Tarptautiniai projektai

Europos dienos renginys: protmūšis, skirtas ES, su Senvagės gimnazijos mokiniais

      2019 m. gegužės 15 d. trys mūsų gimnazijos antrokų komandos bei trečiokai svečiavosi Vilniaus Senvagės gimnazijoje, kurioje su savo bendraamžiais dalyvavo protmūšyje apie Europos Sąjungą, klausė pristatymų apie jos veiklą, funkcijas, organizuojamus konkursus. Abiejų mokyklų atstovai paruošė po 20 įdomių bei loginio mąstymo reikalaujančių klausimų, kuriuos kaip riešutus gliaudė visos komandos, atsakingai pasiruošusios projektui. Labai džiugu, kad mūsų antrokai pademonstravo puikias žinias apie šią organizaciją, vienijančią tiek įvairių ir skirtingų valstybių, o viena iš komandų tapo protmūšio nugalėtoja. Dėkojame Senvagės gimnazijai, jog leido pasijusti tarsi namuose, paminėti vadinamąjį Europos mėnesį, ir tikimės, kad mūsų draugystė tęsis.

2019 m. gegužės 16 d.

 

Debates May 14

      On the 14th of May there were debates held in the name of Europe’s day. To debate about the problems facing the EU, we had guests arrive from “Saulės“  high school. The topic of the debate was very relevant to us all. The teams hotly debated and held their positions by using examples, which are inseparable from everyday life. The audience of the debates also added to the occasion by clapping when the team that they supported spoke, thereby expressing their opinion. These debates were highly important for students and pupils, because the topic of the debate was once again about the EU and the problems its currently facing and ways to solve those problems. We are sure that this will encourage further discussion, which is a great opportunity for young people to contribute to the resolvement of the problems that are facing the EU now and in the future.

Tadas Bernotas 3B

 

Erasmus+ projektas „Homeland of freedom“

      Š. m. balandžio 10-17 d. gimnazijos 2-4 klasių mokiniai dalyvavo Erasmus+ projekte „Homeland of freedom“ Vyslos mieste Lenkijoje. Projekto metu gimnazistai bendravo su mokiniai iš Lenkijos ir Vengrijos, pristatė Lietuvos istoriją bei mūsų šalies kelią į nepriklausomybę, diskutavo patriotizmo aktyvaus pilietiškumo temomis. Šie jaunimo mainai padėjo geriau suvokti ir įvertinti laisvę, įgyti naujų patirčių, sugebėjimų pasitelkus neformalias švietimo priemones.

2019 m. balandžio 18 d.

 

Pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su Viešąja įstaiga „Inovacijų biuras“

      2018 m. lapkričio 9 d. Vilniaus Karoliniškių gimnazija ir Viešoji įstaiga „Inovacijų biuras“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį, pagal kurią mūsų gimnazijos mokinai ir mokytojai galės dalyvauti šalies ir tarptautiniuose projektuose, seminaruose, dalintis patirtimi kūrybiškumo, savanorystės ir verslo inovacijų klausimais.

      Šių metų lapkričio 18–25 dienomis septyni mūsų gimnazijos mokiniai dalyvavo Erazmus+ projekte „Europos detektyvai“, kurį vykdė „Inovacijų biuras“. Šiame projekte mokiniai iš trijų šalių – Lietuvos, Bulgarijos ir Lenkijos visą savaitę praleido Lenkijoje, kalnų rajone, Zakopanėje. Projekto „Europos detektyvai“ tikslas – naujų kompetencijų, požiūrių, žinių įgijimas, pilietiškumo ugdymas. Projekto seminarų metu buvo diskutuojama apie Europos Sąjungos istoriją, instititucijų veiklą, kalbama apie Europos ir jos šalių ateitį. Dalyviai projekto metu kūrybingai pristatė savo šalį, kultūrą, papročius. Visą savaitę mokiniai aktyviai leido laiką, sprendė logines užduotis, dalyvavo susitikimuose su vietos bendruomene. Gimnazijos mokiniai grįžo patenkinti ir  pilni įspūdžių.

