Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyventina Europos socialinio fondo agentūra
Kultūrinio ugdymo taikymas tarpdalykiniame ugdyme. Olandijos patirtis
Gimnazijos direktorius S. Andraikėnas ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui L. Ribinskaitė kartu su kitų TŪM mokyklų kolegomis stažavosi #TŪM #tūkstantmečiomokyklos ir Ugdymo meistrai kovo 18–21 d. Vilniaus TŪM (Tūkstantmečio mokyklų) programos profesinėje stažuotėje Nyderlanduose. Stažuotės tikslas – mokytojų ir vadovų kultūrinio ugdymo kompetencijų taikymas tarpdalykiniame ugdyme. Nyderlanduose egzistuoja kruopščiai prižiūrimos, kultūrinį profilį atitinkančios mokyklos, susibūrusios į asociaciją. Tai įprastos mokyklos, dirbančios su tomis pačiomis bendrosiomis ugdymo programomis, tik skiriančios papildomą dėmesį kultūrinėms temoms. Vizituota Ultrechto mieste esančioje inovatyvioje Amadeus Lyceum ir novatoriškoje Gerrit Rietveld College vidurinio ugdymo įstaigose.
- Amadeus Lyceum ugdymo įstaiga išsiskiria tuo, kad ypač pabrėžiamas kūrybiškumas, kritinis mąstymas ir tarpkultūrinio dialogo svarbumas modernioje švietimo praktikoje. Šios organizacijos vizija – kurti dinamišką mokymosi aplinką, kurioje mokiniai lavintųsi tiek mokslo, tiek menų srityje ir taip būtų skatinamas jų asmeninis augimas, atsakomybė ir pasirengimas sudėtingiems XXI amžiaus iššūkiams. Tiesiogiai dalyvavome ir projektinės veiklos patyriminėse dirbtuvėse, tema „Protest Song Project“. Vaikai supažindinami su taikaus protesto kultūra, kuria dainą (apima muzikos discipliną), pasirodymą atliekant tą dainą (teatras), rašo dainos tekstą (olandų ir ispanų kalbomis). Įstaigos erdvės ryškaus dizaino, koridoriuose eksponuojami mokinių ir profesionalių menininkų darbai, o tai reiškia, kad partnerystė su kultūros organizacijomis bei tinklaveikos iniciatyvos skatina pilietiškumą ir kasdieniniame mokymosi procese.
- Gerrit Rietveld College – įstaiga, kurioje skatinamas kūrybiškumas ir individualus mokinio potencialas, kai susitelkiama į modernias mokymo metodikas su praktiniu pritaikymu. Šioje mokykloje taip pat eksponuojami profesionalių menininkų darbai, vyksta bendri meniniai projektai tarp menininkų ir mokinių, menų pamokos (teatras, vizualieji menai, muzika). Tačiau daug dėmesio skiriama personalizuotam mokymo modeliui, kai taikant konsultacijas ir mentorystę diegiamas individualus ugdymas ir mokinių potencialo atradimas. Sudalyvavome kūrybinėje pamokoje, kur ne tik stebėjome muzikos pamoką, kurioje mokiniai drąsiai išbandė įvairiausius instrumentus, su jais eksperimentavo bei taikė muzikos kūrimo programą, bet ir mus skatino imtis iniciatyvos.
Profesinė stažuotė ne tik pagilino supratimą apie mokslo ir kultūros sąsajas, bet ir suteikė kultūrinių vertybių mainus, kurie paskatino diskusijas bei kūrybingą mąstymą.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui L. Ribinskaitė, 2025 m. kovo 25 d.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyventina Europos socialinio fondo agentūra
Tyrinėjimo menas: partnerystė giliam mokymuisi 20/25 m. m. antroji mokytojų refleksija
Karoliniškių gimnazijos komanda: R. Sabūnienė – administracijos atstovė, tyrinėjimo meno mokiniams atstovė A. Vekterienė ir mokytojų klubo atstovė R. Liutkutė dalyvavome renginyje „Tyrinėjimo menas: partnerystė giliam mokymuisi 20/25 m. m. antroji mokytojų refleksija“. Renginio metu apžvelgta, kas prasmingo ir naudingo įvyko projekto metu, kaip sekėsi į mokymosi procesus įtraukti kultūrinį ugdymą. Dalijomės ir išgirdome įvairių ugdymo įstaigų gerąsias praktikas. Ruošėmės vertinimo etapui.
