Kelionė į Žemaitiją

2014 metų birželio 2 dienos rytą išvykome į ekskursiją po Žemaitiją. Pirmiausia aplankėme poeto Maironio tėviškę: užėję į trobą turėjome galimybę prisiliesti prie autentiškų daiktų, išgirdome Jono Mačiulio ir jo seserų gyvenimo istorijas, daugelį nustebino žinia, kad dar yra gyva viena iš Maironio dukterėčių.

Prisilietę prie tautos dainiaus gimtosios aplinkos važiavome į Nemakščių miestelyje įsikūrusį Senovinės technikos muziejų. Pagrindinė privataus Leono Tamulevičiaus muziejuko tema – tai pirmosios pasaulyje aštuonratės savaeigės važiuoklės išradėjo Pšemislovo Neveravičiaus darbai, jo šeimos istorija ir atkurtas aštuonratis vežimas. Moksleiviams buvo suteikta proga pasimokyti vairuoti aštuonratį ir kai kuriems visai gerai sekėsi… Muziejuje apžiūrėjome ekspozicijas, skirtas siuvėjo, batsiuvio, audėjos amatui, miškininkystei, Žemaičių plento tiesimo laikotarpiui, Nemakščiuose 1932 metais veikusiai gaisrinei.

Dar vienas iš mūsų kelionės tikslų buvo Plungės dvaro sodyba – kunigaikščio Mykolo Oginskio rūmų ansamblis. Vaikščiodami po parką žavėjomės šimtamečiais ąžuolais, klevais, grakščia meilės deivės Afroditės figūra, tvenkiniais, didingais, šviesiais rūmais – suvokėme, kad senojo parko aurai lemta gyvuoti šimtmečiais. Ypač įspūdinga pasirodė Laikrodinė oranžerija, kurioje dabar įsikūrusi Plungės rajono savivaldybės viešoji biblioteka, turinti vienintelį veikiantį laikrodį su viena rodykle ir retu ir unikaliu inkaro mechanizmu.

Po to aplankėme Šaltojo karo muziejų – ypač vaikinus domino kovinių raketų ir kitos Šaltojo karo ginkluotės pavyzdžių maketai, au­ten­tiš­ka to me­to įran­ga, gink­lai. Apžiūrėjome raketų paleidimo šachtą.

Galutinis kelionės tikslas buvo Šventoji. Nors ją pasiekėme jau gana vėlai, vis tiek viliojo Baltijos jūros ošimas. Nors vanduo gėlė kojas, ne vienas ryžosi pabraidžioti, kai kurie ir su batais…

Kiekvienas stengėsi nusifotografuoti jūros fone…

Kitą rytą atsibudę (kai kurie beveik ir nemiegoję!) dar grožėjomės jūros vaizdais, pietavome ir pramogavome HBH komplekse, o tada jau, dalindamiesi įspūdžiais, patraukėme Vilniaus link.

Mokyt. Ž. Siniuvienė, 2014 m.

Mokinių mintys

Norėtume, kad daugiau būtų tokių įspūdingų ir linksmų kelionių! Visi mokytojai kelionėse turėtų būti tokie linksmi kaip Kazlas (mokyt. D. Kozlovskij). (Edgaras, 1d kl.)

Kelionėje turėjome ir mamą, ir tėvą, ir tetą. Buvo fantastiška! (Edvinas, 1d kl.)