų gimnazijos klasių auklėtojams, padėjusiems mokiniams pasiruošti renginiui bei užsienio kalbų mokytojams už geranoriškumą ir iniciatyvą.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Audronė Būdienė, 2024 m. rugsėjo 27 d.
Renginys būsimiems trečiokams „Pasimatuok vokiečių kalbą“
Dažnas net nepradeda mokytis vokiečių kalbos, nes iki šiol gyvuoja mitas, kad ši kalba yra ypač sudėtinga. Bet ar tikrai vokiečių kalba yra sunkiai įveikiama ir jai išmokti gali prireikti kone viso gyvenimo, tiksliau sakant, trisdešimties metų, kaip manė amerikiečių rašytojas Markas Tvenas?
Į balandžio 10 d. vykusį renginį „Pasimatuok vokiečių kalbą“ gausiai susirinkę mokiniai turėjo galimybę „pasimatuoti“ vokiečių kalbą. Renginio metu mokiniai išmoko keletą frazių vokiečių kalba, susipažino su pagrindinėmis skaitymo ir tarimo taisyklėmis bei įsitikino, kad jie jau moka gana daug vokiškų žodžių! Tikimės, kad ši trumpa pažintis su vokiečių kalba paskatins vieną ar kitą mokinį pakeisti savo požiūrį į vokiečių kalbą ir pradėti jos mokytis vienuoliktoje klasėje.
Vokiečių kalbos mokytoja Irena Vysockaja, 2024 m. balandžio 11 d.
Velykų tradicijos Vokietijoje ir Ukrainoje
Balandžio 10 d. gimnazijoje vyko integruota vokiečių ir rusų kalbos pamoka „Velykų tradicijos Vokietijoje ir Ukrainoje“. Pamokos metu IIb klasės mokiniai sužinojo, kaip švenčiamos Šv. Velykos Vokietijoje ir Ukrainoje. Mokiniai dirbdami grupelėse atliko interaktyvią užduotį panaudodami QR kodą. Perskaitę tekstus apie Velykų tradicijas Vokietijoje ir Velykų tradicijas Ukrainoje pristatė šią informaciją savo klasės draugams. Pamokoje mokiniai turėjo galimybę sudėlioti Puzzlę ir atlikti įdomią bei smagią užduotį pagal instrukcijas vokiečių ir rusų kalba, nuspalvinti velykinius margučius?
Mokiniai bendradarbiaudami, diskutuodami ir atlikdami užduotis įsitikino, kad visai smagu kartu mokytis ir vokiečių, ir rusų kalbos.
Mokytojos Julija Baladžanian-Čemakina ir Irena Vysockaja, 2024 m. balandžio 11 d.
Sveikiname
Vilniaus miesto 5–9 klasių mokinių rusų (užsienio) kalbos olimpiadoje
8–9 klasių komandų kategorijoje laimėjusias antrąją vietą
Taisiją Mariničevą,1a kl.,
Gintarę Chvackaitę, 1c kl.,
Dianą Dzičkovską, 1c kl.,
ir jas ruošusią rusų kalbos mokytoją Aną Jankelevič.
Gimnazijos administracija, 2024 m.
Interaktyvi knyga „Ideenbuch. Selbstgemachte Weihnachsgeschenke“
Per Kalėdas norime pradžiuginti savo artimuosius ir padovanoti jiems gražių dovanų. Visi žinome, kad nėra nieko nuoširdžiau nei savo paties rankomis pagaminta dovana.
Projekto „Umweltfreundliche Weihnachten“ (lt. Aplinkai draugiškos Kalėdos) metu 2a ir 2b kl. mokiniai parengė interaktyvią knygą „Ideenbuch. Selbstgemachte Weihnachsgeschenke“. Knygoje sugulė mokinių idėjos, kokias Kalėdines dovanas galima nesunkiai pagaminti savo rankomis, pvz., sausainių mišinį stiklainyje, apelsinais kvepiančius kalėdinius papuošimus, mielą eglutę iš sagų ir t. t. Mokiniai išsamiai aprašė kūrybinį procesą vokiečių kalba, o kad dovanas galėtų pagaminti ir tie, kas nemoka vokiečių kalbos, paruošė vaizdo ir fotoinstrukcijas. Knygą „Ideenbuch. Selbstgemachte Weihnachsgeschenke“ galima pavartyti paspaudus šią nuorodą https://bit.ly/3WCLZJ9
Mokyt. I. Vysockaja, 2022 m. gruodžio 21 d.
Tarptautinis anglų kalbos konkursas „Best in English 2022“
Kiekvienais metais mūsų gimnazija dalyvauja tarptautiniame anglų kalbos konkurse „Best in English“, kuriame šiais metais dalyvavo 20 mūsų gimnazijos 2-4 klasių mokinių. Konkursas visada trunka 60 minučių, per kurias dalyviai turi atsakyti į gramatikos, kalbos vartosenos klausimus, atlikti klausymo ir skaitymo užduotis. Šiemet konkurse dalyvavo net 800 pasaulio mokyklų iš daugelio pasaulio šalių. Iš 118 (pernai 125) taškų mūsų geriausi rezultatai buvo pasiekti Rusnės Mišeikytės (98 taškai), 3a kl., Arno Grigelevičiaus (96,5 taško), Eriko Žiukevičiaus (94,5 taško), abu 4d kl., Vėjo Bubino (93,5 taško), 3a kl., ir Ugnės Jonikaitės (92,5 taško), 4a kl. Visi šie mokiniai jau ne pirmus metus dalyvauja šiame anglų kalbos konkurse.
Gruodžio viduryje bus paskelbti visų dalyvavusiųjų rezultatai bendrame tarptautiniame kontekste.
Ačiū visiems dalyviams!
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Audronė Būdienė, 2022 m. lapkričio 20 d.
Žaidimas „Klimatui neutralus miestas“
Lapkričio 9 d. mūsų gimnazijoje buvo vykdomas Gėtės instituto tarptautinio projekto „Klimatui neutralus miestas“ simuliacijos žaidimas tuo pačiu pavadinimu. Simuliacijos žaidime dalyvavo 1b, 2a, 2b ir 4a mokiniai. Mokinius konsultavo vokiečių kalbos mokytoja I. Vysockaja ir geografijos mokytojas D. Kozlovskij.
Žaidimo metu mokiniai ne tik pagilino žinias apie klimato kaitos padarinius ir jų valdymo priemones, tačiau naudodamiesi specialia internetine platforma prisiėmė sprendimų priėmėjų vaidmenis (pav., išgalvoto miesto „Fonto“ merė, „Fridays for Future“ judėjimo narys, industrinės įmonės atstovas, turizmo sektoriaus darbuotoja ir pan.) ir kartu sukūrė efektyvų veiksmų planą, kaip palaipsniui paversti Fontą klimatui neutraliu miestu.
