Lietuvių kalbos

Literatūros sąrašas I gimnazijos klasėms

V. Juknaitė. „Išsiduosi. Balsu“ (ištraukos).

M. Remarkas. „Trys draugai“.

Vydūnas. „Tėvynė ir žmogus“ (iš Vydūno „Septyni šimtmečiai lietuvių ir vokiečių santykių“).

S. Geda. „Giesmė apie pasaulio medį“.

R. Gavelis. „Jauno žmogaus memuarai“ (12 laiškas, ištraukos).

J. Degutytė. „Mažutė“, „Aš – Tavo“, „Gimtoji kalba“, ,,Monologas akmeniui“.

Liūnė Sutema. „Nebėra nieko svetimo“, „Taip gera kalbinti tuos, kurių nebėra…“, „Netikėjimas“, „Užsklanda: rečitatyvas ir šauksmas“, „Lietuva“.

I. Šeinius. „Kuprelis“.

O. Vaildas. „Doriano Grėjaus portretas“.

K. Čiurlionis. „Laiškai Sofijai“ (ištraukos).

H. Radausko, J. Aisčio, A. Nykos-Niliūno, A. Marčėno eilėraščiai apie kūrybą.

N. Vėliaus pokalbis su Marija Gimbutiene „Iš paskutinių M.Gimbutienės susitikimų“.

„Sužeistas vėjas“, „Kaip atsirado žemė“ (sudarytojas N. Vėlius).

Pasakojimai apie Sovijų, Vaidevutį, Palemoną.

Pasaka „Eglė žalčių karalienė“.

Liaudies daina (3 pasirinktos liaudies dainos).

A. Strazdas. „Strazdas“.

A. Vienažindys. „Ilgu ilgu man ant svieto“ arba „Linksminkimos“.

M. Martinaitis. „Kai sirpsta vyšnios“.

K. Donelaitis. „Metai“ (ištraukos).

Žemaitė. „Marti“.

V. Krėvė. „Skerdžius“.

I. Simonaitytė. „Aukštujų Šimonių likimas“.

L. Baliukevičius-Dzūkas. „Dienoraštis“ (ištrauka).

R. Granauskas. „Gyvenimas po klevu“.

R. Granauskas. „Kai šlama ąžuolai“ arba „Liūdnosios upės“.

A. Landsbergis. „Žodžiai, gražieji žodžiai“.

Literatūros sąrašas II gimnazijos klasėms

PRIVALOMOJI LITERATŪRA

Graikų mitai (Prometėjas, Sizifas, Narcizas, Orfėjas ir Euridikė, Dedalas ir Ikaras).

Homeras. „Iliada“ (pasirinktos giesmės; siūloma: I. 1–445, 488–530; VI. 238–529; XVI. 257– 868; XVIII. 468–617; XXIV. 322–804).

Homeras. „Odisėja“ (pasirinktos giesmės; siūloma: I. 1–95; V. 92– 224, 366–493; VI. 110–250; IX. 82–115; X. 210 – 309; XII. 166–259; XIII. 352– 411; XXI. 51–433).

Sofoklis. „Antigonė“.

Lucijus Anėjus Seneka. „Laiškai Lucilijui“ (pasirinkti).

Senasis ir Naujasis Testamentai (ištraukos: Pirmasis pasakojimas apie Kūrimą (Pr 1,1–31; 2, 1–4), Kainas ir Abelis (Pr 4, 1– 16), Abraomo auka ir bandymas (Pr 22, 1–19), pasakojimas apie Babelio bokštą (Pr 11). Dovydo psalmės: Kūrėjo didybė ir žmogaus orumas Ps 8, Tremtinio malda Ps 42. Kalno pamokslas (Mt 5, 38-48), Palyginimas apie talentus (Mt 25, 14-30), Sūnaus palaidūno palyginimas (Lk 15, 11-32), Himnas meilei (1 Kor 13).

J. Biliūnas. „Lazda“, „Ubagas“.

A. Dantė. „Dieviškoji Komedija“ (ištraukos).

Ž. Bedjė. „Romanas apie Tristaną ir Izoldą“ / T. Meloris. „Pasakojimas apie karalių Artūrą“ (ištraukos) arba kitas pasirinktas riterinis romanas ar herojinis epas.

