Lietuvių kalbos

Meninio skaitymo konkursas

gyventi sakant broli mano

gyventi girdint broli mano

sužibti žodžio lašeliu

saldžiam kalbos kory

palikti jus

su žydinčiu žodžiu

Just. Marcinkevičius

      Kaip ir kiekvienais metais, taip ir šiemet, vasario 9 dieną Karoliniškių gimnazijoje vyko meninio skaitymo konkursas. Šįkart vertinimo komisija skyrė vieną pirmąją, vieną antrąją ir dvi trečiąsias vietas.

     I vieta ir teisė atstovauti gimnazijai Vilniaus m. meninio skaitymo konkurse atiteko Kajui Šarskui (4c kl.). Mokinys deklamavo Gintaro Grajausko eilėraštį „Žmogussu puse arbūzo“.

      II vietą laimėjo Roberta Varaniūtė (1c kl.).

      III vietos atiteko Aurelijai Ratinskaitei (2b kl.) ir Milanai Šimėnaitei (2a kl.).

      Atstovausiančiajam gimnazijai Vilniaus miesto meninio skaitymo konkurse linkime sėkmės.

Vertinimo komisija, 2024 m. vasario 9 d.

 

Būsimiems pirmokams!

Būtinų perskaityti I klasėje knygų sąrašas

V. Juknaitė, „Išsiduosi. Balsu“

Žemaitė, „Trys mylimosios“

J. Grušas, „Barbora Radvilaitė“

Moljeras, „Tartiufas, arba apgavikas“

E. M. Remarkas, „Trys draugai“

E. Hemingvėjus, „Senis ir jūra“

J. V. Gėtė, „Jaunojo Verterio kančios“

H. Melvilis, „Mobis Dikas, arba banginis“

 

Atvira integruota literatūros ir istorijos pamoka 2b klasėje tema „Draugystė. Riba tarp juoko ir patyčių“ pagal atnaujintas bendrojo ugdymo programas

      Lietuvių kalbos mokytoja Jūratė Montrimienė ir istorijos mokytoja Violeta Žekonienė organizavo atvirą integruotą literatūros ir istorijos pamoką 2b klasėje tema „Draugystė. Riba tarp juoko ir patyčių“ pagal atnaujintas bendrojo ugdymo programas. Buvo pasitelktas V. Goldingo romanas „Musių valdovas“ ir istorinio laikotarpio situacija, kad mokiniai patys išsiaiškintų, kas yra draugystė, kada nuo paprasto juoko pereinama prie patyčių, kas lemia patyčių atsiradimą. Mokiniai aptarė pamokos temos sąvokas, dirbo grupėmis, atliko duotas užduotis, jas pristatė, mokėsi derinti informaciją, esančią literatūros tekste, su Antrojo pasaulinio karo laikotarpio istoriniais faktais. Pamokos pabaigoje mokiniai pristatė savo grupės pasirinktas patarles apie draugystę labai kūrybiškai, pasidalijo įspūdžais, ko išmoko pamokoje. Buvo ugdomos komunikacijos, kūrybiškumo, socialumo kompetencijos. Pamoką stebėjo kolegos ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Loreta Ribinskaitė. Tai buvo gerosios patirties sklaida „Kolega kolegai“. Taip pat projektas, skirtas renginiams „Draugiška mokykla“.

Mokyt. J. Montrimienė, 2023 m. kovo 23 d.

      Keletas 2b klasės mokinių atsiliepimų:

      Pamoka patiko, nes buvo informatyvi, patiko dirbti grupėmis.

      Įspūdis geras, nes išklausėme vieni kitus, buvo įdomu atsakyti į klausimus.

      Man pamoka labai patiko, nes reikėjo komunikuoti vieniems su kitais. Dar labai patiko užduotys. Jos buvo aiškios ir smagios.

      Sužinojau, kad patyčios ir holokaustas yra labai blogi dalykai.

      Norėtųsi, kad žmonės, kurie mėgsta iš kitų pasišaipyti, dažniau dalyvautų tokiose pamokose, galbūt jų elgesys pasikeistų.

 

Sveikiname

X Lietuvos moksleivių dainuojamosios poezijos festivalio–konkurso „Mano senas drauge…“, skirto Elenai Mezginaitei atminti,

pirmosios vietos už Elenos Mezginaitės poezijos muzikinę interpretaciją laimėtoją;

antrosios vietos už profesionalų atstovavimą dainuojamosios poezijos žanrui laimėtoją;

Grand Prix laimėtoją

Arūnę Urbanavičiūtę, 4a kl.,

ir mokinę ruošusią mokytoją Augustę Valotkienę.

Gimnazijos administracija, 2021 m.

 

Meninio skaitymo konkursas

      Šiemet meninio skaitymo konkursas vyko virtualioje erdvėje, tad gal ir dėl to dalyvių buvo šiek tiek mažiau, tačiau komisija liko patenkinta skaitovais ir pasidžiaugė, kad mokiniai ir tokiu sunkiu metu nepamiršta meniško žodžio.

      Šįkart vertinimo komisija vietas paskirstė taip:

      I vieta ir teisė atstovauti gimnazijai Vilniaus m. meninio skaitymo konkurse atiteko Domui Roličiui (1a kl.). Mokinys skaitė ištrauką iš Ričardo Gavelio romano „Jauno žmogaus memuarai“.