#tūkstantmečiomokyklos #tūmprograma#
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rasa Sabūnienė, 2025 m. kovo 17 d.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyventina Europos socialinio fondo agentūra
Mokytojų klubo projektas: kūrybiškumo kelias į mokyklos kasdienybę
Mokytojų klubo projekto įgyvendinimo etapą vainikavo įkvepiantis renginys, skirtas Vilniaus Karoliniškių gimnazijos mokytojams ir administracijai. Jo metu dalyviai dalijosi ne tik kūrybiniais atradimais, bet ir patirtais iššūkiais bei svajonėmis, kaip palengvinti tokių iniciatyvų įsiliejimą į mokyklos kasdienybę. Renginyje daug dėmesio skirta kūrybiškumo svarbai ugdymo procese ir būdams, kaip jį dar labiau integruoti į pamokas bei mokyklos kultūrą.
#tūkstantmečiomokyklos #tūmprograma#
Direktoriaus pavaduotoja Rasa Sabūnienė, 2025 m. kovo 4 d.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyventina Europos socialinio fondo agentūra
Tyrinėjimo menas. Mokytojų klubas
Paskutinė (4-oji) pamokų kūrimo sesija, kurioje dalyvauja mokytojų klubo dalyviai. Dieną pradėjome nepatogiais šokiais tyloje. O sesijos metu sukūrėme integruotą fizinio ugdymo ir istorijos pamoką „Olimpiada ir politika“, psichologijos ir biologijos pamoką „Organizmo reakcija į stresą“ bei fizinio ugdymo ir technologijų „Ergonomika“.
Ačiū mokytojų klubui už atvirumą ir kūrybingumą. Kitą sesiją bandysime sutraukti sukauptą patirtį į apčiuopiamą formatą ir rengsimės baigiamajam renginiui!
#tūkstantmečiomokyklos #tūmprograma#
Direktoriaus pavaduotoja Rasa Sabūnienė, 2025 m. vasario 28 d.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyventina Europos socialinio fondo agentūra
Tyrinėjimo menas. Mokytojų klubas
Paskutinė (4-oji) pamokų kūrimo sesija, kurioje dalyvauja mokytojų klubo dalyviai. Dieną pradėjome nepatogiais šokiais tyloje. O sesijos metu sukūrėme integruotą fizinio ugdymo ir istorijos pamoką „Olimpiada ir politika“, psichologijos ir biologijos pamoką „Organizmo reakcija į stresą“ bei fizinio ugdymo ir technologijų „Ergonomika“.
Ačiū mokytojų klubui už atvirumą ir kūrybingumą. Kitą sesiją bandysime sutraukti sukauptą patirtį į apčiuopiamą formatą ir rengsimės baigiamajam renginiui!
#tūkstantmečiomokyklos #tūmprograma#
Direktoriaus pavaduotoja Rasa Sabūnienė, 2025 m. vasario 27 d.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyventina Europos socialinio fondo agentūra
Tyrinėjimo menas. Mokytojų klubas
Po kojom tvirta,
Pavasarį pilnėju,
Vadinasi, augu.
Jau trečia pamokų kūrimo sesija, kurioje Vilniaus Karoliniškių gimnazijos mokytojų klubą draugiškai priėmė Karoliniškių biblioteka. Skaitykla, daugybė knygų bei kompiuteriniai resursai leido efektyviai ir kūrybingai bendradarbiauti. Sesijos metu sukūrėme integruotą fizinio ugdymo ir istorijos pamoką „Krepšinis ir tautinis atgimimas Lietuvoje“, psichologijos ir muzikos pamoką „Muzikos ir pažintinių funkcijų sąsaja“ bei fizinio ugdymo, technologijų ir biologijos pamoką „Mityba ir sveikata“.
Ačiū bibliotekai už garsaus juoko ir kūrybingų diskusijų toleravimą!
#tūkstantmečiomokyklos #tūmprograma#
Direktoriaus pavaduotoja Rasa Sabūnienė, 2025 m. vasario 27 d.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyventina Europos socialinio fondo agentūra
Nuo sėklos iki „žaliosios palangės“: gimnazistų ekologinė kūryba
Biologijos ir dailės pamokų metu 2e gimnazistai leidosi į pažintinę kelionę po Karoliniškių turgų, kur tyrinėjo ekologinio ūkininkavimo paslaptis: kaip ekologiškuose ūkiuose gimsta sveikas derlius, kokių sąlygų jam reikia ir kokie metodai taikomi tvariai žemdirbystei. Smalsiai aiškindamiesi, kaip patiems auginti daržoves net miesto aplinkoje, jie sužinojo, kurie daigai privalo išaugti namuose, kol gali persikelti į sodą ar daržą. Kūrybiškai nusiteikę gimnazistai ne tik dekoravo sodinukų indelius, bet ir pasėjo įvairių daržovių sėklas, kurdami mažą žaliąją oazę biologijos kabinete – jų „žaliąją palangę“.