Projekto koordinatorė direktoriaus pavaduotoja  Audronė Būdienė

      Lapkričio 18–25 dienomis 7 Vilniaus Karoliniškių gimnazijos mokiniai dalyvavo Erasmus+ programoje ir keliavo į Poronino miestelį netoli Zakopanės. Projekto tikslas – padėti mokiniams įsigilinti į Europos Sąjungos problemas bei pažvelgti į jas kitu kampu. Nuo pat pirmos dienos dalyviai įsitraukė į diskusijas su bulgarų bei lenkų mokiniais, kartu dalyvavo debatuose, narpliojo įvairias logines užduotis.

      „Visą savaitę bendravome su bulgarais ir lenkais, susipažinome su jų kultūra bei patyrėme daug gerų emocijų kartu. Labiausiai įsiminė keli dalykai, vienas iš jų – „Bora bora“ taisyklė: kai grupės daugumą sudaro, pavyzdžiui, lietuviai, bet taip pat grupėje yra ir kitų šalių atstovų, tada reikia kalbėtis visiems suprantama kalba. Kitas įdomus dalykas, kurį prisimenu, – tai loginės užduotys. Ten būdamas supratau, ką reiškia, kai visi žmonės įsitraukia į darbą, pastebėjau, kokie mes skirtingi ir kaip skiriasi mūsų nuomonės. Diskusijos priversdavo išties susimąstyti, ir po jų dažniausiai pakeisdavau savo nuomonę apie tam tikrus dalykus – tai mane žavėjo ir paliko didelį įspūdį“, – sakė projekto dalyvis Kristupas.

      Pasak kito dalyvio Augustino: „Buvo truputį baisu važiuoti, nes keliavo daug nepažįstamų žmonių, jaudinausi, kad nerasiu bendros kalbos, bet jau po kelių valandų, praleistų autobuse, mes susidraugavome, o Poronine visą laiką jautėmės gerai ir su visais maloniai bendravome. Susiradome naujų draugų iš Bulgarijos ir Lenkijos. Labiausiai patiko, kai juos pavaišinome pačių pagamintais šaltibarščiais, atsivežtu šakočiu bei obuolių sūriu. Taip pat supažindinome juos su liaudies šokiais, dainomis bei tradicijomis.“

      Iš Lenkijos grįžę dalyviai džiaugėsi įgyta neįkainojama patirtimi, galimybe susipažinti su kitų šalių kultūra bei naujomis pažintimis.

2018 m. lapkričio 26 d.

 

Logotipas

Debatų kovos

     Gegužės 10 d. Vilniaus Karoliniškių gimnazijoje vyko parodomųjų debatų anglų kalba pusfinalis tema „Europos parlamentas turėtų uždrausti namų darbus mokyklose“. Kovojo keturios antrokų komandos, iš kurių dvi komandos tapo nugalėtojomis. Visų komandų atstovai buvo puikiai pasiruošę ir parodė puikius kalbos įgūdžius. Gegužės 17 d. vyks parodomųjų debatų finalas, kuriame dvi komandos parodys, kaip debatai vyksta aukšto lygio varžybose.

     Renatas P., 2b, 2018 m. gegužės 10 d.