      II vietą laimėjo Gabrielė Skarbauskaitė (3c kl.).

      III vieta atiteko Ugnei Jonikaitei (2a kl.).

      Sveikiname nugalėtojus, o atstovausiančiajam gimnazijai Vilniaus miesto meninio skaitymo konkurse linkime sėkmės.

Vertinimo komisija, 2021 m. sausio 28 d.

 

Sveikiname

Konkurso „Susirinkime pas Balį Sruogą“

laureatę Aurą Paukštytę, 3a kl.,

ir mokinę ruošusią mokytoją Žydronę Siniuvienę.

Gimnazijos administracija, 2020 m.

 

…man įdomiausi

tie kur iš nieko kitaip tariant iš oro

jų tarsi nėra bet jie daro didžiausią

įtaką jų idėjos apverčia pasaulį

arba nugriauna sienas jie nepastovūs

tarsi pajūrio vėjas bet turi galingą

jėgą ir deja turi vieną silpnybę

oro žmonės nesugeba nei įsižeminti

nei nusižeminti jie taip ir lieka

šiek tiek pakilę šiek tiek stebimi

šiek tiek stebėtojai greičiausiai

ir poetai šiai rūšiai priskirtini

(Iš Elenos Karnanskaitės eilėraščio „Apie žmones“)

Mokinių kūrybinės popietės „Kuriame ir dalijamės“ akimirkos

      Poezija nėra vien jausmai. Tai kalba, kuri sukelia jausmus. Būtent šia kalba ketvirtadienį prabilo Karoliniškių gimnazijos mokiniai. Jauki atmosfera, bundanti gamta, nuoširdžios eilės ir spalvų paletė, išlieta ant popieriaus lapų, – kiekvieno kuriančio žmogaus svajonė. Tai yra galimybė širdimi pažvelgti į kito žmogaus širdį, suprasti savo jausmus, įžvelgti kur kas daugiau nei tik žodžius. Kurti padrąsino mūsų gimnaziją baigusi poetė Greta Ambrazaitė, kuri savo pašaukimą atrado dar mokyklos suole. Ši kūrėjų popietė yra daugelio mokinių pirmieji žingsniai įkvėpimo, padedančio suprasti, kaip norima kurti, link. Manau, kad viska, ką įmanoma įamžinti ant popieriaus lapo, turi daug didesnį poveikį, kai tuo galima dalintis, todėl šis renginys augina ateities menininkus. Dėkojame mokytojams, įžvelgiantiems mūsų pašaukimą, ir mokiniams, kurie kurdami padeda išlaikyti šią spalvingą gimnazijos tradiciją.

Aira Naraškevičiūtė, 3a kl., 2019 m. gegužės 16 d.

 

Monospektaklis „Poetė“

      Vykdydamos projektą „Kultūros pasas“ 2b ir 2c klasės š. m. gegužės 14 d. žiūrėjo išvažiuojamąjį monospektaklį „Poetė“.

     Monospektaklis „Poetė apie ryškiausios praėjusio amžiaus lietuvių poetės Salomėjos Nėries likimą, jau virtusį universaliu XX a. menininko tragiškos lemties mitu. Nors šešiasdešimt metų jau praėję po S. Nėries mirties jos gyvenimas tebėra mįslė: netyla kaltinimai dėl jos politinių klaidų, neva nuvertinančių jos talentingą kūrybą. Vos prieš gerą dešimtmetį pasirodė paskutinis S. Nėries karo metų poezijos rinkinys „Prie didelio kelio, atspindintis jos tragiškas būsenas ir išgyvenimus emigracijoje Rusijoje, paskutiniais trumpo poetės gyvenimo metais… Kalbama, jog kažkam perduoti ir jos karo metų dienoraščiai, kurie galbūt kada nors taip pat išvys dienos šviesą.

      Monospektaklio scenarijaus autorė ir atlikėja – Birutė MAR.

2019 m. gegužės 14 d.

 

„Lietuvos vietovardžiai – tai atminties ir kalbos lobynas“

  (M. Kvietkauskas)

      2019 m. kovo 20 d. gimnazijoje vyko lietuvių  kalbos ir literatūros viktorina, skirta Lietuvos vietovardžių metams paminėti. Viktorinoje dalyvavo pirmokų komandos. Pirmokai buvo  parengę prisistatymus apie vietovardžius: vieni  atskleidė Vilniaus mikrorajonų – Justiniškių, Karoliniškių, Lazdynų, Vilkpėdės – vardų kilmę (1c klasės moksleiviai netgi vaidino padavimą apie vilko pėdą), kiti  pasakojo apie Pamėnkalnio vardą, treti vedė pamoką siekdami išaiškinti Vilniaus vandenvardžių kilmę.

      Po prisistatymų komandoms teko įveikti nemažai užduočių: atspėti literatūros tekstuose minimus vietovardžius sekėsi sunkiai, žodžių grandinėles geriausiai pavyko išsiaiškinti 1a klasės komandai, bet prasidėjus viktorinai naudojant internetinį įrankį Kahoot užvirė  įnirtinga kova. Nors ilgai pirmavo 1a klasės komanda, galiausiai viktorinos nugalėtojais tapo 1c klasė, surinkusi 48,5 taško. Antrąją vietą užėmė 1a klasė (42,5 taško), o trečiąją – 1d klasė (39 taškai). Dėkojame dalyviams ir gaila, kad viktorinoje nedalyvavo 1b klasė…

      Viktorinos dalyviai ir žiūrovai įsitikino, koks didelis mūsų protėvių kūrybingumas ir neišsemiamas kalbos lobynas slypi Lietuvos vietovardžiuose! Nuostabu, kad Lietuvoje galime nukeliauti į Šveicariją, Aleksandriją, Paryžių, Veneciją…, galime aplankyti Rojų, pasiekti Ramybę ir pailsėti ant Dievo Krėslo, pamatyti Sacharą ar Siriją… Kaip rašė kalbininkas Kazimieras Būga, „vietų vardais į mus kalba pati žemė“.