M. de Servantesas. „Don Kichotas“ (ištraukos).

Just. Marcinkevičius. „Mindaugas“.

B. Sruoga. „Milžino paunksmė“.

I. Meras. „Lygiosios trunka akimirką“.

J. Grušas. „Meilė, džiazas ir velnias“.

W. Goldingas. „Musių valdovas“.

Dž. Orvelas. „Gyvulių ūkis“.

K. Ostrauskas. „Jūratė ir Kastytis“ arba kita pasirinkta pjesė.

K. Binkis. „100 pavasarių“ (3 pasirinkti eilėraščiai).

REKOMENDUOJAMOJI LITERATŪRA

Ovidijus. „Metamorfozės“.

V. Mykolaičio-Putino, H. Radausko, J. Vaičiūnaitės, K. Bradūno, A. Nykos-Niliūno eilėraščiai Antikos motyvais.

Vergilijus. „Eneida“.

Plutarchas. „Biografijos“

F. Rablė. „Gargantiua ir Pantagriuelis“ (ištraukos)

J. Grušas. „Herkus Mantas“.

A. Šlepikas. „Mano vardas Marytė“.

M. Bulgakovas. „Šuns širdis“.

Dž. D. Selindžeris. „Rugiuose prie bedugnės“.

J. Ešer (J. Asher). „Trylika priežasčių kodėl“.

G. G. Markesas „Šimtas metų vienatvės“.

U. Eco. „Rožės vardas“.

Literatūros sąrašas III gimnazijos klasėms

PRIVALOMOJI LITERATŪRA

M. Mažvydas. „Katekizmas“.

M. Daukša. „Postilė“.

J. Radvanas. „Radviliada“ (I d., III d.).

V. Šekspyras. „Hamletas“. Sonetai (1, 5, 24, 65, 116, 132, 154).

M. K. Sarbievijus. Lyrika.

K. Donelaitis. „Metai“.

J. V. Gėtė. „Faustas“. (I d., II d. pabaiga).

A. Mickevičius. Eilėraščiai „Romantika“, „Odė jaunystei“, „Akermano stepės“. „Vėlinės“ (II d., IV d.).  Poema „Ponas Tadas“ (pradžia).

A. Baranauskas. „Anykščių šilelis“.

V. Kudirka. Eilėraščiai „Varpas“, „Labora“, „Tautiška giesmė“. „Iš mano atsiminimų keletas žodelių“.

Maironis. „Pavasario balsai“.

J. Biliūnas. „Liūdna pasaka“. Novelės.

J. Tumas-Vaižgantas. „Dėdės ir dėdienės“.

Šatrijos Ragana. „Sename dvare“.

V. Krėvė. „Skirgaila“.

V. Mykolaitis-Putinas. Eilėraščių rinkinys „Tarp dviejų aušrų“, romanas „Altorių šešėly“.

F. Kafka. „Metamorfozė“.

 J. Savickis. Novelės.

REKOMENDUOJAMOJI LITERATŪRA

P. Kalderonas. „Gyvenimas – tai sapnas“.

Dž. Baironas. „Kainas“.

V. Vordsvortas. „Narcizai“.

Gi de Mopasanas. „Pjeras ir Žanas“.

F. Dostojevskis. „Nusikaltimas ir bausmė“.

Žemaitė. Apsakymai. „Autobiografija“.

A. Čechovas. Apsakymai.

B. Sruoga. „Milžino paunksmė“.

Literatūros sąrašas IV gimnazijos klasėms

(Pagal atnaujintą programą)

J. Biliūnas. „Liūdna pasaka“. Novelės.

J. Tumas-Vaižgantas. „Dėdės ir dėdienės“.

V. Mykolaitis-Putinas. „Tarp dviejų aušrų“. „Altorių šešėly“.

F. Kafka. „Metamorfozė“.

J. Savickis. Novelės.

J. Aistis. „Katarsis“ (eilėraščių rinkinys).

H. Radauskas. „Pasauliu netikiu, o pasaka tikiu“ (eilėraščių rinktinė; mokinio biblioteka).

H. Hesė. „Stepių vilkas“.

A. Kamiu. „Svetimas“. „Maras“.

V. Mačernis. „Vizijos“. „Metai“.

S. Nėris. „Prie didelio kelio“ (eilėraščių rinkinys).

B. Sruoga. „Dievų miškas“.

B. Krivickas. Pasirinkti eilėraščiai.

A. Škėma. „Balta drobulė“.

Just. Marcinkevičius. „Mažvydas“. Pasirinkti eilėraščiai.