Mokinių mintys apie simuliacijos žaidimą „Klimatui neutralus miestas“
Žaidimas tikrai buvo įdomus! Gavau naujų žinių ir įgūdžių. Supratau, kaip viskas vyksta ir turi vykti. Labiausiai patiko diskutuoti su kitais ir paneigti arba pritarti kitų nuomonei. Sužinojau įvairių būdų, kaip galima sumažinti CO2 emisijas ir padidinti darbo vietų skaičių. Su mielu noru sudalyvaučiau dar kartą! /Agnieška Nosevič, 2b/
Buvo visai smagus žaidimas. Buvo įdomu dirbti komandose su paskirstytais vaidmenimis. Mielai dar kartą tokiame sudalyvaučiau. Tik kad labai užsikalbėjome posėdžio metu ir nespėjome visko aptarti. /Emilija Šarkaitė, 2b/
Žaidimas „Klimatui neutralus miestas“ – puiki galimybė moksleiviams sužinoti miesto planavimo ypatybes, išreikšti savo nuomonę bei suprasti, jog surasti bendrą sprendimą – nelengva užduotis. Dėkoju Gėtės institutui už galimybę sudalyvauti šioje simuliacijoje. /Martynas Gluoksnys, 4a kl./
Šis žaidimas buvo įdomus ir kitoks nei visi. Sužinojau naudingų dalykų, taip pat supratau, kiek daug visko reikia pakeisti norint išsaugoti gerą klimatą. Tikiuosi sulaukti dar ne vieno tokio žaidimo kitomis svarbiomis temomis, nes spręsti problemas ir diskutuoti žaidimo forma yra labai naudingas ir praktiškas būdas. /Mija Jasiukaitytė, 2b/
Nesu dalyvavusi panašiuose žaidimuose, taigi kaip pirma patirtis buvo labai įdomu ir smagu išbandyti. Suorganizuota viskas labai tvarkingai. Žaidimo tema aktuali šiandien, tai irgi didelis pliusas, kadangi verčia susimąstyti apie tikrus miestus ir ką būtų galima padaryti, naujai sukurti ar pakeisti gamtos ir aplinkos labui. Manau, kad tokie projektai labai naudingi, nes supažindina jaunuolius su diskusijomis, sprendimų priėmimu, politika. /Eglė Papinigytė, 2b/
Diena „Ö kaip vokiškai?“
Kaip jau įprasta, šiais metais spalio 17–23 dienomis visoje Lietuvoje vyko Vilniaus Goethe`s instituto, bendradarbiaujant su Vokietijos Federacinės Respublikos ambasada Lietuvoje, Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmais, inicijuota vokiečių kalbos savaitė „Ö kaip vokiškai?“, skirta populiarinti vokiečių kalbą. Įvairūs renginiai vyko ne tik mokyklose ir universitetuose, bet ir darželiuose, įstaigose, įmonėse.
Spalio 19 d. Vilniaus Karoliniškių gimnazija tradiciškai prisijungė prie Goethe`s instituto iniciatyvos – gimnazijoje vyko interaktyvus pažintinis žaidimas „Atrask Vokietiją!“.
Mokinių mintys apie pamoką
Vokiečių pamokoje vyko netradicinė projektinė veikla pavadinimu „Ö kaip vokiškai?“. Jos metu mokiniai buvo suskirstyti į grupes po tris ir gavo užduotį rasti keturias gimnazijoje esančias vietas su QR kodais, kurie mums nurodė klausimus, į kuriuos turime atsakyti. Suradę visus reikalingus QR kodus, grįžome į klasę ir kartu su kitais grupėje esančiais mokiniais bandėme įvykdyti užduotį internete. Pamokos pabaigoje visi pristatėme savo atsakymus. Ši pamoka man labai patiko, nes įgijau daugiau praktinių įgūdžių dirbti komandoje ir kartu sužinojau šiek tiek daugiau apie Vokietiją. Martyna Drulytė, 1b kl.
Renginys „Ö kaip vokiškai?“ buvo labai smagus. Mokytoja mus išskirstė į grupes ir mes turėjome surasti įvairias užduotis apie Vokietiją ir jas atlikti. Paskui turėjome pristatyti savo atradimus. Man asmeniškai tai buvo labai įdomu. Sužinojau labai daug dalykų apie Vokietiją, kurių dar nebuvau girdėjusi. Tikiuosi, kad šitas projektas dar ilgai gyvuos. Manau, kad tai puiki pramoga, ugdanti bendradarbiavimą ir išsilavinimą. Gitana Puodžiūnaitė, 1b kl.
Sveikiname!
Gimnazijos administracija
Sveikiname!
Lietuvos mokinių 11-ų klasių anglų kalbos olimpiados savivaldybių etape
III vietos laimėtoją Ugnę Jonikaitę, 3a kl., bei mokinę ruošusią mokytoją Rasą Miknienę.
Gimnazijos administracija, 2022 m.
Tarptautinis anglų kalbos konkursas „Best in English 2021“
Kiekvienais metais mūsų gimnazija dalyvauja tarptautiniame anglų kalbos konkurse „Best in English“, kuriame šiais metais dalyvavo 25 mūsų gimnazijos 2–4 klasių mokiniai. Konkursas trunko 60 minučių, per kurias dalyviai turėjo atsakyti į gramatikos, kalbos vartosenos klausimus, atlikti klausymo užduotis. Šiemet konkurse dalyvavo net 17 223 mokiniai iš 32 šalių. Geriausią rezultatą pasiekė Aleksandras Mikšėnas, 3e kl. (111,9 t. iš 125 t.), Erikas Žiukevičius, 3d kl. (110,5 t.) ir Aivaras Maslauskas, 4a kl. (108 t.) Iš antrokų geriausius rezultatus parodė Mantas Binkis, 2a kl. (105 t.)
Gruodžio viduryje turėtų pasirodyti visų dalyvavusiųjų konkurse rezultatai.
Direktoriaus pavaduotoja A. Būdienė, 2021 m. gruodžio 26 d.
Sveikiname
8-9 klasių mokinių 2020 m. Vilniaus miesto rusų kalbos (užsienio) olimpiadoje
gavusią padėką už namų darbo užduotį mokinę Janą Šulskytę (1e kl.)
ir mokinę ruošusią mokytoją Juliją Baladžian-Čemakiną.
Gimnazijos administracija, 2020 m. sausis 23 d.