     Gegužės septynioliktą dieną, Vilniaus Karoliniškių gimnazijoje įvyko atkakli debatų kova. Šiems debatams buvo ruoštasi ne vieną savaitę. Tema „Ar Lietuvoje turėtų būti panaikinti namų darbai.“ Debatų finale susitiko teigiančiųjų (2a) bei neigiančiųjų (2b) komandos. Norint patekti į finalą, reikėjo įdėti nemažai pastangų. Visi demonstravo puikias anglų kalbos žinias, gynė savo komandos nuomonę ir įdomiai praleido laiką, tačiau labiausiai verti atstovauti savo klasei buvo išrinkti šeši mokiniai. Trys teigiantieji ir trys neigiantieji. Atkaklioje kovoje buvo sunku nuspėti, kurie pasirodys geriau. Netikėti neigiančiųjų klausimai ir užtikrinti argumentai bei puikūs teigiančiųjų atsakymai ir komandinis darbas pagyvino žaidimą. Galiausiai teisėjai nusprendė – kelialapį į respublikinius kitų mokslo metų debatus iškovojo neigiančiųjų komanda. Tai ne tik paskatino visus dar labiau gilinti anglų kalbos žinias, bet ir dar aktyviau dalyvauti debatuose.

     Aira N., 2a, 2018 m. gegužės 17 d.

 

      Jau norime sugrįžti į Lenkiją

      Ankstų balandžio 26–tosios rytą išvykome į kelionę. Mūsų tikslas – aplankyti Lenkiją ir parsivežti ne tik gerų įspūdžių, bet ir istorijos bei kultūros dalelę. Kadangi 2018–tieji metai paskelbti Europos kultūros paveldo metais, mūsų laukė neeilinė programa, žadanti daug nuostabos keliančių vaizdų. Pirmoji stotelė – Aušvico koncentracijos stovykla. Koncentracijos stovykla privertė susimąstyti apie žiaurų likimą išgyvenusius žmones, jų kasdienybę. Džiaugėmės, kad pagaliau galėjome visa tai išvysti ne tik vadovėliuose, filmuose ar išgirsti iš kitų pasakojimų.

      Paminėdami Europos kultūros paveldo metus ir norėdami dar geriau susipažinti su Lenkija, atvykome į Krokuvą. Krokuvos senamiestis įtrauktas į UNESCO paveldą, o tai dar labiau sužadino smalsumą. Didinga Vavelio pilis, neką mažiau nuostabus rotušės bokštas, turgaus aikštė ir mažos senamiesčio gatvelės buvo tarsi iš nuotraukų.

      Kupini geros nuotaikos patraukėme prie Veličkos druskų kasyklų. Šios kasyklos yra įtrauktos į UNESCO Pasaulio kultūros ir gamtos paveldo pirmojo sąrašo vienuoliktuką. Nusileidę kiek daugiau nei 300 laiptų prisilietėme prie paveldo, išvydome kvapą gniaužiančius vaizdus ir susipažinome su visa kasyklų istorija.

      Galiausiai pasiekėme aukščiausiai virš jūros lygio esantį Lenkijos miestelį – Zakopanę. Tai Tatrų kalnų, kuriuos taip pat turėjome galimybę pamatyti, apsuptas miestelis. Aplankėme ir kapines, kuriose buvo palaidotas Jonas Biliūnas, taigi kelionė buvo susieta ir su lietuvių literatūra. Nuostabi Lenkijos gamta, istorinis paveldas, skanūs tradiciniai patiekalai paliko mus be žado. Važiuodami namo, aptarėme kelionės įspūdžius, o mintys sukosi apie tai, kaip norime ten sugrįžti.

Ekskursantai, 2018 m. balandžio 29 d.

 

ProjektasMokyklos – Europos Parlamento ambasadorės“

       Vasario pabaigoje gimnazijoje startavo naujas projektas „Mokyklos – Europos Parlamento ambasadorės“. Į projektą aktyviai įsitraukė trečiokai ir įvairių dalykų mokytojai. Gimnazijos skaitykloje atsirado stendas su informacija apie Europos Sąjungą ir Europos Parlamento veiklą.

      Kovo 23 dieną Goda ir Valerija – jaunesnieji ambasadoriai – 1b klasės mokinius supažindino su Europa ir ES ištakomis bei pagrindiniais demokratijos principais. Vėliau mokiniai entuziastingai sprendė protmūšio klausimus. Geriausieji buvo apdovanoti saldžiomis dovanėlėmis.