M. Katiliškis. „Miškais ateina ruduo“.

J. Aputis. „Keleivio novelės“.

S. Geda. Pasirinkti eilėraščiai.

M. Martinaitis. Pasirinkti eilėraščiai.

Č. Milošas. Pasirinkti eilėraščiai.

J. Vaičiūnaitė. Pasirinkti eilėraščiai.

A. Marčėnas. „Eilinė“.

J. Kunčinas. „Tūla“.

M. Ivaškevičius. „Madagaskaras“.

REKOMENDUOJAMOJI LITERATŪRA

J. Baltrušaitis. Pasirinkti eilėraščiai.

Š. Bodleras. Pasirinkti eilėraščiai.

F. Kafka. „Procesas“.

T. Manas. „Mirtis Venecijoje“. „Budenbrokai“.

E. Hemingvėjus. „Senis ir jūra“.

O. Mandelštamas. Pasirinkti eilėraščiai.

B. Pasternakas. Pasirinkti eilėraščiai.

S. Nėris. „Diemedžiu žydėsiu“ (eilėraščių rinkinys).

A. Kamiu. „Sizifo mitas“.

A. Nyka-Niliūnas. Pasirinkti eilėraščiai.

S. Beketas. „Belaukiant Godo“.

K. Saja. „Mamutų medžioklė“.

R. Granauskas. Apsakymai.

Dž. Keruakas. „Kelyje“.

Č. Milošas. „Isos slėnis“.

B. Vilimaitė. Novelės.

J. Brodskis. Pasirinkti eilėraščiai. Publicistika.

V. Šimborska. Pasirinkti eilėraščiai.

A. Jonynas. Pasirinkti eilėraščiai.

S. Parulskis. Pasirinkti eilėraščiai.

R. Gavelis. „Jauno žmogaus memuarai“.

 

Jaunųjų kūrėjų žodžio ir vaizdo sąskambių popietės

PAVASARIO EKSPROMTAS akimirkos

2017 m. gegužės 18 d.

 

Lietuvių kalbos protmūšis, skirtas A. J. Greimo ir

Lietuvių kalbos kultūros metams paminėti

      Š. m. kovo 29 dieną gimnazijoje vyko lietuvių kalbos protmūšis, skirtas A. J. Greimo ir Lietuvių kalbos kultūros metams paminėti. Jame dalyvavo pirmųjų gimnazijos klasių moksleiviai. Pirmokai buvo aktyvūs, kūrybiški, smalsūs. Moksleiviai turėjo prisistatyti, kurti, logiškai mąstyti, atskleisti savo lietuvių kalbos ir literatūros žinias, demonstruoti greitą reakciją, įžvalgumą, naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais. Geriausiai pasirodė 1a klasė – jie buvo kūrybiškiausi, greičiausi, parodė puikias lietuvių kalbos žinias. Antrąją vietą užėmė 1b klasė, o trečiąją – 1e klasė.

Lietuvių kalbos mokytoja Žydronė Siniuvienė

      Moksleivių mintys:

      „Renginys labai įdomus, informatyvus, pasitelktos naujosios technologijos.“ (1b klasės mokiniai)

      „Renginys mums labai patiko, buvo gudrūs klausimai, kurie sužadino norą gilinti kalbos žinias. Norėjome daugiau užduočių.“ (1a klasės mokiniai)

      „Mums patiko grupinis darbas, įtampa, intriga, užduočių pateikimas, naudojant planšetinius kompiuterius.“ (1e klasės mokiniai)

      „Patiko modernumas, bet viskas greitai vyko, o mes buvome per rimti.“ (1c klasės mokiniai)

      „Praleidome gerai laiką, išmokome naujų dalykų. Buvo įdomūs klausimai, gerai sugalvoti. Šiek tiek išlavinome greitą reakciją.“ (1d klasės mokiniai)

 

Kūrybinių ir tiriamųjų darbų konferencija

„Skaityti – tai sėdėti ant pasaulio stogo“

      Martynas Lukša, 3c klasės mokinys, kovo 9 dieną dalyvavo Respublikinėje 9–12 klasių mokinių kūrybinių ir tiramųjų darbų konferencijoje „Skaityti – tai sėdėti ant pasaulio stogo“. Konferencija vyko Vilniaus Simono Daukanto gimnazijoje. Martynas pateikė V. Šekspyro „Hamleto“ iliustracijas ir skaitė pranešimą apie iliustravimą, kaip kūrinio interpretavimo galimybę. Mokinį konferencijai rengė mokytoja Egidija Mažeikienė.