Tarptautinis anglų kalbos konkursas „BEST UN ENGLISH 2019“
Jau ketvirtus metus gimnazija dalyvauja tarptautiniame anglų kalbos konkurse „Best in English 2019“. Konkurse dalyvavo 21 antrų – ketvirtų gimnazijos klasių mokinys. Kaip ir pernai, šiemet daugiausia taškų surinko 3b klasė mokinys Vilius Kucavičius (104 taškai iš 117). Antroje vietoje – Tadas Bernotas, 4b klasė, 104 taškai. Dėkojame informacinių technologijų mokytojoms J. Kuliukienei ir J. Bubelienei už sklandų konkurso vykdymą.
Direktoriaus pavaduotoja A. Būdienė, 2019 m. lapkričio 29 d.
Japonijos ambasadoje
Parengė Ernesta Martišiūtė, 1g klasės mokinė, 2019 m. spalio 17 d.
Debates May 14
On the 14th of May there were debates held in the name of Europe’s day. To debate about the problems facing the EU, we had guests arrive from “Saulės“ high school. The topic of the debate was very relevant to us all. The teams hotly debated and held their positions by using examples, which are inseparable from everyday life. The audience of the debates also added to the occasion by clapping when the team that they supported spoke, thereby expressing their opinion. These debates were highly important for students and pupils, because the topic of the debate was once again about the EU and the problems its currently facing and ways to solve those problems. We are sure that this will encourage further discussion, which is a great opportunity for young people to contribute to the resolvement of the problems that are facing the EU now and in the future.
Tadas Bernotas 3B
Guten Appetit! En Guete! Mahlzeit! arba Skanaus!
2019 metų kovo mėnesį 2b ir 2d klasių mokiniai, besimokantys vokiečių kalbą, nagrinėjo temą „Essen“ (liet. „maistas“) ir projektinio darbo metu susipažino su Vokietijos, Austrijos ir Šveicarijos nacionalinėmis virtuvėmis. Mokiniai išsirinko jiems labiausiai patikusius patiekalų receptus, pav., garsųjį Vienos šnicelį, šokoladinį pyragą Zacherį, šildantį sūrio fondiu, ir pristatė juos savo projektiniuose darbuose. Mokiniai apipavidalino kiekvieną receptą ir šalia patiekalo gaminimo aprašymo vokiečių kalba pateikė lietuvišką vertimą. Mokinių darbai sugulė į bendrą kulinarinę knygą „Guten Appetit! En Guete! Mahlzeit! arba Skanaus!“, kurią galima pavartyti paspaudus šią nuorodą https://bit.ly/2PKlEru
Vokiečių kalbos mokytoja Irena Vysockaja, 2019 m. kovas
Frankofonijos diena Vilniaus Karoliniškių gimnazijoje
Tarptautinė frankofonijos diena kovo 20-ąją visame pasaulyje minima nuo 1990 metų. Frankofonija simbolizuoja bendrystę, solidarumą ir taiką, – šia proga organizuojama daugybė šventinių ir kultūrinių minėjimų.
Lietuvoje šiai tarptautinei datai paminėti, prancūzų kalbai ir frankofoniškoms kultūroms švęsti buvo skiriamas visas kovo mėnuo, – buvo planuojama daug renginių. LR Užsienio reikalų ministerija, Prancūzų institutas Lietuvoje su frankofoniškų šalių ir Lietuvos partneriais siūlė turtingą programą.
Frankofonija buvo paminėta ir mūsų gimnazijoje. Gimnazijos prancūzų kalbos mokytoja Ona Gilienė organizavo kolegoms puikią frankofonijos šventę, kurios metu buvo pristatyta spalvinga mokytojos surinkta pašto ženklų, prancūziškų sūrių pakuočių ir dėžučių kolekcijos, skambėjo prancūziška muzika, mokytojai vaišinosi įvairiais sūriais ir prancūziškais desertais. Renginio metu visus lydėjo gera nuotaika, noras atrasti, pažinti, bendrauti. Dėkojame mokytojai Onai Gilienei už išreikštą iniciatyvą, kūrybingumą ir tradicijų puoselėjimą.
Direktoriaus pavaduotoja Audronė Būdienė, 2019 m. kovo 29 d.
Tarptautinė mokslinė konferencija „Human. Technologies. Quality of Education“
2019 m. vasario 12-13 d. Vilniaus Karoliniškių gimnazijos vokiečių kalbos mokytoja Irena Vysockaja dalyvavo Latvijos universiteto 77 tarptautinėje mokslinėje konferencijoje „Human. Technologies. Quality of Education“. Mokytoja skaitė pranešimą „Wortschatzarbeit kreativ“ ir pristatė kolegoms iš Latvijos, Estijos ir Lietuvos interaktyvių įrankių taikymo scenarijus mokant užsienio kalbos žodyno. Pranešimo metu mokytoja taip pat pristatė tarptautinį projektą „VR@School“, kuriame Vilniaus Karoliniškių gimnazija dalyvauja nuo 2018 metų rugsėjo 1 d.
Vokiečių kalbos mokytoja Irena Vysockaja, 2019 m. vasario 14 d.
Sveikiname
2019 m. respublikiniame moksleivių kūrybinių darbų parodos konkurse
„Ivanas Turgenevas ir jo amžininkai“ tapusią laureate Aistę Averbachaitę, 2b kl.,
ir mokinę ruošusią mokytoją Juliją Baladžanian-Čemakiną.
Projektas „Atviros kultūriniam paveldui daugiakultūrėje visuomenėje asmenybės ugdymas per rusų literatūrą ir jos sąsają su Lietuvos kultūra“.
Gimnazijos administracija, 2019 m.
Sveikiname
2019 m. Vilniaus miesto rusų kalbos (užsienio) olimpiadoje
gavusias Diplomą už platų rusų kalbos žodyną rungtyje „Pridėk raidę, parašyk žodį“
8–9 klasių komandą:
Dianą Račko, 1c,
Kotryną Semaškaitę, 1c,
Valeriją Voinovą, 1c.
ir mokines ruošusią mokytoją Juliją Baladžanian-Čemakiną.
Gimnazijos administracija, 2019 m.
O kaip vokiškai?
Šiais metais, kaip ir praėjusiais, Vilniaus Karoliniškių gimnazija prisijungė prie jau trečiąkart Gėtės instituto Lietuvoje bei Vokietijos Federacinės Respublikos ambasados Lietuvoje rengiamos iniciatyvos „O kaip vokiškai?“ Spalio 26 dieną gimnazijoje vyko interaktyvus komandinis žaidimas „Atrask Vokietiją“, kuriame dalyvavo besidominantys vokiečių kalba ir Vokietija mokiniai. Spręsdami QR kodų paveikslėliuose užkoduotas užduotis žaidimo dalyviai sužinojo daug naujo apie Vokietiją, šios šalies kultūrą, istoriją, sportą, vokiečių kalbą ir jos įtaką kitoms kalboms. Ačiū visiems mokiniams už aktyvų dalyvavimą renginyje, o projekto organizatoriams – už dovanėles, kurios maloniai pradžiugino projekto „O kaip vokiškai?“ dalyvius.