Lietuvių kalbos mokytoja Ž. Siniuvienė, 2019 m. kovo 21 d.

 

Sveikiname

VILNIAUS MIESTO 9–12 KLASIŲ MOKINIŲ

MENINIO SKAITYMO KONKURSO 

pirmosios vietos laimėtoją

Gabrielę Orševskytę, 2a kl.,

ir mokinę ruošusią mokytoją Žydronę Siniuvienę.

 Gimnazijos administracija, 2019 m.

 

Sveikiname

51 jaunųjų filologų konkurso (miesto etapo) trečios vietos laimėtojas:

Gabiją Tūbelytę, IV kl.,

Dianą Limbaitę, IV kl.,

ir mokines ruošusią mokytoją Sigitą Kontrimienę.

Gimnazijos administracija, 2019 m.

 

Integruota literatūros ir dailės pamoka

„POEZIJA IR DAILĖ: IEŠKOME LYRINIO SUBJEKTO“

      Sausio 21 dieną 2a, 2c ir 3 bei 4 klasių gimnazistų grupė lankėsi naujame Modernaus meno muziejuje, kur dalyvavo integruotoje literatūros ir dailės pamokoje „POEZIJA IR DAILĖ: IEŠKOME LYRINIO SUBJEKTO“.

      Eilėraštis ir paveikslas yra skirtingų rūšių meno kūriniai, besiskiriantys pirmiausia raiškos priemonėmis – eilėraštis yra verbalinis (žodžio) menas, paveikslas – vizualinis (vaizdo) menas. Vis dėlto savomis priemonėmis vaizdą kuria ir eilėraštis, o paveikslo esmę galima nusakyti žodžiais. Analizuojant abiejų meno rūšių kūrinius, įvardijamos meninės raiškos priemonės ir vartojami specifiniai terminai: subjektas, metafora, spalva, forma, kompozicija, kontrastas, erdvė, laikas ir kt. Muziejuje atliktos užduotys, diskutuota grupėse prie pasirinktų, parodoje eksponuojamų žymiausių Lietuvos dailininkų modernistų paveikslų.

      Parodos pavadinimas  „Visas menas – apie mus“ yra lyg provokacija, kuri kviečia į kūrinius žiūrėti ir iš savo asmeninės perspektyvos, ir per bendresnę – lietuviškos tapatybės prizmę.

      Parodoje pinasi daugybė mūsų istorijos išgyvenimų – pokaris, sovietinis atšilimas, brežnevinis sąstingis, pertvarkos skersvėjis, Sąjūdžio grąžinta nepriklausomybė ir sparčios permainos su naujais iššūkiais. Ir šio laiko sūkuryje išryškėja tai, kas būdinga Lietuvos menui ir mums patiems. Išskirtos temos, ties kuriomis susitelkia skirtingų kartų menininkų kūryba. Kalbama apie prasmės paiešką, gilinantis į gamtą, susitelkiant į spalvą ar medžiagą. Apmąstomi istoriniai įvykiai ir sukrečiančios žmonijos patirtys. Sustojama ties praeinančia kasdienybe (pavyzdžiui, šiukšlių metimo ritualas 7-ajame dešimtmetyje) ir momentais, kada prarandama realybės kontrolė, susiduriama su ribiniais išgyvenimais.

2019 m. sausio 22 d.

 

Edukacinė kelionė po Suvalkiją

      Spalio 25 d. gausus būrys mūsų gimnazijos trečiokų ir ketvirtokų išvyko į edukacinę kelionę po Suvalkiją. Visų pirma apsilankėme Pilotiškių kaime – vieno žymiausių XX a. lietuvių rašytojų Vinco Mykolaičio–Putino gimtinėje, kur apžiūrėjome jo buvusiuose namuose įrengtą muziejų bei užkopėme į šalia esantį Aušrakalnį, aprašytą „Altorių šešėly“. Kelionę tęsėme Suvalkijos sostinėje Marijampolėje, kur apsilankėme neseniai savo 150–ąsias įkūrimo metines atšventusią Rygiškių Jono gimnaziją. Mokykla garsėja ne tik ilga ir spalvinga savo istorija: joje mokėsi gausybė garsių Lietuvos veikėjų – šaliai ir lietuvių kalbai bei literatūrai nusipelniusių žmonių (Juozas Ambrazevičius-Brazaitis, Jonas Basanavičius, Petras Arminas-Trupinėlis, Vincentas Borisevičius, Kazys Boruta, Pranas Dovydaitis, Algirdas Julius Greimas, Kazys Grinius, Jonas Jablonskis, Petras Klimas, Petras Kriaučiūnas, Vincas Kudirka, Pranas Mašiotas, Jurgis Matulaitis, Vincas Mykolaitis-Putinas, Salomėja Nėris, Vincas Pietaris, Kazys Puida, Stasys Raštikis, Pranas Vaičaitis ir daug kitų). Taip pat aplankėme Nepriklausomybės akto signataro, gydytojo Jono Basanavičiaus gimtinę Ožkabaliuose, išgirdome daug įdomių pasakojimų apie jo vaikystę. Kita stotelė – Kudirkos Naumiestis, kur įsikūrusiame V. Kudirkos muziejuje turėjome galimybę daugiau sužinoti apie žymaus Lietuvos veikėjo gyvenimą, aplankėme jo amžinojo poilsio vietą. Po to užsukome ir į jo gimtinę Paežeriuose. Deja, į klėtelę nepatekome. Paskutinis mūsų maršruto taškas – poetės Salomėjos Nėries gimtinė Kiršų kaime. Nors oras nelepino, visi iš išvykos grįžome tik su geriausiais įspūdžiais, pasisėmę nemažai žinių apie Suvalkijos krašto istoriją bei žmones.