2017 m.

 

Gimnazijos bendruomenės diktantas 2017

 

Sveikiname

48-ojo Jaunųjų filologų konkurse (Vilniaus mieste) Literatūros mokslo ir kritikos sekcijoje

laimėjusį ir iškovojusį kelialapį į respublikinį turą Roką Vaičiulį, 4b kl.,

ir mokinį ruošusią mokytoją S. Kontrimienę.

Gimnazijos administracija, 2017 m.

 

Vilniaus miesto Skaitovų konkurso laureatai

II vietos atiteko mūsų gimnazijos mokiniams:

4h klasės mokiniui Pauliui Janušoniui (mokyt. S. Kontrimienė)

ir

4g klasės mokinei Amirai Dayekh (mokyt. R. Šalčiuvienė).

Šie mokiniai atstovaus Vilniaus miestui Respublikiniame skaitovų konkurse. Sveikiname!

Meninio skaitymo konkursas

Gruodžio 8 dieną Karoliniškių gimnazijoje vyko Meninio skaitymo konkursas.

I vieta atiteko Eimantui Garšauskui (4f kl.).

II vietas laimėjo Amira Dayekh (4 g kl.) ir Paulius Janušonis (4b kl.).

III vietos atiteko Livetai Pilvelytei (3b kl.), Eimantei Vaitekūnaitei (4a kl.) ir Kotrynai Vertelkaitei (2a kl.).

Vilniaus miesto Meninio skaitymo konkurse gimnazijai atstovaus

Eimantas Garšauskas, Amira Dayekh ir Paulius Janušonis.

Vertinimo komisija, 2016 m.

 

Poezijos pavasaris gimnazijoje

Poezijos_pavasaris

      Ką šiandien žmogui reiškia eilėraštis? Draugą, galimybę pažvelgti į save, savo sielą, išgyventi amžinybės akimirką ar gyvenimo kovą? Į šiuos ir panašius klausimus mums padėjo atsakyti aktorė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytoja Aldona Vilutytė, padovanojusi tikrą poezijos šventę. Aktorė skaitė S. Kontrimaitės, V. Šimborskos, S. Gedos ir kitų poetų eiles. Renginyje skambėjo ir Austės Urbanavičiūtės autorinė dainuojamoji poezija.

Mokyt. E. Mažeikienė, 2016 m.

 

Sveikiname

Lietuvos mokinių dainuojamosios poezijos konkurso Vilniaus regiono atrankos turo

solistų nominacijos antrosios vietos laimėtoją

Austę Urbanavičiūtę, 4b kl.,

ir mokinę ruošusią mokytoją Egidiją Mažeikienę.

Gimnazijos administracija, 2016 m.

 

Jaunųjų kūrėjų popietė „Auginant sparnus“

      Gegužės 14 dieną mokyklos kūrėjai, mokytojai ir svečiai lietuvių kalbos mokytojos E. Mažeikienės pakviesti susirinko į tradicinę Jaunųjų kūrėjų popietę. Tradicinę, bet šiemet ypatingą – renginyje buvo pristatoma antroji Karoliniškių gimnazijos moksleivių kūrybos knyga „Auginant sparnus“. Popietės svečias Povilas Birbilas, VU studentas, su prancūziška elegancija papasakojo apie kūrėjo sąsajas su kita kultūra, žaismingai ironiškas Edvinas Širvys paskaitė specialiai šia proga parašytą esė, o garbinga renginio viešnia, į amžinybę išėjusio jauno kūrėjo Vytauto Gaučio motina, paskaitė graudžiai šviesios savo ir sūnaus poezijos. Popietėje įspūdžiais dalijosi ir knygos iliustracijų autorė Meilė Masiulytė, nuotaiką padėjo kurti muzikantai: Austėja Piličiauskaitė (saksofonas), Rokas Baltušnikas (lumzdelis) bei muzikos virtuozo Jokūbo Taločkos vadovaujamas trio. O kūrybą skaitę šiandieniniai gimnazistai savo įspūdžius papasakos patys.