#tūkstantmečiomokyklos #tūmprograma#
Direktoriaus pavaduotoja Rasa Sabūninė, 2025 m. sausio 17 d.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyventina Europos socialinio fondo agentūra
Tyrinėjimo menas. Mokytojų klubas
Naujieji metai prasidėjo kūrybiškai – Vilniaus Karoliniškių gimnazijos mokytojų klubas šturmavo Karoliniškių biblioteką, kur vyko sesija, kupina inovatyvių idėjų ir integruotų pamokų kūrimo. Mokiniai turėjo unikalią galimybę patirti M. K. Čiurlionio kūrybos dvasią, naudodami netradicinius metodus – kompoziciją iš buitinių garsų ir vilnos vėlimo techniką, derinant muzikos ir technologijų disciplinas. Tuo tarpu integruotoje istorijos ir biologijos pamokoje jie diskutavo apie riebalus, alkoholį bei žmonių požiūrį į sveiką mitybą skirtingais istoriniais laikotarpiais.
Antroji kūrybinio sprinto sesija persikėlė į Vilniaus vaikų ir jaunimo klubo „Meteoras“ erdves, kur mokytojų klubas pristatė dar tris įdomias integruotas pamokas. Mokiniai gilinosi į „Judėjimo reikšmę organizmui“ (biologija + fizinis ugdymas), tyrinėjo „Kūno judesius muzikos ritmu“ (muzika + fizinis ugdymas) ir atrado „Didžiąją Prancūzijos revoliuciją prancūziškai“ (istorija + prancūzų kalba).
Dabar mokytojų laukia dar vienas kūrybinis išbandymas, po kurio jie vėl sugrįš į žaismingą bendrakūrybos procesą klasėse, suteikdami mokiniams dar daugiau įkvepiančių patirčių.
#tūkstantmečiomokyklos #tūmprograma#
Direktoriaus pavaduotoja Rasa Sabūnienė, 2025 m. sausio 21 d.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyventina Europos socialinio fondo agentūra
Tyrinėjimo menas
2e klasės mokiniai kūrybiškai ieškojo sprendimų sausio 7 ir 17 dienomis. Jie nagrinėjo antrinių žaliavų panaudojimo galimybes bei analizavo oro užterštumo skirtumus tarp miesto ir užmiesčio. Mokiniai sprendė ekologines problemas, kurdami istorijas – komiksus, taip gilindami supratimą apie aplinkosaugos iššūkius.
#tūkstantmečiomokyklos #tūmprograma#
Direktoriaus pavaduotoja Rasa Sabūnienė, 2025 m. sausio 17 d.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyventina Europos socialinio fondo agentūra
Tyrinėjimo menas
Visą lapkričio mėnesį gimnazijoje netyla šurmulys – startavo projekto „Tyrinėjimo menas“ veiklos. Iš pradžių mokiniai buvo nedrąsūs, tačiau dabar 1f ir 2e klasių mokiniai nekantriai laukia užsiėmimų, kuriuose jie ne tik kelia sau aktualius tikslus, bet ir mokosi, tyrinėja bei atlieka įvairias kūrybines užduotis. Kūrybinių praktikų metu mokinius aktyviai palaiko ir kartu su jais tyrinėja šių klasių auklėtojos, biologijos bei užsienio kalbos mokytojos.
Pirmieji užsiėmimai jau įvyko – tai buvo savęs pažinimo etapas, padėjęs sustiprinti grupės ryšius ir paskatinęs dalyvių kūrybiškumą. Dabar laukia svarbiausias etapas – sprendimas, kokį galutinį produktą kursime.
Linkime sėkmės mūsų jauniesiems tyrinėtojams ir jų konsultantams šiame įkvepiančiame kūrybiniame kelyje!
#tūkstantmečiomokyklos #tūmprograma#
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rasa Sabūnienė
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyventina Europos socialinio fondo agentūra
Tinklaveika su Kauno Simono Daukanto progimnazijos bendruomene
2024 m. birželio 27d. direktoriaus pavaduotoja ugdymui Loreta bei pagalbos mokiniui specialistė Liudmila su kolegomis iš kitų Vilniaus TŪM projekte dalyvaujančių mokyklų lankėsi Kauno Simono Daukanto progimnazijoje. Kolegos pristatė savitą Visos dienos mokyklos modelį, probleminio ugdymo, mokytojų savimotyvacijos, mokinių ir mokytojų asmeninės pažangos, įsivertinimo, taikant „Trigubo deimanto“ metodą, patirtį. Taigi, pasisėmę išminties riedame į vasarą, stengsimės išsaugoti kauniečių entuziazmą ir įkvepiančias idėjas iki auksinio rudens.