Ryga – Stokholmas – Sigulda

Karoliniškių gimnazijoje jau tradicija tapo kasmet po kelias keliones už Lietuvos ribų. Šį kartą pasirinkome kruizą Baltijos jūra. Kai suskambėjo skambutis kovo 27 d. į pirmą pamoką, nuo mokyklos aikštelės pajudėjo autobusas su 42 mokiniais ir 4 mokytojais Rygos link. Buvo minčių pasirinkti kitą maršrutą: vis dėlto nemažas išbandymas yra plaukti su mokiniais 15 valandų jūra į vieną pusę, juo labiau kai vis dažniau išgirsti, kad nukrito lėktuvas, įvyko teroro aktas, nuskendo laivas. Beje, šiek tiek daugiau kaip prieš 20 metų Baltijos jūroje nuskendo Estonia, tačiau moksleivių noras buvo toks didelis, kad nugalėjo visas baimes.

Pirmąja dieną apie vidurdienį atvykome į Rygą. Pasivaikščiojome po senamiestį, aplankėme Rygos pilis, Šv. Jokūbo bažnyčią, didžiausią Pabaltijyje Domo katedrą, kurioje ilsisi Rygos įkūrėjo vyskupo Alberto palaikai, o vakare pajudėjome į mūsų keltą Izabelė. Tai įspūdingas keltas, kuriame veikia restoranai, naktiniai klubai, diskotekos, sauna, parduotuvės. Mokiniams tai buvo viena įspūdingiausių vietų ekskursijoje, o mokytojams didžiausio atsakingumo reikalaujantis darbas. Juk vienoje vietoje tiek daug pramogų.

Ryte, pavalgę sočius švediško stalo pusryčius ir pasigrožėję šcherais (salelėmis), pradėjome apžvalginę ekskursiją po Stokholmą. Aplankėme Karalių rūmus, Didžiąją katedrą, kurioje buvo karūnuojami šalies valdovai, Parlamentą, Riterių bažnyčią, lankėmės ir populiariausiame Skandinavijoje karališko laivo Vaza muziejuje. Vakare pavargę ir išalkę grįžome į keltą ir plaukėme į Rygą.

Trečią dieną atvykome į Siguldos nacionalinį parką. Lyno keltuvu persikėlėme per Gaujos upę. Buvome Gutmanio oloje, vėliau Turaidės pilyje, aplankėme Dainų slėnį, skirtą žymaus latvių folklorininko K. Barono atminimui, nuo pilies bokšto gėrėjomės tankiais miškais apaugusiu Gaujos upės slėniu. Vakare pajudėjome Vilniaus link.

Ši ekskursija, kaip ir kiekviena kita kelionė, paliko neišdildomų įspūdžių kiekvienam mokiniui. Tai, apie ką skaitė ar girdėjo iš pasakojimų, pamatė tikrovėje. Paskutinis klausimas, nuskambėjęs iš mokinių: kur bus kita kelionė?

Mokyt. D. Kozlovskij, 2015 m.