2015 m.

      „Renginį pasitikau su kasdien vis stiprėjusiu virpesiu viduje, o renginio oficialumas ir daug protingų veidų dar labiau aštrino pojūčius. Tačiau viešai pasidalinęs savimi pajutau tą apsivalymą, apie kurį rašė Jonas Aistis, nors ir nebuvo lengva, – visai kaip jau minėtam Aisčiui. Rankų drebėjimą numalšino labai skanūs šokoladiniai sausainiai.“ (Jonas Zavistanavičius, 4e kl.)

      „Iš tikro menas lyg veidrodis atspindi ne gyvenimą, o žiūrovą“,– pasakė Oskaras Vaildas. Tai atspindi praėjusią kūrybos popietę – kiekvienas žiūrovas kūryboje randa dalį savęs. Kiekviena kūrybos kryptis atspindi tam tikrą gyvenimo dalį. Kiekvienas kuriantis tokių renginių metu atranda savo talentą, žodžiu tokių renginių turėtų būti daugiau. Ne dėl to, kad kūrėjai parodo talentą, o dėl to, kad atitolina mus nuo pasaulio problemų ir skatina jas spręsti meno pagrindu.“ (Dominykas Levanas, 3a kl.)

 

Gimnazijos bendruomenės diktantas 2015

Ne žemės derlumu, ne drabužių skirtingumu, ne šalies gražumu, ne miestų ir pilių tvirtumu gyvuoja tautos, bet daugiausia išlaikydamos ir vartodamos savo kalbą, kuri didina ir išlaiko bendrumą, santaiką ir brolišką meilę.

Mikalojus Daukša

      Kovo 5 dieną į Vilniaus Karoliniškių gimnazijos Aktų salę jau septintą kartą rinkosi mokiniai ir mokytojai rašyti bendruomenės diktanto. Diktantas mūsų gimnazijoje jau tapęs gražia tradicija. Šiais metais diktantas skirtas Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 25-mečiui. Raštingiausia mokine tapo 2a klasės mokinė Gabija Skardžiūtė, raštingiausia mokytoja – Jūratė Janonienė.

 

Susitikimas su Birute Mar

      Kovo 4 d. mūsų gimnazijoje lankėsi aktorė, režisierė ir rašytoja Birutė Mar. Aktorė pasidalijo mintimis apie kūrybą, kūrėjo kelią, apie tai, kaip svarbu išmokti būti savimi. Tai būtina kūrybos sąlyga. Išgirdome ir pačios Birutės Mar kūrinių. Susitikimas buvo jaukus, aktorę sužavėjo atidūs ir smalsūs mokiniai, o mus – jos nuoširdumas ir atvirumas. Birutė Mar pažadėjo pas mus dar atvykti – galėsime pamatyti jos spektaklį ,,Poetė“.

Mokyt. Asta Mikalkevičienė, 2015 m.

 

Meninio skaitymo konkursas

      skaitovai2015Kaip ir kiekvienais metais, taip ir šiemet, sausio 19 dieną Karoliniškių gimnazijoje vyko meninio skaitymo konkursas.

      I vieta ir teisė atstovauti gimnazijai Vilniaus m. meninio skaitymo konkurse atiteko Eimantui Garšauskui (2f kl.).

      II vietą laimėjo Paulius Janušonis (2b kl.) ir Domantas Špėlys (3e kl.).

      III vieta atiteko Danieliui Eidukui (2b kl.) ir Livetai Pilvelytei (1b kl.).

      Vilniaus mieste gimnazijai atstovaus Eimantas Garšauskas.

Vertinimo komisija, 2015 m.

 

Apie „Ekskursantę“

      Š. m. gegužės 16 d. 3a, 3b ir 3c klasės kino teatre „Pasaka“ organizuotai pažiūrėjo Andriaus Juzėno filmą „Ekskursantė“. Žiūrovams trečiokams, kaip ir jų auklėtojoms, filmas padarė įspūdį.