Vokiečių kalbos mokytoja Irena Vysockaja, 2018 m. spalio 26 d.
Edukacinių konkursų „Olympis 2017 – Rudens sesija“ rezultatai
Vilniaus Karoliniškių gimnazija
Anglų kalbos konkurso rezultatai
|
Mokinys | Klasė | Lygis | Rezultatas | Geriau už1 | Laipsnis |
1. |
Lukas Zigmantas |
9b |
9 klasė |
95% |
86% |
I |
2. |
Motiejus Miečelė |
9a |
9 klasė |
94% |
82% |
I |
3. |
Daniilas Ivanovas |
9b |
9 klasė |
94% |
80% |
I |
4. |
Vėjas Strelčiūnas |
9b |
9 klasė |
94% |
80% |
I |
5. |
Simonas Ignatovičius |
9b |
9 klasė |
94% |
78% |
I |
6. |
Vilius Kucavičius |
9b |
9 klasė |
94% |
78% |
I |
7. |
Domas Taškūnas |
9d |
9 klasė |
92% |
69% |
I |
8. |
Simonas Kučinskas |
9b |
9 klasė |
86% |
– |
II |
9. |
Kevinas Švedko |
9b |
9 klasė |
83% |
– |
II |
10. |
Tatjana Ševeliova |
9b |
9 klasė |
82% |
– |
II |
11. |
Nojus Norkūnas |
9c |
9 klasė |
79% |
– |
III |
12. |
Gabrielė Žilinskaitė |
9d |
9 klasė |
69% |
– |
|
13. |
Emilija Sakovič |
9b |
9 klasė |
63% |
– |
|
14. |
Dominyka Sakovič |
9b |
9 klasė |
59% |
– |
|
15. |
Ula Jasiūnaitė |
10d |
10 klasė |
100% |
99% |
I |
16. |
Aistė Prakopaitė |
10a |
10 klasė |
98% |
94% |
I |
17. |
Tadas Bernotas |
10b |
10 klasė |
98% |
94% |
I |
18. |
Augustinas Drapeko |
10b |
10 klasė |
96% |
87% |
I |
19. |
Paulius Juška |
10f |
10 klasė |
91% |
60% |
I |
20. |
Matas Černiauskas |
10f |
10 klasė |
91% |
57% |
I |
21. |
Dominyka Kaselytė |
10b |
10 klasė |
88% |
– |
II |
22. |
Arūnas Klerauskas |
10f |
10 klasė |
85% |
– |
II |
23. |
Simona Klebavičiūtė |
10d |
10 klasė |
83% |
– |
II |
24. |
Tomas Jakucevičius |
10f |
10 klasė |
83% |
– |
II |
25. |
Domas Kalvelis |
10f |
10 klasė |
76% |
– |
III |
26. |
Einoras Kirkliauskas |
10f |
10 klasė |
68% |
– |
|
27. |
Anastasija Dorošenko |
11f |
11 klasė |
95% |
98% |
I |
28. |
Viktorija Petrusevič |
11c |
11 klasė |
90% |
80% |
I |
29. |
Donatas Aukštakojis |
11b |
11 klasė |
88% |
72% |
II |
30. |
Adomas Klovas |
11e |
11 klasė |
85% |
62% |
II |
31. |
Vytautas Margelis |
11e |
11 klasė |
84% |
59% |
II |
32. |
Mindaugas Senkus |
12f |
12 klasė |
88% |
85% |
II |
Lietuvių kalbos konkurso rezultatai – niekas nedalyvavo.
Matematikos konkurso rezultatai – niekas nedalyvavo.
Fizikos konkurso rezultatai – niekas nedalyvavo.
Informacinių technologijų konkurso rezultatai – niekas nedalyvavo.
Chemijos konkurso rezultatai – niekas nedalyvavo.
Biologijos konkurso rezultatai – niekas nedalyvavo.
Geografijos konkurso rezultatai – niekas nedalyvavo.
Istorijos konkurso rezultatai – niekas nedalyvavo.
1 – „Geriau už“ – kiek procentų Lietuvos mokinių aplenkė dalyvis.
Dėkojame mokytojams, organizavusiems mokinių dalyvavimą edukaciniuose konkursuose „Olympis“:
Audronei Būdienei
Irenai Karpičienei
Rasai Miknienei
Vilmai Trusovienei
Vitoldai Plataunaitei
Debatų kovos
Gegužės 10 d. Vilniaus Karoliniškių gimnazijoje vyko parodomųjų debatų anglų kalba pusfinalis tema „Europos parlamentas turėtų uždrausti namų darbus mokyklose“. Kovojo keturios antrokų komandos, iš kurių dvi komandos tapo nugalėtojomis. Visų komandų atstovai buvo puikiai pasiruošę ir parodė puikius kalbos įgūdžius. Gegužės 17 d. vyks parodomųjų debatų finalas, kuriame dvi komandos parodys, kaip debatai vyksta aukšto lygio varžybose.
Renatas P., 2b, 2018 m. gegužės 10 d.
Gegužės septynioliktą dieną, Vilniaus Karoliniškių gimnazijoje įvyko atkakli debatų kova. Šiems debatams buvo ruoštasi ne vieną savaitę. Tema „Ar Lietuvoje turėtų būti panaikinti namų darbai.“ Debatų finale susitiko teigiančiųjų (2a) bei neigiančiųjų (2b) komandos. Norint patekti į finalą, reikėjo įdėti nemažai pastangų. Visi demonstravo puikias anglų kalbos žinias, gynė savo komandos nuomonę ir įdomiai praleido laiką, tačiau labiausiai verti atstovauti savo klasei buvo išrinkti šeši mokiniai. Trys teigiantieji ir trys neigiantieji. Atkaklioje kovoje buvo sunku nuspėti, kurie pasirodys geriau. Netikėti neigiančiųjų klausimai ir užtikrinti argumentai bei puikūs teigiančiųjų atsakymai ir komandinis darbas pagyvino žaidimą. Galiausiai teisėjai nusprendė – kelialapį į respublikinius kitų mokslo metų debatus iškovojo neigiančiųjų komanda. Tai ne tik paskatino visus dar labiau gilinti anglų kalbos žinias, bet ir dar aktyviau dalyvauti debatuose.
Aira N., 2a, 2018 m. gegužės 17 d.