Viltė Pranckūnaitė, 3b kl., 2018 m. spalio 26 d.

 

Pavasarį visa, kas supa žmogų, gali virsti poezija.

Rimvydas Stankevičius

Kūrybinio rašymo dirbtuvės

„Ko tu rastumei lietuvių širdyje, išskrodęs jų kokį šimtuką, sudarytumei kitiems gerą pragariuką,

o lietuviams tai sudaro tik liūdesį, iš šalies žiūrint. Širdims išskrost ir patirt, ką atskiras lietuvis kenčia,

dar nerasta tokių peikliukų. Viena poezijai tai težino, ir ta – tik nujautimu.“ (J. Tumas–Vaižgantas)

      Manau, šis renginys įrodė, kad kiekvieno ten susirinkusio sieloje slypi poezijos gyslelė. Kurti leido ta kraujyje tekanti prigimtinė melancholija, paskatinta saldumo. Kiekvienas sugeba kurti, tik gal tas nelemtas kuklumas varžo didžius užslėptus talentus. Norėčiau, kad renginio jaukumas paskatintų ir kitus dalytis savo pojūčiais, emocijomis bei apmąstymais, juk taip svarbu šiais laikais būti išgirstam ir suprastam, tai esminis elementas norint palaikyti ryšį, kuris toks svarbus dorai ir sveikai civilizacijai funkcionuoti. (Karolina Katkovskytė, 3b)

      Kūrybos rašymo dirbtuvės man buvo galimybė dar geriau įsiklausyti į save, savo mintis bei pažinti bendraminčių kūrybą. Manau, kad tai bus didelis žingsnis, skatinantis kitus kurti ir dalytis savo mintimis. Tikiuosi, kad ši tradicija tęsis dar ne vienus metus. (Aira Naraškevičiūtė, 2a)

      Gimnazijoje vykusiose kūrybinio rašymo dirbtuvėse mokiniai galėjo atsiskleisti, išlaisvinti mintis ir pasitelkti savo vaizduotę. Jie kelias valandas savarankiškai kūrė, dalijosi patirtimi. Įsijautę į poeto vaidmenį rašė eilėraščius. Labai patiko tokios kūrybinės užduotys. (Julija Jermilova, 2a)

      Pirmą kartą dalyvavau tokio pobūdžio renginyje ir man patiko. Organizatoriai suteikė galimybę rašyti, išsakyti savo mintis, jausmus, baimes ir viską, kas širdyje ir galvoje tą dieną dėjosi. Jokio formalumo, taisyklių – nieko. Šilta atmosfera, draugiški kūrėjai. Dėkoju už tokią gražią popietę. (Deimantė, 3b)

      Renginys labai patiko, dar nesu tokiame dalyvavusi. Organizatoriai sugalvojo labai smagias užduotis ir buvo malonu klausyti visų kūrybos. Norėčiau daugiau tokių pasibuvimų. Pirmas kūrybinių dirbtuvių blynas neprisvilęs. (Elzė, 3c)

2018 m. gegužės 14 d.

 

Konkursas „Atrandu V. Mykolaičio-Putino poeziją“

     Š. m. balandžio 14 d. 1a klasės moksleivė Gabrielė Loveikytė dalyvavo skaitovų konkurse „Atrandu V. Mykolaičio-Putino poeziją“, kuris vyko V. Mykolaičio-Putino memorialiniame bute – muziejuje. Gabrielė skaitė eilėraštį „Nenoriu išnykti“ iš rinkinio „Langas“ ir dalinosi savita teksto interpretacija bei gavo padėką.

Mokytoja Žydronė Siniuvienė, 2018 m. balandžio 14 d.

 

Lietuvių kalbos ir literatūros viktorinos „Pats sau būk šviesuliu“, skirtos Vydūno jubiliejui paminėti, akimirkos

2018 m. kovo 22 d.

 

Gimnazijos bendruomenės diktantas 2018

Ne žemės derlumu, ne drabužių skirtingumu, ne šalies gražumu, ne miestų ir pilių tvirtumu gyvuoja tautos, bet daugiausia išlaikydamos ir vartodamos savo kalbą, kuri didina ir išlaiko bendrumą, santaiką ir brolišką meilę.

