Teatro dienos nugalėtojų kelionė po Lietuvą

Balandžio 8 d. rytą Karoliniškių gimnazijos Teatro dienos nugalėtojai artistai išvykome į ekskursiją po Lietuvą. Iš pradžių pasukome Kauno link ir važiavome į Kruonio hidroakumuliacinę elektrinę. Prie sankryžos į elektrinę pamatėme didžiulį apvalų KHAE ženklą. Gidė mums papasakojo, kad jis simbolizuoja vandens transportavimo vamzdį ir atitinka tikrąjį jo dydį (vamzdžio skersmuo – 7,5 metro).

Kruonio hidroakumuliacinėje elektrinėje mus sutikęs darbuotojas papasakojo, kad elektrinė yra vienintelė tokio tipo elektrinė Baltijos šalyse. Ji veikia tokiu principu: naktį, kai energetinėje sistemoje yra perteklinės elektros energijos, vanduo siurbiamas iš Kauno marių į viršutinį tvenkinį. Dieną žemyn leidžiamas vanduo suka hidroagregatus, pagamindamas iki 900 MW energijos. Įprastai dalis agregatų neveikia – jie parengti įsijungti sutrikus kitų energetinėje sistemoje esančių elektrinių veiklai. Kiti veikia pagal poreikį, taip išlygina dėl nevienodo elektros suvartojimo atsirandančius energetinio tinklo apkrovos netolygumus bei įtampos svyravimus.

Pakilę prie aukštutinio baseino ir pasigrožėję gražiais apylinkių vaizdais, nusileidome nuo kalno prie žemutinio baseino ir iš ten kelionę tęsėme toliau.

Pravažiavę Aukštadvarį, pasukome „Velnio duobės“ link. Gidė papasakojo, kaip galėjo atsirasti šis gamtos reiškinys. Nusileidę ir apžiūrėję duobę, pasukome į prie Trakų esantį Užutrakio dvarą. Liudviko XVI stiliumi dekoruotos Užutrakio dvaro sodybos neįkainuojama terasos puošmena – pasakiškas vaizdas į Galvės ežerą. Juo XIX a. kasryt mėgavosi dvaro šeimininkas grafas J. Tiškevičius (1868-1917), visą gyvenimą skyręs šios vietos gražinimui. Prancūziško mišraus stiliaus parkas, taisyklingų formų parteriai su karpomomis liepų alėjomis, ornamentiniais gėlynais, marmuro vazomis ir skulptūromis, daugiau nei 20 skirtingų dydžių ir formų tvenkinių, sudarančių unikalų vandens atspindžių parką.

Iš Užutrakio ekskursiją tęsėme netoliese rymančioje Angelų kalvoje, išpuoštoje medinėmis angelų skulptūromis. Kalvą sudaro įvairios beveik penkių metrų aukščio ąžuolinės angelų skulptūros. Užsukę į apžvalgos aikštelę, įrengtą netoli Angelų kalvos, išvydome nuostabų vaizdą į didingąją Trakų Salos pilį ir deimantais raibuliuo­jantį Galvės ežerą.

Pavakare pavargę, bet laimingi grįžome namo.