Projektas „Kaip mūsų gimnazija galėtų būti draugiškesnė aplinkai?“
Gegužės 14 d. 2a klasės gimnazistai pristatė integruotą anglų kalbos ir biologijos projektą „Kaip mūsų gimnazija galėtų būti draugiškesnė aplinkai?“ Įkvėpti užsienio mokyklų pavyzdžio, gimnazistai gamino dėžes šiukšlėms rūšiuoti, kūrė plakatus, atliko gimnazijos moksleivių ir mokytojų apklausą, tvarkė gimnazijos aplinką, o projektą vainikavo medelio sodinimas. Gimnazistai tikisi, jog ši iniciatyva taps tradicija ir paskatins gimnazijos bendruomenę labiau rūpintis aplinka ir tausoti gamtinius išteklius.
Mokytojos D. Zigmantienė ir Ž. Roličiūtė, 2018 m. gegužės 14 d.
Įspūdžiai po išvykos į JAV ambasadą
Ar kada nors esate matę filmą apie Ameriką ir, žiūrėdami į be galo gražius aktorius bei skirtingus kraštovaizdžius, pagalvoję: kaipgi iš tiesų viskas vyksta šalyje, kurioje pildosi svajonės? 2018 m. balandžio 9 d. keturios Vilniaus Karoliniškių gimnazijos klasės, lydimos anglų kalbos mokytojos Vitoldos Plataunaitės susiruošė į kelionę. Neapsigaukite, neiškeliavome už jūrų marių, tačiau vykome į Ameriką Lietuvoje – Jungtinių Amerikos Valstijų ambasadą. Nemeluosiu, visi džiaugėmės jog ši kelionė ištrauks mus iš pamokų, tačiau gavome žymiai daugiau nei tikėjomės. Tik atvykę supratome, kad esame vietoje, į kurią patekti nėra taip paprasta, taigi jau nuo tos minutės, kai buvo patikrinti mūsų pasai, o daiktai kaip oro uoste – metalo detektoriumi, pradėjome išvyką vertinti žymiai labiau. Grupelėmis sugužėję į be galo gražų kambarį, pilną angliškų filmų, knygų bei kitos atributikos, nekantriai laukėme Amerikos ambasados kultūros atašė Althea Cawley Murphree. Tik išgirdę jos balsą nuščiuvome ir, manau, kiekvieno mūsų galvoje kirbėjo klausimas: kodėl šis taip puikiai angliškai šnekantis žmogus nėra televizoriaus ekrane? Dar nebuvome girdėję moters, kurios gimtoji kalba būtų ta, kurią perprasti bandome jau dešimtus metus, – anglų. Althea Cawley Murphree užsiminė, kad į tokias pamokas mokinius kviečia ne tik tam, kad mes geriau suprastume jų kultūrą, bet ir ji suprastų mūsiškę. Lektorė mums papasakojo, jog į Lietuvą atvyko iš Vašingtono, vienintelės valstijos, kuri buvo pavadinta buvusio JAV prezidento George Washington garbei, taip pat, jog skirtingose šios valstijos vietose yra be galo skirtingas klimatas. Aptarėme lietuviškos ir amerikietiškos kultūros skirtumus, kalbėjome apie atributiką, fermas, kraštovaizdį ir pasilikome pakankamai laiko klausimams, o kadangi šiuolaikinis jaunimas neretai žiūri amerikietiškus filmus, tai ir klausimai apie šią svajonių šalį pylėsi lyg iš gausybės rago. Galiausiai po puikios paskaitos atsisveikinome, tačiau mus vėl nustebino Althea Cawley Murphree prabildama lietuviškai, o tai tik dar kartą įrodė, kaip jai svarbu suprasti mūsų kultūrą. Išėjome šiek tiek lengviau nei patekome. Jautėmės be galo dėkingi už galimybę pabūti tokioje svarbioje vietoje bei gauti ne tik daug informacijos, bet ir teigiamų emocijų, o galiausiai tiesiog išgirsti, kaip anglų kalba skamba be lietuviško akcento.
Agnė Rakauskaitė, 2018 m. balandžio 9 d.
Mokytojos Onutės Gilienės prancūziškų sūrių etikečių kolekcija
Šalis, turinti šitiek sūrių, nemiršta.
/Generolas de Golis/
Kovo 21 dieną prancūzų kalbos mokytoja Ona Gilienė pristatė asmeninę kolekciją, alsuojančią Prancūzija. Kolekcijai idėja gimė bendraujant su Prancūzijos licėjų mokytojais ir mokiniais bei įgyvendinant mainų programas. Pertraukų metu mokytojų ir mokinių bendruomenė turėjo galimybę susipažinti su turtingomis prancūziškų atvirukų, prancūziškų pašto ženklų, Prancūzijos regionų tradicinių sūrių etikečių kolekcijomis. Prancūzų kalbos mokytoja Onutė Gilienė pristatė Prancūzijos kultūrą ir kulinarijos tradicijas, mėgėjai paskanavo įvairių sūrių bei prancūziško sūrio pyrago, o tie, kurie mėgsta konditerinius bandymus, išsinešė ir šio pyrago receptą.
Dėkojame mokytojai į mokyklinę rutiną įnešusiai prancūziško skonio ir saulėtos nuotaikos!
Direktoriaus pavaduotoja R. Sabūnienė, 2018 m. kovo 22 d.
Anglų kalbos konkursas „Best in English“
2017 m. lapkritį mūsų gimnazijos 35 mokiniai jau antrus metus dalyvavo tarptautiniame anglų kalbos konkurse „Best in English“. Geriausiai pasirodė 4f klasės mokinys Mindaugas Senkus (mokyt. Vitolda Plataunaitė), kuris užėmė 15-tą vietą pasaulyje ir pateko tarp dvidešimties surinkusiųjų aukščiausią balą. Mindaugas bus apdovanotas 100 eurų vertės čekiu ir galimybe nemokamai dalyvauti anglų kalbos vasaros stovykloje Čekijoje. Bendras gimnazijos mokinių, dalyvavusių konkurse „Best in English“, anglų kalbos pasiekimų lygis konkurse pelnė 7 vietą Lietuvoje ir 76 vietą pasaulyje. Tikimės, kad įgiję patirties kitais metais gimnazijos pasiekimai tarptautiniame konkurse bus dar aukštesni.
Direktoriaus pavaduotoja Audronė Būdienė
Sveikiname
Rusų (užsienio) kalbos 6-9 klasių olimpiados II etape laimėjusias trečiąją vietą
Akvilę Odinaitę, 1a kl.;
Gabrielę Orševskytę, 1a kl,;
Tatjaną Ševeliovą, 1b kl.,
jas ruošusią mokytoją Katažiną Vilkauskienę ir dėkojame mokytojai Jūratei Bubelienei už pagalbą
kuriant filmą.
