Ekskursija į Minską ir LDK pilis Baltarusijoje

no images were found

Jau ne pirmą kartą mūsų mokiniai vyksta į ekskursijas už Lietuvos ribų. Tad šį kartą nusprendėme kirsti išorinę Europos Sąjungos sieną su Baltarusija. Tai ilgiausia mūsų šalies siena su kaimynine šalimi. Iš dalies ši ekskursija baugino: tai savotiškas grįžimas į praeitį. Tačiau noras nugalėjo. Ir 2014 m. gruodžio 5 d. ankstyvą rytą išvykome į Lukašenkos šalį. Pirmoji vieta, kurią aplankėme, – Gervėčiai – lietuviškoji salelė Baltarusijoje. Ten apžiūrėjome įspūdingą neogotikinę 61 m aukščio Gervėčių Švenčiausios trejybės bažnyčią – aukščiausią katalikų bažnyčią Baltarusijoje. Nustebino šio miestelio tvarka, kas būdinga ir kitoms šios šalies vietoms. Aplankę Krėvą ir pilies likučius, pajudėjome Minsko link, kur turėjome apžvalginę ekskursiją. Kitą dieną pavalgę sovietinius pusryčius (dabar jau nelabai valgomus), išvykome į Nesvyžių – buvusią įtakingų magnatų Radvilų rezidenciją. Apžiūrėjome pilį ir išgirdome įdomių pasakojimų. Vėliau kelionė tęsėsi po Myro pilį, kuri įrašyta į UNESCO paveldo sąrašą. Aplankėme ir Naugarduką – poeto Adomo Mickevičiaus gimtinę. Susipažinome su objektais, įamžinusiais poeto atminimą. Lydoje iš išorės apžiūrėjome Didžiojo kunigaikščio Gedimino statytą pilį, kuri mena ne tik kovas ir priešų apgultis, bet ir karališkąsias Jogailos vestuves.

Per šias dvi dienas pamatėme labai daug, kartu prisiminėm Lietuvos istoriją. Ypač žavėjo, kad mokiniai susikaupę klausė gidų pasakojimų pilyse. Tai reiškia, kad mokiniams buvo įdomu ir tai juos paskatins daugiau domėtis Lietuvos istorija.

Mokyt. D. Kozlovskij, 2014 m.