Mikalojus Daukša

      Kovo 6 dieną į Vilniaus Karoliniškių gimnazijos Konferencijų salę jau dešimtą kartą rinkosi mokiniai ir mokytojai rašyti bendruomenės diktanto. Diktantas mūsų gimnazijoje jau tapęs gražia tradicija. Šiais metais diktantas skirtas Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 28-mečiui. Raštingiausia mokine tapo 3b klasės mokinė Ieva Baltušytė, raštingiausia mokytoja – matematikos mokytoja Rima Vėbraitė-Ramanauskienė. Nugalėtojus pasveikino Seimo narys dr. Mantas Adomėnas ir gimnazijos direktorius Sigitas Andraikėnas.

2018 m. kovo 9 d. 

 

Edukacinė kelionė į Varnius, Židikus, Šarnelę ir Žemaičių Kalvariją

      Mūsų gimnazijos moksleiviai rugsėjo 21 dieną paskyrė Lietuvos šviesuolių ir Žemaitijos gilesniam pažinimui. Keliavome autobusu, žvalgydamiesi po gražiąsias Aukštaitijos ir Žemaitijos apylinkes bei upes, apipintas legendomis, aplankėme Varnius, kitaip vadinamus Žemaitijos Vatikanu, ir juose esantį Vyskupystės centrą, kur mokėsi daug lietuvių kalbai ir literatūrai nusipelniusių žmonių. Taip pat apžiūrėjome įspūdingą Rainių koplyčią bei nukeliavę į Židikus baltomis rožėmis bei tylos minute pagerbėme Šatrijos Raganos atminimą. Paskutinė stotelė – poeto Vytauto Mačernio gimtinė Šarnelė ir Žemaičių Kalvarija. Čia važiavome „Mačernio keliu Anapilin“, gilinomės į jo gyvenimą, pagerbėme autoriaus amžinojo poilsio vietą, skaitydami jo eiles barbenančio lietaus fone.

Liveta Pilvelytė, 4b kl., 2017-09-21

 

Jaunųjų kūrėjų žodžio ir vaizdo sąskambių popietės

PAVASARIO EKSPROMTAS akimirkos

2017 m. gegužės 18 d.

 

Lietuvių kalbos protmūšis, skirtas A. J. Greimo ir

Lietuvių kalbos kultūros metams paminėti

      Š. m. kovo 29 dieną gimnazijoje vyko lietuvių kalbos protmūšis, skirtas A. J. Greimo ir Lietuvių kalbos kultūros metams paminėti. Jame dalyvavo pirmųjų gimnazijos klasių moksleiviai. Pirmokai buvo aktyvūs, kūrybiški, smalsūs. Moksleiviai turėjo prisistatyti, kurti, logiškai mąstyti, atskleisti savo lietuvių kalbos ir literatūros žinias, demonstruoti greitą reakciją, įžvalgumą, naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais. Geriausiai pasirodė 1a klasė – jie buvo kūrybiškiausi, greičiausi, parodė puikias lietuvių kalbos žinias. Antrąją vietą užėmė 1b klasė, o trečiąją – 1e klasė.

Lietuvių kalbos mokytoja Žydronė Siniuvienė

      Moksleivių mintys:

      „Renginys labai įdomus, informatyvus, pasitelktos naujosios technologijos.“ (1b klasės mokiniai)

      „Renginys mums labai patiko, buvo gudrūs klausimai, kurie sužadino norą gilinti kalbos žinias. Norėjome daugiau užduočių.“ (1a klasės mokiniai)

      „Mums patiko grupinis darbas, įtampa, intriga, užduočių pateikimas, naudojant planšetinius kompiuterius.“ (1e klasės mokiniai)

      „Patiko modernumas, bet viskas greitai vyko, o mes buvome per rimti.“ (1c klasės mokiniai)

      „Praleidome gerai laiką, išmokome naujų dalykų. Buvo įdomūs klausimai, gerai sugalvoti. Šiek tiek išlavinome greitą reakciją.“ (1d klasės mokiniai)

 

Kūrybinių ir tiriamųjų darbų konferencija

„Skaityti – tai sėdėti ant pasaulio stogo“

      Martynas Lukša, 3c klasės mokinys, kovo 9 dieną dalyvavo Respublikinėje 9–12 klasių mokinių kūrybinių ir tiramųjų darbų konferencijoje „Skaityti – tai sėdėti ant pasaulio stogo“. Konferencija vyko Vilniaus Simono Daukanto gimnazijoje. Martynas pateikė V. Šekspyro „Hamleto“ iliustracijas ir skaitė pranešimą apie iliustravimą, kaip kūrinio interpretavimo galimybę. Mokinį konferencijai rengė mokytoja Egidija Mažeikienė.

2017 m.

 

Gimnazijos bendruomenės diktantas 2017

 

Sveikiname

48-ojo Jaunųjų filologų konkurse (Vilniaus mieste) Literatūros mokslo ir kritikos sekcijoje

laimėjusį ir iškovojusį kelialapį į respublikinį turą Roką Vaičiulį, 4b kl.,

ir mokinį ruošusią mokytoją S. Kontrimienę.

Gimnazijos administracija, 2017 m.

 

Vilniaus miesto Skaitovų konkurso laureatai

II vietos atiteko mūsų gimnazijos mokiniams:

4h klasės mokiniui Pauliui Janušoniui (mokyt. S. Kontrimienė)

ir

4g klasės mokinei Amirai Dayekh (mokyt. R. Šalčiuvienė).

Šie mokiniai atstovaus Vilniaus miestui Respublikiniame skaitovų konkurse. Sveikiname!