Gimnazijos administracija, 2018 m.
JAV ambasados kultūros atašė p. Althea Cawley Murphree viešnagė
Vilniaus Karoliniškių gimnazijoje
Artėjant Padėkos dienai (angliškai kalbančiose šalyse švenčiama ketvirtą lapkričio ketvirtadienį), mūsų gimnazijoje viešėjo JAV ambasados kultūros atašė p. Althea Cawley Murphree ir ją lydėjusi ambasados Viešosios diplomatijos skyriaus darbuotoja p. Miglė Grigienė. Ponia Cawley Murphree susitiko su antrų ir trečių klasių mokiniais ir išsamiai papasakojo apie Padėkos dienos atsiradimą, jos šventimą ir reikšmę. Paskaitos pabaigoje mokiniai viešniai pateikė daug klausimų, susijusių su viešnios, kaip diplomatės, patirtimi, teiravosi jos nuomonės vertinant jai labiausiai ir mažiausiai patinkančius dalykus Lietuvoje. Viešnia dėkojo už šiltą priėmimą ir pažadėjo atvykti dar kartą.
Direktoriaus pavaduotoja Audronė Būdienė, 2017 m. lapkričio 20 d.
Kodėl žodžiai yra svarbūs?
M. Romerio universiteto dėstytoja amerikietė Kristina Dawn Schimmels svečiavosi Vilniaus Karoliniškių gimnazijoje ir skaitė paskaitą anglų kalba „Kodėl žodžiai yra svarbūs?“ (Why Words Matter). Ponia Kristina pasidalino savo jaudinančia patirtimi, kai jaunystėje augo netoli Čikagos ir bendravo su savo kaimynėmis lietuvaitėmis, kurios po karo emigravo su savo šeimomis iš Lietuvos. Jau nuo tada, pasak lektorės, ji norėjusi pamatyti Lietuvą, kurios žemėlapyje tuo metu nebuvo. Ši svajonė buvo įgyvendinta tik Lietuvai atgavus nepriklausomybę.
Ponia Kristina žaismingai ir emocionaliai bendravo su gimnazistais, kalbėjo apie žodžių svarbą žmogui ir net viso pasaulio istorijos tėkmei.
Direktoriaus pavaduotoja Audronė Būdienė, 2017 m. lapkričio 16 d.
Nupiešk vokišką žodį
Tęsiant vokiečių kalbos dienų „O kaip vokiškai“ tradiciją, spalio 20 d. gimnazijos antro aukšto fojė atidaryta mokinių piešinių paroda „Nupiešk vokišką žodį“. Parodoje pristatyti gražiausi gimnazijos mokinių piešiniai, kuriuose kūrybiškai perteikiamos sunkiai į kitas kalbas išverčiamų vokiškų žodžių prasmės. Besimokantys vokiečių kalbos antrųjų, trečiųjų ir ketvirtųjų klasių mokiniai parašė tekstus, paaiškinančius žodžių Dornröschenschlaf, scheinheilig, Pantoffelheld, Erbsenzähler ir kitų prasmę bei vartojimo subtilybes, o per dailės pamokas kiti mokiniai suteikė šiems žodžiams vaizdinį pavidalą. Paroda veiks iki spalio 27 d. Kviečiame apsilankyti!
Mokyt. Irena Vysockaja, 2017 m. spalio 20 d.
Kalbų diena Japonijos ambasadoje
Rugsėjo 26 dieną Vilniaus Karoliniškių gimnazijos moksleiviai lankėsi Japonijos ambasadoje. Ekskursijoje mokiniai ir juos lydėję mokytojai turėjo progą susipažinti su japonų kultūros ypatumais, rašto – hirogana (viena skiemeninio japonų rašto (kanos) formų) ir katakana (viena iš dviejų skiemeninio japonų rašto (kanos) formų) – kilme. Kiekvienas iš mūsų turėjo progą pamatyti, apžiūrėti ir net pavartyti žymias japonų „mangas“, raštus, metraščius, dailyraščius ir kt. Taip pat ambasadoje dirbantis kolektyvas, kuris nestokojo geros nuotaikos, supažindino mus su keliais pagrindiniais simboliais, jų tarme.
Žiūrėta ir vardinė mokomoji medžiaga, veiklai pagyvinti – mokomieji žaidimai. Japonijos, arba tekančios šalies, žmonės yra itin mandagūs ir turi net keletą kalbėjimo mandagumo lygių: pokalbių (buitinis), pagarbus, mandagus ir labai mandagus. Taip pat susipažinome su išskirtine jų kultūros poezija haiku (vaizduojama gamta ir žmogus kaip neatskiriami dalykai), kuri, pasak japonų, yra spalvų, jausmų, gamtos, filosofijos mišinys, keliantis kontrastiškumo įspūdį. Išvyka paliko neišdildomų įspūdžių, ambasados darbuotojai džiugino savo geranoriškumu, išsamiai ir įdomiai gebėjo atsakyti į mūsų įvairaus pobūdžio klausimus. Labai ačiū mūsų mokytojoms Irenai Karpičienei ir Liudmilai Calko, jų dėka turėjome galimybę pažinti japonų kultūrą iš arčiau.
2017 m. rugsėjo 26 d.
Sveikiname
Vilniaus miesto Švietimo įstaigų vaikų ir mokinių vokiškos dainos konkurso laureatus:
Vilniaus Karoliniškių gimnazijos moksleivių ansamblį
ir mokinius ruošusius mokytojus A. Dulevičiūtę–Kavaliauskienę ir T. Janukėną.
Gimnazijos administracija, 2017 m.
Vokiečių kalbos dienos
Spalio 18 d. šurmulingai prasidėjo Vokiečių kalbos dienos paminėjimas. Per pertraukas vieni moksleiviai varžėsi, kuri komanda greičiau sudės garsiausių Vokietijos prekių ženklų ir vokiškų žodžių domino. Kiti gi buvo mokomi vokiškų greitakalbių bei skaičiuočių. Per vokiečių kalbos pamokas buvo ne tik klausomasi vokiškų dainų, bet ir intensyviai dirbama su dainų tekstais, stotelių principu buvo atliekamos interaktyvios Vokietijos pažinimo, kūrybinio rašymo bei skaitymo užduotys. Svarbiausia, kad visą dieną lydėjo gera nuotaika, įrodanti, kad „Deutsch macht Spaß“ (vokiečių kalba teikia džiaugsmo). Spalio 20 d. laukia dar daugiau staigmenų: moksleivius vokiečių kalbos mokys užsienio kalbų studentės iš Mykolo Romerio universiteto.