      Kovo 30 d. jaunesnieji ambasadoriai – Rasa, Lukas, Tautvydas, Žygimantas, Goda ir Valerija (visi 3b kl. moksleiviai) – toliau pristatė pirmokams ir antrokams projekto temas apie ES susikūrimą, ES puoselėjamas vertybes ir eurą. Pristatymą ir miniprotmūšius organizuoti padėjo tos pačios klasės moksleiviai Liveta, Raminta, Reda, Deimantė ir Martynas.

      Balandžio 5 d. etikos mokytoja J. Sereičikienė pirmokams ir antrokams vedė pamoką apie ES vertybes. Mokiniai buvo supažindinti su vertybėmis ir žmogaus teisėmis ES.

      Balandžio 24 d. ekonomikos mokytoja L. Rimkuvienė kervirtokams vedė pamoką tema „EURO ZONOS VALSTYBIŲ EKONOMINIO IŠSIVYSTYMO LYGIS“.

      Klasėje kiekvienas mokinys, pasitelkęs planšetę su interneto prieiga, panaudodamas pasaulines statistines duomenų bazes, mokytojos autorinę pateiktį, dirbdamas individualiai ir  grupėse, analizavo euro trūkumus ir privalumus piliečiams, verslui, Lietuvai dalyvaujant bendros valiutos zonoje; skaičiavo praktinę euro naudą.

      Vertindami valstybių ekonominio išsivystymo lygį, klasė pasiūlė priemonių skatinti ekonomikos vystymuisi.

      Balandžio 26 d. jaunieji ambasadoriai – Tautvydas ir Žygimantas – 2c klasės gimnazistus supažindino su euro istorija. Vėliau žinias įtvirtino mini protmūšyje. Vaikinams padėjo trečiokės Liveta ir Raminta, įdomiausias akimirkas fiksavo Mantas.

      2017 m. gegužės 5 d. 2b ir 2f klasėse vyko pamokos tema ,,ES institucijos“. Mokiniai susipažino su ES valdžios struktūra (Europos Parlamento, Europos Komisijos, Ministrų tarybos ir kitų institucijų veikla). Vyko aktyvios diskusijos, kūrybinis darbas grupėse. Pamoką organizavo istorijos mokytojas R. Birieta.

      Gegužės 10 d. gimnazijoje vyko protmūšis „Aš europietis“. Dalyvavo 2–ų gimnazijos klasių komandos. Dalyviams teko gerai pasukti galvas, nes protmūšio organizatoriai trečiokai buvo išradingi ir užduotys buvo įdomios  ir labai nelengvos. Geriausias žinias apie ES parodė 2b klasės komanda. Sveikiname!

      2017 metų gegužės 9 dieną Vilniaus Karoliniškių gimnazijos moksleiviai jau ketvirtą kartą dalyvavo nacionalinio konkurso „Pažink Europą“ pirmajame Europos egzamino ture. Tai kasmetinis gimnazijos renginys nuo 2014-ųjų metų, įtraukiantis kiekvienais metais vis daugiau moksleivių, norinčių pasitikrinti savo žinias, atsakyti į įvairius klausimus apie ES istoriją, jos institucijas, kultūrą, kalbas. 2014-aisiais metais gimnazijos moksleivė Marija Potašenko, kurią ruošė geografijos  mokytojas Dariuš Kozlovskij, laimėjo kelionę į Briuselį.

      Šią ir praėjusią savaitę gimnazijoje vyko pamokos, skirtos Europos dienai paminėti. Antrų klasių gimnazistai pristatė projektus apie Europos Sąjungą. Gilinomės ir diskutavome apie Europos Sąjungos ištakas, raidą, ES šalis nares, Lietuvos narystę ES. Ketvirtų klasių gimnazistai pristatė projektus apie demokratijos istoriją. Pamokos vyko anglų kalba. Projektus rengė Erika Savčuk, Eimantė Vaitekūnaitė, Kristupas Guntis, Aivaras Mockus, Dainius Kunkis, Marius Norkūnas. Moksleiviai aktyviai diskutavo apie demokratijos privalumus ir trūkumus, apie tai, kaip demokratija evoliucionavo nuo Tautos susirinkimo iki Europos Parlamento. Projekte dalyvavo 160 antrokų (5 gimnazijos klasės) ir 66 trečiokai (3 gimnazijos klasės).