      Štai keletas atsiliepimų:

      „Andriaus Juzėno filmas „Ekskursantė“ – tai širdį virpinanti mažos mergaitės Marijos kelionė namo. Kelionė iš tremties į Lietuvą. Mergytė sutinką daug žmonių – ir gerų, ir blogų, jai tenka iškęsti prievartą, smurtą, kartais švysteli laimės spindulys. Svarbiausia – gimtoji šalis pasiekta, tikslas pasiektas. Žiūrint filmą viskas išgyvenama kartu su Marija, nurieda ne viena ašara, o filmo pabaigoje veidą nuplieskia šypsena.“ (Monika Vitkauskaitė)

      „Filmas, kurį turėtų pažiūrėti kiekvienas. Tai, ko gero, paprasčiausias ir tiksliausias šio filmo apibūdinimas. Intriguojanti siužeto linija, puiki vaidyba ir aktuali tematika – šio filmo sėkmės formulė.“ (Ignas Kucavičius)

      „Šis filmas parodo, kad žmonės negali būti nuspėjami. Mažiausiai įtartini kartais tampa nugalėtojais, o tyliausi turi daugiaisiai protingų minčių. Visada reikia klausyti savo proto ir eiti ten, kur veda širdis.“ (Viktorija Povilaitytė)

      „Man labiausiai patiko vieta, kur mergaitė Marija, važiuodama traukiniu, mėtė grūdelius, kad po to rastų kelią atgal. Manau, tai gera pavyzdys ir jis mane labiausiai sužavėjo, nes, jeigu pakliūsiu į nelaisvę, žinosiu, ką daryti, kad rasčiau kelią į Tėvynę. (Ąžuolas Venzlauskas)

      „Manau, tai nuskambės gana keistai, bet, žiūrėdama filmą, suradau keletą savo panašumų su pagrindine filmo heroje Marija. Labai susigraudinau, kai išvydau mergaitės geraširdiškumą, norą padėti kitiems net tada, nors ji buvo šitiek kartų apgauta… Ir drąsa. Jos begalinė drąsa siekti savo tikslo, nepaisant jokių sunkumų, įžiebė man kibirkštėlę. Tikiu, kad Dievas yra. Tuo tikėjo ir Marija. Jaučiu, kad dėl charakterio ir tikėjimo ji pasiekė savo tikslą – grįžo į Lietuvą.“ (Gabija Tarapovskytė)

      „Išlikti stipriam tokioje pragariškoje kelionėje reikalauja daugiau, nei bet kas manytų. Bet sunkiausias ir labiausiai vertinamas sprendimas – šią kelionę pasiryžti pakartoti.“ (Viktorija Ivanova)

      „Eidama į filmą, tikėjausi, kad, jį pažiūrėjusi, galėsiu lengviau įsivaizduoti, kokiomis sąlygomis gyveno mano seneliai, proseneliai. Iš tikrųjų filmas pateisino mano lūkesčius. Ši drama nuo pat pradžių man kėlė baimę, galvojau ir įsivaizdavau, ar aš būčiau išgyvenusi tokiomis sąlygomis. Filmas man parodė, koks žmogus iš tikrųjų gali būti stiprus ir nesugniuždomas, ir visai nesvarbu, jis jaunas ar senas, mažas ar didelis. Mane sužavėjo pagrindinės veikėjos Marijos drąsa ir ryžtas, jos nenumaldomas noras grįžti į gimtąją žemę. Mergaitė ištvėrė daug, tačiau liko tokia pati tyra ir geraširdė. Šį filmą galėčiau žiūrėti dar ne vieną kartą ir, manau, kiekvieną sužinočiau vis kažką nauja.“ (Greta Valiūtė)

      „Dar kartą įrodoma, jos meniniai kūriniai turi daug didesnį poveikį žmonėms ne bet kokia dokumentika.“ (Neringa Gružaitė)

      „Pasaulis būtų daug geresnė vieta gyventi, jei visi išliktų vaikais. Vaikai lengviau atleidžia, stipriau myli ir klauso ne proto, bet širdies balso.“ (Emilija Bilinskaitė)