Mokyt. A. Dulevičiūtė-Kavaliauskienė
Debatai anglų kalba „This House Would Make Fines Relative to Wealth“
Vasario 25 dieną mūsų gimnazijoje įvyko parodomieji debatai anglų kalba. Moksleiviai diskutavo tema „This House Would Make Fines Relative to Wealth“ (Baudos dydis turėtų priklausyti nuo pažeidėjo gaunamų pajamų).
Teigiantiesiems atstovavo:
Dominykas Radzevičius, 4b kl.,
Žygimantas Treigys, 4g kl.,
Eimantas Garšauskas, 3f kl.
Neigiantiesiems atstovavo:
Sandra Danilčik, 4e kl.,
Ignas Pileckas, 3f kl.,
Aurimas Baltakis, 4e kl.
III klasių moksleiviai po debatų buvo raginami išsakyti savo poziciją; nedidele balsų persvara laimėjo teigiančiųjų komanda.
Džiaugiuosi mūsų gimnazijos debatininkais, kurie ne tik plečia savo akiratį, bet ir kalbėjimo angliškai įgūdžius.
Anglų kalbos mokytoja Gražina Morozovienė, 2016 m.
Draugiški debatai Žirmūnų gimnazijoje
VKG debatų klubas kartu su Žirmūnų gimnazijos ir M. Biržiškos gimnazijos atstovais susirinko gruodžio 10 dieną, ketvirtadienį, Žirmūnų gimnazijoje, kurioje moksleiviai reiškė savo nuomonę šia tema Baudų dydis turėtų priklausyti nuo žmogaus gaunamų pajamų. Tiesa, moksleiviai debatavo anglų kalba, tema angliškai skambėjo taip: THW Make Fines Relative to Wealth.
Jau tęsiame tradiciją draugiškai diskutuoti tarp mokyklų, mokytis sklandžiai reikšti savo mintis, priimti kitų nuomonę, tolerantiškai reikšti mintis.
VKG debatų klubui atstovavo Eimantas Garšauskas (3g kl.), Aurimas Baltakis (4e kl.) ir Ignas Pileckas (3f kl.). Prie debatų pasiruošimo prisidėjo patyręs debatininkas Žygimantas Treigys (4g kl.).
Moksleiviai turiningai praleido laiką, ne tik patobulino anglų kalbos kalbėjimo įgūdžius, bet ir pabendravo su bendraminčiais.
Anglų kalbos mokytoja Gražina Morozovienė, 2015 m.
Edukacinio konkurso „Olympis 2015“ rezultatai
Anglų kalbos konkurso rezultatai
Mokinys |
Klasė |
Lygis |
Rezultatas |
Geriau už1 |
Laipsnis |
|
1. |
Deimantė Maskoliūnaitė |
9 |
9 klasės |
89.7% |
78% |
II |
2. |
Edis Savenkovas |
9 |
9 klasės |
88.2% |
72% |
II |
3. |
Gabija Tūbelytė |
9 |
9 klasės |
83% |
– |
II |
4. |
Mindaugas Morkūnas |
2 |
10 klasės |
94.5% |
94% |
I |
5. |
Mindaugas Senkus |
2 |
10 klasės |
93.9% |
93% |
I |
6. |
Gabrielius Meržinskis |
2 |
10 klasės |
87.6% |
73% |
II |
7. |
Ignas Pileckas |
3 |
11 klasės |
95% |
98% |
I |
8. |
Aistė Djakonovaitė |
3 |
11 klasės |
91.3% |
91% |
I |
9. |
Rūta Trečekauskaitė |
3 |
11 klasės |
87% |
73% |
II |
10. |
Greta Karaliūnaitė |
3 |
11 klasės |
86.4% |
71% |
II |
11. |
Dainius Kunkis |
3 |
11 klasės |
86% |
69% |
II |
12. |
Simonas Suprinavičius |
3 |
11 klasės |
85.8% |
69% |
II |
13. |
Erika Savčuk |
3 |
11 klasės |
81.6% |
56% |
II |
14. |
Augustė Balašaitytė |
3 |
11 klasės |
77.9% |
– |
III |
15. |
Gabija Marija Šamšonkovaitė |
3 |
11 klasės |
75% |
– |
III |
16. |
Justinas Zujevas |
3 |
12 klasės |
93.5% |
98% |
I |
17. |
Vytautas Kleiza |
4 |
12 klasės |
91.2% |
92% |
I |
18. |
Marius Šaučiūnas |
4 |
12 klasės |
90.2% |
87% |
I |
19. |
Simona Šalkevičiūtė |
4 |
12 klasės |
88.5% |
80% |
II |
20. |
Evelina Vinciūnaitė |
4 |
12 klasės |
83.6% |
58% |
II |
21. |
Svajūnas Griežė |
4 |
12 klasės |
81.3% |
50% |
II |
1 – „Geriau už“ – kiek procentų Lietuvos mokinių aplenkė dalyvis.
Stažuotė Budapešte
2015 m. spalio 4-11 d. stažavausi Budapešte, ELTE Radnoti Miklos gimnazijoje pagal CITA projektą. Pagrindinė projekto idėja – suburti mokytojus iš trijų skirtingų šalių: Lietuvos, Ispanijos ir Vengrijos, ir pasidalyti gerąja mokymosi patirtimi, pasimokyti vieniems iš kitų.
Stažuotėje stebėjau mokytojos Rėkos iš Budapešto pamokas, bendravau ne tik su mokytojais, bet ir su mokiniais, aktyviai dalyvavau mokyklos gyvenime, pristačiau savo šalį ir mokyklą, sužinojau apie švietimo sistemą jų šalyje (pvz., Vengrijoje – penkiabalė vertinimo sistema). Taip pat dalyvau 25-ojoje anglų kalbos mokytojų konferencijoje Budapešte.
Spalio 12–18 dienomis anglų kalbos mokytoja Rėka iš Budapešto atvyko į mūsų gimnaziją, stebėjo anglų kalbos pamokas, pristatė savo šalį ir gimnaziją, kartu atlikome integruotą matematikos ir anglų kalbos pamoką, dalyvavome LAKMOS organizuojamoje kasmetinėje tarptautinėje konferencijoje, pristatėme mūsų projekto rezultatus, pastebėjimus.
Tikiuosi, kad užmegzti glaudūs ryšiai plėtosis tolimesniuose projektuose.
Anglų kalbos mokytoja Gražina Morozovienė
Draugiški debatai
2015 m. spalio 22 d. vyko draugiški naujokų debatai Mykolo Biržiškos gimnazijoje tema „Lietuva turėtų priimti žymiai daugiau pabėgėlių“.
Mūsų mokyklai atstovavo šie moksleiviai:
Tautvydas Kvietkauskas, 2b kl.,
Žygimantas Augūnas, 2b kl.,
Marija Miglė Tretjakova, 2a kl.