Meninio skaitymo konkursas

Gruodžio 8 dieną Karoliniškių gimnazijoje vyko Meninio skaitymo konkursas.

I vieta atiteko Eimantui Garšauskui (4f kl.).

II vietas laimėjo Amira Dayekh (4 g kl.) ir Paulius Janušonis (4b kl.).

III vietos atiteko Livetai Pilvelytei (3b kl.), Eimantei Vaitekūnaitei (4a kl.) ir Kotrynai Vertelkaitei (2a kl.).

Vilniaus miesto Meninio skaitymo konkurse gimnazijai atstovaus

Eimantas Garšauskas, Amira Dayekh ir Paulius Janušonis.

Vertinimo komisija, 2016 m.

 

Poezijos pavasaris gimnazijoje

Poezijos_pavasaris

      Ką šiandien žmogui reiškia eilėraštis? Draugą, galimybę pažvelgti į save, savo sielą, išgyventi amžinybės akimirką ar gyvenimo kovą? Į šiuos ir panašius klausimus mums padėjo atsakyti aktorė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytoja Aldona Vilutytė, padovanojusi tikrą poezijos šventę. Aktorė skaitė S. Kontrimaitės, V. Šimborskos, S. Gedos ir kitų poetų eiles. Renginyje skambėjo ir Austės Urbanavičiūtės autorinė dainuojamoji poezija.

Mokyt. E. Mažeikienė, 2016 m.

 

Sveikiname

Lietuvos mokinių dainuojamosios poezijos konkurso Vilniaus regiono atrankos turo

solistų nominacijos antrosios vietos laimėtoją

Austę Urbanavičiūtę, 4b kl.,

ir mokinę ruošusią mokytoją Egidiją Mažeikienę.

Gimnazijos administracija, 2016 m.

 

Jaunųjų kūrėjų popietė „Auginant sparnus“

      Gegužės 14 dieną mokyklos kūrėjai, mokytojai ir svečiai lietuvių kalbos mokytojos E. Mažeikienės pakviesti susirinko į tradicinę Jaunųjų kūrėjų popietę. Tradicinę, bet šiemet ypatingą – renginyje buvo pristatoma antroji Karoliniškių gimnazijos moksleivių kūrybos knyga „Auginant sparnus“. Popietės svečias Povilas Birbilas, VU studentas, su prancūziška elegancija papasakojo apie kūrėjo sąsajas su kita kultūra, žaismingai ironiškas Edvinas Širvys paskaitė specialiai šia proga parašytą esė, o garbinga renginio viešnia, į amžinybę išėjusio jauno kūrėjo Vytauto Gaučio motina, paskaitė graudžiai šviesios savo ir sūnaus poezijos. Popietėje įspūdžiais dalijosi ir knygos iliustracijų autorė Meilė Masiulytė, nuotaiką padėjo kurti muzikantai: Austėja Piličiauskaitė (saksofonas), Rokas Baltušnikas (lumzdelis) bei muzikos virtuozo Jokūbo Taločkos vadovaujamas trio. O kūrybą skaitę šiandieniniai gimnazistai savo įspūdžius papasakos patys.

2015 m.

      „Renginį pasitikau su kasdien vis stiprėjusiu virpesiu viduje, o renginio oficialumas ir daug protingų veidų dar labiau aštrino pojūčius. Tačiau viešai pasidalinęs savimi pajutau tą apsivalymą, apie kurį rašė Jonas Aistis, nors ir nebuvo lengva, – visai kaip jau minėtam Aisčiui. Rankų drebėjimą numalšino labai skanūs šokoladiniai sausainiai.“ (Jonas Zavistanavičius, 4e kl.)

      „Iš tikro menas lyg veidrodis atspindi ne gyvenimą, o žiūrovą“,– pasakė Oskaras Vaildas. Tai atspindi praėjusią kūrybos popietę – kiekvienas žiūrovas kūryboje randa dalį savęs. Kiekviena kūrybos kryptis atspindi tam tikrą gyvenimo dalį. Kiekvienas kuriantis tokių renginių metu atranda savo talentą, žodžiu tokių renginių turėtų būti daugiau. Ne dėl to, kad kūrėjai parodo talentą, o dėl to, kad atitolina mus nuo pasaulio problemų ir skatina jas spręsti meno pagrindu.“ (Dominykas Levanas, 3a kl.)

 

Gimnazijos bendruomenės diktantas 2015

Ne žemės derlumu, ne drabužių skirtingumu, ne šalies gražumu, ne miestų ir pilių tvirtumu gyvuoja tautos, bet daugiausia išlaikydamos ir vartodamos savo kalbą, kuri didina ir išlaiko bendrumą, santaiką ir brolišką meilę.

Mikalojus Daukša

      Kovo 5 dieną į Vilniaus Karoliniškių gimnazijos Aktų salę jau septintą kartą rinkosi mokiniai ir mokytojai rašyti bendruomenės diktanto. Diktantas mūsų gimnazijoje jau tapęs gražia tradicija. Šiais metais diktantas skirtas Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 25-mečiui. Raštingiausia mokine tapo 2a klasės mokinė Gabija Skardžiūtė, raštingiausia mokytoja – Jūratė Janonienė.