      Gegužės 11 d. gimnazijoje vyko Europos dienos minėjimo renginys „Įvairiaspalvė Europa“. Pirmokai ir antrokai pristatė ES šalis, jų dainas ir šokius.

2017 m.

 

Tarptautinis projektas „Sienos ir integracija“

      Gimnazijoje viešėjo VDU Politikos mokslų ir diplomatijos fakulteto dėstytojas Andrea Griffante. Lektorius supažindino mokinius su tarptautiniu projektu ,,Sienos ir integracija“. Kartu tai buvo istorijos pamoka apie Šaltojo karo metu suformuotą ribą, kuri atskyrė Vakarų ir Rytų Europą, ir apie tai, kas vienijo visuomenę, atsidūrusią skirtingose ,,geležinės uždangos“ pusėse. Mokiniai susidomėjo šiuo projektu ir ketina jame dalyvauti.

Mokyt. R. Birieta

 

Vasario 18-19 d. Štutgarte (Vokietija) įvyko tarptautinė projekto LeaCoMM baigiamoji sklaidos konferencija

LeaCoMM

      2016 m. vasario 18-19 dienomis Štutgarte įvyko tarptautinė projekto LeaCoMM baigiamoji sklaidos konferencija, kurioje dalyvavo daugiau nei 150 dalyvių (mokytojų, pedagogų, mokyklų vadovų, mokslininkų, atstovė iš Europos Komisijos) iš įvairių pasaulio šalių.

      Lietuvai konferencijoje atstovavo Soros International House direktorė Daiva Malinauskienė kartu su projektų koordinatorėmis Gileta Kieriene bei Egle Žalimaite, taip pat Švietimo ir mokslo ministerijos Pedagogų veiklos skyriaus vedėja Vilma Bačkiūtė bei Karoliniškių gimnazijos direktoriaus pavaduotoja Audronė Būdienė.

      V. Bačkiūtė yra LeaCoMM projekto švietimo politikos formavimo dalyvaujančių institucijų atstovų diskusijų grupės „Migracija ir tautinės mažumos“ narė.

      A. Būdienė – LeaCoMM projekto patarėjų tarybos narė bei platformos pilotavimo grupės narė.

      Konferencijos pradžioje sveikinimo žodį tarė ne tik renginio organizatoriai, bet ir ES Švietimo, garso ir vaizdo bei kultūros vykdomosios agentūros atstovė Michèle Grombeer bei LeaCoMM projekto koordinatorė D. Malinauskienė.

      Pagrindinis konferencijos tikslas buvo pristatyti LeaCoMM platformą bei jos virtualią mokytojų ir mokytojų rengėjų besimokančiąją bendruomenę.

      Konferencijos dienomis vyko pristatymai, seminarai, taip pat panelinės diskusijos, kurių metu plačiai diskutuota įvairiais su migrantų švietimu susijusiais klausimais.

      Vienoje iš tokių panelinių diskusijų  dalyvavo ir V. Bačkiūtė, kuri pristatė Lietuvos situaciją bei iššūkius, su kuriais šiuo metu susiduria Lietuvos mokyklos dėl migrantų krizės. Po išsamaus savo pristatymo ji sulaukė daug klausimų iš įvairių konferencijos dalyvių.

      Dar kartą kviečiame prisijungti prie LeaCoMM platformoje http://www.leacomm-platform.eu/lt/ sukurtų e. mokymosi diskusinių grupių, taip pat kurti naujas grupes!

NAUJIENLaiškis Vasaris / Kovas 2016

 

      Archyvas