Moksleiviai ne tik turiningai praleido laiką ir išsakė savo nuomonę šiandien aktualia tema, bet ir užmezgė draugiškus santykius su moksleiviais iš M. Biržiškos ir Žirmūnų gimnazijų.
4g klasės moksleivis, patyręs debatininkas Žygimantas Treigys pasidalijo savo patirtimi su naujokais, juos padrąsino.
Pasak Tautvydo, turnyras buvo labai įdomus, jaudinantis, įtraukiantis bei verčiantis pamąstyti. Žygimantas priduria, kad šis turnyras buvo puiki patirtis siekiant tobulėti, pasimokyti iš savo klaidų ir gauti gerų patarimų.
Mokyt. Gražina Morozovienė
A. Puškinui atminti
Š. m. gegužės 21 dieną mūsų gimnazijoje vyko literatūrinė popietė, skirta 216-osioms A. Puškino gimimo metinėms paminėti. Renginyje dalyvavo 1-3 klasių gimnazistai, kuriuos ruošė rusų kalbos mokytojos (V. Sarnickienė, S. Reduta, K. Vilkauskienė). Popietėje skambėjo A. Puškino ir kitų rusų poetų eilės, ištraukos
iš poemų ir jų vertimai į kitas kalbas. Vyravo rami, lyriška nuotaika, lydima P. Čaikovskio muzikos. Skambėjo ištrauka iš P. Čaikovskio 6-osios simfonijos 3-ios dalies.
Mokyt. K. Vilkauskienė, 2015 m.
Debatai Kaune
Nacionalinis pradedančiųjų debatų turnyras vyko 2015 m. balandžio 25 d. Kauno Jėzuitų gimnazijoje. Šiais metais buvo diskutuojama Lietuvai aktualia tema „Jaunimo grįžimas į Lietuvą turėtų būti skatinamas aktyviau“.
Visi debatai vyko sutrumpintu WSDC stiliumi – kalbos su pastabomis truko 6 min. Tai buvo puiki proga ne tik įgyti patirties ir suvokti, kur dar reikia tobulėti, tačiau ir susipažinti su kitų mokyklų mokiniais. Į turnyrą Kaune suvažiavo įvairių miestų ir miestelių debatų komandos iš visos Lietuvos. Turnyre Karoliniškių gimnazijai atstovavo Žygimantas Treigys, Ieva Sušinskaitė ir Karina Toločka. Gimnazistus ruošė istorijos mokytoja Violeta Žekonienė ir anglų kalbos mokytoja Gražina Morozovienė.
Žygimantas Treigys, 3g kl.
Sveikiname
„Kalbų Kengūros 2015“
(anglų kalbos)
nugalėtojus:
Auksinės Kengūros – Simoną Šalkevičiūtę, 3f kl.,
Sidabrinės Kengūros – Justiną Zujevą, 3a kl.,
Oranžinės Kengūros – Marių Šaučiūną, 3a kl.,
ir juos ruošusią mokytoją Ireną Karpičienę.
Gimnazijos administracija, 2015 m.
Šv. Patriko diena
Kovo 17 dieną tradiciškai buvo paminėta Šv. Patriko diena. Mokiniai ir mokytojai pasipuošė žaliais akcentais, vaišinosi „žaliais“ skanėstais.
Anglų kalbos pamokų metu mokiniai išbandė savo jėgas mini viktorinoje atsakė į klausimus apie britų ir airių šventes, tradicijas, sprendė kryžiažodžius. Šventinę nuotaika palaikė skambanti airiška ir angliška muzika.
Anglų kalbos mokytoja Gražina Morozovienė, 2015 m.
Parodomieji debatai anglų kalba
Vasario 5 d. Karoliniškių gimnazijoje įvyko parodomieji anglų kalbos debatai trečių klasių moksleiviams.
Debatų tema „Ar Europos Sąjungai reikalinga viena kariuomenė?“
Teigiančiųjų pusei atstovavo:
1. Eglė Stakionytė 3b
2. Domantas Špėlys 3g
3. Dominykas Radzevičius 3b
Neigiančiųjų pusei atstovavo:
1. Mantas Čepas 3g
2. Alina Bubolevskaja 3g
3. Žygimantas Treigys 3g
Dalyviai pademonstravo puikų pasitikėjimą savimi ir savo anglų kalbos žiniomis bei sudomino žiūrovus.
Istorijos mokytoja V. Žekonienė ir anglų kalbos mokytoja G. Morozovienė, 2015 m.
Sveikiname
2015 m. Vilniaus miesto anglų kalbos olimpiadoje
(tarp 3-ų gimnazijos klasių)
užėmusią III vietą
Sofiją Augaitytę, 3b gimn. kl.,
ir ją ruošusią mokytoją Dariją Zigmantienę.
Gimnazijos administracija, 2015 m.
Sveikiname
respublikinio projekto „Atviros kultūriniam paveldui asmenybės ugdymas daugiakultūrinėje visuomenėje“
parodos konkurso „Nuo Kristijono Donelaičio iki Michailo Lermontovo“
laureatę
Ameliją Alytę, 1e kl.,
ir ją ruošusią mokytoją Katažiną Vilkauskienę.
Gimnazijos administracija, 2015 m.
Išvyka į Amerikos centro biblioteką JAV ambasadoje
no images were found
Gruodžio 12 dieną 11 klasės mokiniai vyko į Amerikos centro biblioteką JAV ambasadoje. Vizito metu buvo bendrai pristatyta JAV ambasados ir Amerikos centro bibliotekos veikla, mokiniai buvo supažindinti su bibliotekoje esančiais resursais. Mokiniai turėjome galimybę susitikti su amerikiečiu, gyvenančiu Lietuvoje ir rimtai besidominčiu amerikietišku futbolu. Amerikietis sutiko pasidalinti savo žiniomis su mūsų moksleiviais. Mokiniai stebėjo pristatymą apie amerikietišką futbolą. Be to, mokiniai turėjo puikią galimybę pabendrauti su pašnekovu, lavinti ir patikrinti savo anglų kalbos žinias. Vienuoliktokai puikiai pademonstravo savo pasitikėjimą ir gebėjimą kalbėti anglų kalba. Dėkojame Aleksandrui Balčiūnui už jaukų priėmimą.
Anglų kalbos mokytojos Jūratė Janonienė ir Gražina Morozovienė, 2014 m.
Užsienio kalbų archyvas
World School Debating Championship 2014, Vilnius
Dokumentinio filmo „Nikio šeima“ peržiūra
Angliškų dainų konkursas „Values in Songs“
William‘o Shakespeare‘o poezijos popietė Vilniaus Karoliniškių gimnazijoje