 

Susitikimas su Birute Mar

      Kovo 4 d. mūsų gimnazijoje lankėsi aktorė, režisierė ir rašytoja Birutė Mar. Aktorė pasidalijo mintimis apie kūrybą, kūrėjo kelią, apie tai, kaip svarbu išmokti būti savimi. Tai būtina kūrybos sąlyga. Išgirdome ir pačios Birutės Mar kūrinių. Susitikimas buvo jaukus, aktorę sužavėjo atidūs ir smalsūs mokiniai, o mus – jos nuoširdumas ir atvirumas. Birutė Mar pažadėjo pas mus dar atvykti – galėsime pamatyti jos spektaklį ,,Poetė“.

Mokyt. Asta Mikalkevičienė, 2015 m.

 

Apie „Ekskursantę“

      Š. m. gegužės 16 d. 3a, 3b ir 3c klasės kino teatre „Pasaka“ organizuotai pažiūrėjo Andriaus Juzėno filmą „Ekskursantė“. Žiūrovams trečiokams, kaip ir jų auklėtojoms, filmas padarė įspūdį.

      Štai keletas atsiliepimų:

      „Andriaus Juzėno filmas „Ekskursantė“ – tai širdį virpinanti mažos mergaitės Marijos kelionė namo. Kelionė iš tremties į Lietuvą. Mergytė sutinką daug žmonių – ir gerų, ir blogų, jai tenka iškęsti prievartą, smurtą, kartais švysteli laimės spindulys. Svarbiausia – gimtoji šalis pasiekta, tikslas pasiektas. Žiūrint filmą viskas išgyvenama kartu su Marija, nurieda ne viena ašara, o filmo pabaigoje veidą nuplieskia šypsena.“ (Monika Vitkauskaitė)

      „Filmas, kurį turėtų pažiūrėti kiekvienas. Tai, ko gero, paprasčiausias ir tiksliausias šio filmo apibūdinimas. Intriguojanti siužeto linija, puiki vaidyba ir aktuali tematika – šio filmo sėkmės formulė.“ (Ignas Kucavičius)

      „Šis filmas parodo, kad žmonės negali būti nuspėjami. Mažiausiai įtartini kartais tampa nugalėtojais, o tyliausi turi daugiaisiai protingų minčių. Visada reikia klausyti savo proto ir eiti ten, kur veda širdis.“ (Viktorija Povilaitytė)

      „Man labiausiai patiko vieta, kur mergaitė Marija, važiuodama traukiniu, mėtė grūdelius, kad po to rastų kelią atgal. Manau, tai gera pavyzdys ir jis mane labiausiai sužavėjo, nes, jeigu pakliūsiu į nelaisvę, žinosiu, ką daryti, kad rasčiau kelią į Tėvynę. (Ąžuolas Venzlauskas)

      „Manau, tai nuskambės gana keistai, bet, žiūrėdama filmą, suradau keletą savo panašumų su pagrindine filmo heroje Marija. Labai susigraudinau, kai išvydau mergaitės geraširdiškumą, norą padėti kitiems net tada, nors ji buvo šitiek kartų apgauta… Ir drąsa. Jos begalinė drąsa siekti savo tikslo, nepaisant jokių sunkumų, įžiebė man kibirkštėlę. Tikiu, kad Dievas yra. Tuo tikėjo ir Marija. Jaučiu, kad dėl charakterio ir tikėjimo ji pasiekė savo tikslą – grįžo į Lietuvą.“ (Gabija Tarapovskytė)

      „Išlikti stipriam tokioje pragariškoje kelionėje reikalauja daugiau, nei bet kas manytų. Bet sunkiausias ir labiausiai vertinamas sprendimas – šią kelionę pasiryžti pakartoti.“ (Viktorija Ivanova)

      „Eidama į filmą, tikėjausi, kad, jį pažiūrėjusi, galėsiu lengviau įsivaizduoti, kokiomis sąlygomis gyveno mano seneliai, proseneliai. Iš tikrųjų filmas pateisino mano lūkesčius. Ši drama nuo pat pradžių man kėlė baimę, galvojau ir įsivaizdavau, ar aš būčiau išgyvenusi tokiomis sąlygomis. Filmas man parodė, koks žmogus iš tikrųjų gali būti stiprus ir nesugniuždomas, ir visai nesvarbu, jis jaunas ar senas, mažas ar didelis. Mane sužavėjo pagrindinės veikėjos Marijos drąsa ir ryžtas, jos nenumaldomas noras grįžti į gimtąją žemę. Mergaitė ištvėrė daug, tačiau liko tokia pati tyra ir geraširdė. Šį filmą galėčiau žiūrėti dar ne vieną kartą ir, manau, kiekvieną sužinočiau vis kažką nauja.“ (Greta Valiūtė)

      „Dar kartą įrodoma, jos meniniai kūriniai turi daug didesnį poveikį žmonėms ne bet kokia dokumentika.“ (Neringa Gružaitė)

      „Pasaulis būtų daug geresnė vieta gyventi, jei visi išliktų vaikais. Vaikai lengviau atleidžia, stipriau myli ir klauso ne proto, bet širdies balso.“ (Emilija Bilinskaitė)

      „Filmas „Ekskursantė“ iš tiesų sužadina žiūrovo meilę Tėvynei. Įtempti, dramatiški ir netgi žiaurūs epizodai skatina pamilti ir vertinti tai, ką turi arčiausiai savęs: šeimą, namus. Filmas drąsiai laužo nusistovėjusius stereotipus, plečia pasaulėžiūrą.“ (Greta Taunytė)