      „Filmas „Ekskursantė“ iš tiesų sužadina žiūrovo meilę Tėvynei. Įtempti, dramatiški ir netgi žiaurūs epizodai skatina pamilti ir vertinti tai, ką turi arčiausiai savęs: šeimą, namus. Filmas drąsiai laužo nusistovėjusius stereotipus, plečia pasaulėžiūrą.“ (Greta Taunytė)

 

Pavasario divertismentas

      Gegužės 15 d., už langų užsidegus kaštonų žvakėms, gimnazijoje vyko žodžio šventė – tradicinė Jaunųjų kūrėjų popietė, skirta mokyklos 40-mečiui. Mokiniai skaitė  esė apie mokyklą, savo kūrybos ištraukas, buvę mokiniai, dabar jau studentai, pasidalijo netolimos praeities  mokykliniais prisiminimais.  
      Apie gimnaziją kalbėjome visaip – rimtai ir juokais, sentimentaliai ir ironiškai, buitiškai ir filosofiškai, nes mokykla – mūsų  kasdienybė ir šventė. Ji kuria mus, mes kuriame jai.
Mokyt. E. Mažeikienė, 2014 m.
Karšti mokinių įspūdžiai po renginio
      „Kūrėjų popietė man padarė didelį įspūdį. Man buvo labai įdomu pasiklausyti pirmokų esė apie mokyklą, ypač gražiai pagrojo lumzdeliu Rokas Baltušnikas.“ (Karina Mačakaitė, 2c kl.)
      „Manau, tokie renginiai yra naudingi mokiniams.Tai skatina juos kurti, suteikia progą atskleisti savo talentą, parodyti kūrybingumą. Kas pirmą kartą skaitė savo kūrinius, tie išgyveno naują patirtį.O  kiti, kurie klausė, galėjo psisemti įkvėpimo, idėjų.“ (Deividas Kvedaras, 2c kl.)

      „Renginys man labai patiko. Labai malonu paklausyti savo bendraamžių kūrinių. Reikėtų daugiau tokių popiečių, nes jos skatina kurti ir padeda atrasti save.“ (M. Šaučiūnas, 2a kl.)

      „Man šis renginys labai patiko, kadangi tokie renginiai padeda žmogui atskleisti save. Juk kiekvienas nori būti išgirstas, pasidalinti mintimis ir parodyti savo vidinį pasaulį. Kiekvienas kūrėjas, atėjęs į šį renginį, žinojo, kad bus išgirstas ir suprastas.“ (J. Iliuk, 2h kl.)

      „Labai smagu, kad mokykloje vyksta tokie renginiai. Išgirdau tikrai įdomių esė, eilėraščių, dainų. Šaunu, kad mokiniai tikrai nuoširdžiai ruošėsi šiam renginiui, džiugu, kad mokykloje yra kūrybingų mokinių.“ (I. Raguckytė, 2h kl.)

      „Man labai patiko šis renginys. Labai smagu buvo pasiklausyti mūsų gimnazijos mokinių, kurie iš tiesų yra kūrybingi ir šmaikštūs. Labai įdomių ir gražių minčių išgirdome apie mokyklą. Labai džiugu, kad visi poetai nuoširdžiai atsiliepė apie mūsų gimnaziją.“ (U. Radžiūnaitė, 2h kl.)

      „Šis renginys man patiko, nes jame dalyvavo tiek į mokyklos gyvenimą spėję įsijausti mokiniai, tiek ją jau baigę. Mintys apie mokyklą buvo kūrybingos ir šmaikščios, o renginį paįvairino muzikiniai ir vokaliniai intarpai. (Ž. Treigys, 2h kl.)

 

Karoliniškių gimnazistai – dainuojamosios poezijos festivalio nugalėtojai

      2014 m. balandžio 12 d. Vilniaus šv. Kristoforo gimnazijoje skambėjo muzika – visos Lietuvos geriausieji muzikantai susirinko į Respublikinį dainuojamosios poezijos festivalį – konkursą „Mūsų dienos – kaip šventė“. Atlikėjus vertino garbi komisija – aktorius ir dainininkas Gediminas Storpirštis ir dainų autorius bei atlikėjas Domantas Razauskas. Mūsų gimnazijai atstovavo net trys atlikėjai – Vilniaus miesto dainuojamosios poezijos konkurso laureatai – Žilvinas Ališauskas, Mantautas Čumačenka ir Austė Urbanavičiūtė. Sėkmė juos lydėjo ir šį kartą. Dainuojamosios poezijos solistų grupėje 1-ąją vietą laimėjo Žilvinas Ališauskas, o 2-ąją – Mantautas Čumačenka. Apdovanoti ir pagerbti solistai dalyvavo konkurso aptarimo diskusijoje, kur gavo nuoširdžių komisijos patarimų ir paskatinimą  kurti.