 

Pavasario divertismentas

      Gegužės 15 d., už langų užsidegus kaštonų žvakėms, gimnazijoje vyko žodžio šventė – tradicinė Jaunųjų kūrėjų popietė, skirta mokyklos 40-mečiui. Mokiniai skaitė  esė apie mokyklą, savo kūrybos ištraukas, buvę mokiniai, dabar jau studentai, pasidalijo netolimos praeities  mokykliniais prisiminimais.  
      Apie gimnaziją kalbėjome visaip – rimtai ir juokais, sentimentaliai ir ironiškai, buitiškai ir filosofiškai, nes mokykla – mūsų  kasdienybė ir šventė. Ji kuria mus, mes kuriame jai.
Mokyt. E. Mažeikienė, 2014 m.
Karšti mokinių įspūdžiai po renginio
      „Kūrėjų popietė man padarė didelį įspūdį. Man buvo labai įdomu pasiklausyti pirmokų esė apie mokyklą, ypač gražiai pagrojo lumzdeliu Rokas Baltušnikas.“ (Karina Mačakaitė, 2c kl.)
      „Manau, tokie renginiai yra naudingi mokiniams.Tai skatina juos kurti, suteikia progą atskleisti savo talentą, parodyti kūrybingumą. Kas pirmą kartą skaitė savo kūrinius, tie išgyveno naują patirtį.O  kiti, kurie klausė, galėjo psisemti įkvėpimo, idėjų.“ (Deividas Kvedaras, 2c kl.)
      „Renginys man labai patiko. Labai malonu paklausyti savo bendraamžių kūrinių. Reikėtų daugiau tokių popiečių, nes jos skatina kurti ir padeda atrasti save.“ (M. Šaučiūnas, 2a kl.)       „Man šis renginys labai patiko, kadangi tokie renginiai padeda žmogui atskleisti save. Juk kiekvienas nori būti išgirstas, pasidalinti mintimis ir parodyti savo vidinį pasaulį. Kiekvienas kūrėjas, atėjęs į šį renginį, žinojo, kad bus išgirstas ir suprastas.“ (J. Iliuk, 2h kl.)       „Labai smagu, kad mokykloje vyksta tokie renginiai. Išgirdau tikrai įdomių esė, eilėraščių, dainų. Šaunu, kad mokiniai tikrai nuoširdžiai ruošėsi šiam renginiui, džiugu, kad mokykloje yra kūrybingų mokinių.“ (I. Raguckytė, 2h kl.)       „Man labai patiko šis renginys. Labai smagu buvo pasiklausyti mūsų gimnazijos mokinių, kurie iš tiesų yra kūrybingi ir šmaikštūs. Labai įdomių ir gražių minčių išgirdome apie mokyklą. Labai džiugu, kad visi poetai nuoširdžiai atsiliepė apie mūsų gimnaziją.“ (U. Radžiūnaitė, 2h kl.)       „Šis renginys man patiko, nes jame dalyvavo tiek į mokyklos gyvenimą spėję įsijausti mokiniai, tiek ją jau baigę. Mintys apie mokyklą buvo kūrybingos ir šmaikščios, o renginį paįvairino muzikiniai ir vokaliniai intarpai. (Ž. Treigys, 2h kl.)                                         

 

 

 

Karoliniškių gimnazistai – dainuojamosios poezijos festivalio nugalėtojai

      2014 m. balandžio 12 d. Vilniaus šv. Kristoforo gimnazijoje skambėjo muzika – visos Lietuvos geriausieji muzikantai susirinko į Respublikinį dainuojamosios poezijos festivalį – konkursą „Mūsų dienos – kaip šventė“. Atlikėjus vertino garbi komisija – aktorius ir dainininkas Gediminas Storpirštis ir dainų autorius bei atlikėjas Domantas Razauskas. Mūsų gimnazijai atstovavo net trys atlikėjai – Vilniaus miesto dainuojamosios poezijos konkurso laureatai – Žilvinas Ališauskas, Mantautas Čumačenka ir Austė Urbanavičiūtė. Sėkmė juos lydėjo ir šį kartą. Dainuojamosios poezijos solistų grupėje 1-ąją vietą laimėjo Žilvinas Ališauskas, o 2-ąją – Mantautas Čumačenka. Apdovanoti ir pagerbti solistai dalyvavo konkurso aptarimo diskusijoje, kur gavo nuoširdžių komisijos patarimų ir paskatinimą  kurti.

Lietuvių kalbos mokytoja Egidija Mažeikienė

 

Sveikiname

respublikiniame 9-12 klasių mokinių meninių – mokslinių darbų konkurse „Meilės formulė“

užėmusią I vietą Deinorą Rudėnaitę (1a kl.)

ir ją ruošusią mokytoją Rytą Šalčiuvienę.

Gimnazijos administracija, 2014 m.

 

Sveikiname

Vilniaus miesto mokinių dainuojamosios poezijos konkurse užėmusius

II vietą Mantautą Čumačenką (4e gimn. kl.);

III vietą

Žilviną Ališauską (4f gimn. kl.) ir Austę Urbanavičiūtę (2a gimn. kl.)

bei juos ruošusias mokytojas Gražiną Kazlauskienę, Aidą Balčiūnienę,

Žydronę Siniuvienę, Egidiją Mažeikienę.

Gimnazijos administracija, 2014 m.

 

Lietuvių kalbos archyvas