Lietuvių kalbos mokytoja Egidija Mažeikienė

 

Sveikiname

respublikiniame 9-12 klasių mokinių meninių – mokslinių darbų konkurse „Meilės formulė“

užėmusią I vietą Deinorą Rudėnaitę (1a kl.)

ir ją ruošusią mokytoją Rytą Šalčiuvienę.

Gimnazijos administracija, 2014 m.

 

Sveikiname

Vilniaus miesto mokinių dainuojamosios poezijos konkurse užėmusius

II vietą Mantautą Čumačenką (4e gimn. kl.);

III vietą

Žilviną Ališauską (4f gimn. kl.) ir Austę Urbanavičiūtę (2a gimn. kl.)

bei juos ruošusias mokytojas Gražiną Kazlauskienę, Aidą Balčiūnienę,

Žydronę Siniuvienę, Egidiją Mažeikienę.

Gimnazijos administracija, 2014 m.

 

      Didžiausia teatro paslaptis – tai momentas, kai kažkas pasikeičia žmogaus viduje ir atsiveria kitas žmogus, su kitu požiūriu į pasaulį, su kita galvosena. Tokio atsivėrimo ieškojo gimnazijos moksleiviai tradicija tapusioje šventėje „Žaidžiame teatrą“.

      Šios šventės šeimininkai, antrų ir trečių gimnazijos klasių jaunieji režisieriai, aktoriai, scenografai ir muzikai, šių metų balandžio 18 dieną sukvietė visus pasidžiaugti pavasariu, pailsėti nuo įtemptų darbų, tiesiog pabūti kartu.

      Į salę sugužėję žiūrovai galėjo mėgautis įvairių žanrų spektakliais. Ypač visiems patiko T. Dirgėlos pjesės „Jonukas ieško mamos“ inscenizacija (3a klasė, laimėjusi I vietą už geriausią spektaklį). Spektaklis, parodijuojantis televizijos pokalbius, atskleidė aktualias šių laikų problemas apie nederamą vaikų auklėjimą, jų vienišumą, mamų mėgavimąsi tik savimi. Jonukas turėjo kelias mamas, bet nė viena nebuvo tinkama. Laidos vedėja Lina Gaidelytė (3a klasės moksleivė, pelniusi ir geriausios aktorės titulą), žaismingai perteikė Jonuko patirtus išgyvenimus, linksmino ir atskleidė tą kitokį požiūrį į pasaulį. Gimnaziją nudžiugimo pjesės autoriaus T. Dirgėlos atsiųstas padėkojimas ir kvietimas bendradarbiauti ateityje.

      Visus logiškai mąstyti kvietė 3b klasės gimnazistai, kurdami A. K. Doilio „Šerloko Holmso nuotykius“. Ypač mąslus, įžvalgus buvo Rimantas Maksimenka, pelnęs geriausio aktoriaus apdovanojimą.

      Skambanti muzika kūrė paslaptingą, įsigilinti į įvykius verčiančią nuotaiką. Ne veltui buvo skirtas prizas už geriausią muzikinį takelį.

      2b klasė mokiniai visus linksmino pasaka „Devyni broliai ir jų sesuo Elenytė“. Džiugu, kad tautosaka neužmirštama ir net prizai skiriami už jos populiarinimą.

      Labai linksma scenoje pamatyti perteiktas savas ydas. Tai puikiai pavyko 2a klasės artistams, kūrusiems pjesę „Pavasaris Koraluose“. Renginį apibendrino susimąstyti apie žmogaus apsisprendimą padėti kitiems privertę 3e klasės gimnazistai (J. Erlickas, „Žmogus su šakėmis“ ir „Lietaus novelės“).

      Moksleivių improvizacijos, teatriniai ieškojimai nepaliko abejingų. Džiugu – kūrybiškumui negresia išnykimas.

Mokyt. J. Montrimienė, 2014 m.

Lietuvių kalbos archyvas