Tarptautiniai projektai

Logotipas

ProjektasMokyklos – Europos Parlamento ambasadorės“

       Vasario pabaigoje gimnazijoje startavo naujas projektas „Mokyklos – Europos Parlamento ambasadorės“. Į projektą aktyviai įsitraukė trečiokai ir įvairių dalykų mokytojai. Gimnazijos skaitykloje atsirado stendas su informacija apie Europos Sąjungą ir Europos Parlamento veiklą.

      Kovo 23 dieną Goda ir Valerija – jaunesnieji ambasadoriai – 1b klasės mokinius supažindino su Europa ir ES ištakomis bei pagrindiniais demokratijos principais. Vėliau mokiniai entuziastingai sprendė protmūšio klausimus. Geriausieji buvo apdovanoti saldžiomis dovanėlėmis.

      Kovo 30 d. jaunesnieji ambasadoriai – Rasa, Lukas, Tautvydas, Žygimantas, Goda ir Valerija (visi 3b kl. moksleiviai) – toliau pristatė pirmokams ir antrokams projekto temas apie ES susikūrimą, ES puoselėjamas vertybes ir eurą. Pristatymą ir miniprotmūšius organizuoti padėjo tos pačios klasės moksleiviai Liveta, Raminta, Reda, Deimantė ir Martynas.

      Balandžio 5 d. etikos mokytoja J. Sereičikienė pirmokams ir antrokams vedė pamoką apie ES vertybes. Mokiniai buvo supažindinti su vertybėmis ir žmogaus teisėmis ES.

      Balandžio 24 d. ekonomikos mokytoja L. Rimkuvienė kervirtokams vedė pamoką tema „EURO ZONOS VALSTYBIŲ EKONOMINIO IŠSIVYSTYMO LYGIS“.

      Klasėje kiekvienas mokinys, pasitelkęs planšetę su interneto prieiga, panaudodamas pasaulines statistines duomenų bazes, mokytojos autorinę pateiktį, dirbdamas individualiai ir  grupėse, analizavo euro trūkumus ir privalumus piliečiams, verslui, Lietuvai dalyvaujant bendros valiutos zonoje; skaičiavo praktinę euro naudą.

      Vertindami valstybių ekonominio išsivystymo lygį, klasė pasiūlė priemonių skatinti ekonomikos vystymuisi.

      Balandžio 26 d. jaunieji ambasadoriai – Tautvydas ir Žygimantas – 2c klasės gimnazistus supažindino su euro istorija. Vėliau žinias įtvirtino mini protmūšyje. Vaikinams padėjo trečiokės Liveta ir Raminta, įdomiausias akimirkas fiksavo Mantas.

      2017 m. gegužės 5 d. 2b ir 2f klasėse vyko pamokos tema ,,ES institucijos“. Mokiniai susipažino su ES valdžios struktūra (Europos Parlamento, Europos Komisijos, Ministrų tarybos ir kitų institucijų veikla). Vyko aktyvios diskusijos, kūrybinis darbas grupėse. Pamoką organizavo istorijos mokytojas R. Birieta.

      Gegužės 10 d. gimnazijoje vyko protmūšis „Aš europietis“. Dalyvavo 2–ų gimnazijos klasių komandos. Dalyviams teko gerai pasukti galvas, nes protmūšio organizatoriai trečiokai buvo išradingi ir užduotys buvo įdomios  ir labai nelengvos. Geriausias žinias apie ES parodė 2b klasės komanda. Sveikiname!

      2017 metų gegužės 9 dieną Vilniaus Karoliniškių gimnazijos moksleiviai jau ketvirtą kartą dalyvavo nacionalinio konkurso „Pažink Europą“ pirmajame Europos egzamino ture. Tai kasmetinis gimnazijos renginys nuo 2014-ųjų metų, įtraukiantis kiekvienais metais vis daugiau moksleivių, norinčių pasitikrinti savo žinias, atsakyti į įvairius klausimus apie ES istoriją, jos institucijas, kultūrą, kalbas. 2014-aisiais metais gimnazijos moksleivė Marija Potašenko, kurią ruošė geografijos  mokytojas Dariuš Kozlovskij, laimėjo kelionę į Briuselį.

      Šią ir praėjusią savaitę gimnazijoje vyko pamokos, skirtos Europos dienai paminėti. Antrų klasių gimnazistai pristatė projektus apie Europos Sąjungą. Gilinomės ir diskutavome apie Europos Sąjungos ištakas, raidą, ES šalis nares, Lietuvos narystę ES. Ketvirtų klasių gimnazistai pristatė projektus apie demokratijos istoriją. Pamokos vyko anglų kalba. Projektus rengė Erika Savčuk, Eimantė Vaitekūnaitė, Kristupas Guntis, Aivaras Mockus, Dainius Kunkis, Marius Norkūnas. Moksleiviai aktyviai diskutavo apie demokratijos privalumus ir trūkumus, apie tai, kaip demokratija evoliucionavo nuo Tautos susirinkimo iki Europos Parlamento. Projekte dalyvavo 160 antrokų (5 gimnazijos klasės) ir 66 trečiokai (3 gimnazijos klasės).

      Gegužės 11 d. gimnazijoje vyko Europos dienos minėjimo renginys „Įvairiaspalvė Europa“. Pirmokai ir antrokai pristatė ES šalis, jų dainas ir šokius.

2017 m.

 

Tarptautinis projektas „Sienos ir integracija“

      Gimnazijoje viešėjo VDU Politikos mokslų ir diplomatijos fakulteto dėstytojas Andrea Griffante. Lektorius supažindino mokinius su tarptautiniu projektu ,,Sienos ir integracija“. Kartu tai buvo istorijos pamoka apie Šaltojo karo metu suformuotą ribą, kuri atskyrė Vakarų ir Rytų Europą, ir apie tai, kas vienijo visuomenę, atsidūrusią skirtingose ,,geležinės uždangos“ pusėse. Mokiniai susidomėjo šiuo projektu ir ketina jame dalyvauti.

Mokyt. R. Birieta

 

Vasario 18-19 d. Štutgarte (Vokietija) įvyko tarptautinė projekto LeaCoMM baigiamoji sklaidos konferencija

LeaCoMM

      2016 m. vasario 18-19 dienomis Štutgarte įvyko tarptautinė projekto LeaCoMM baigiamoji sklaidos konferencija, kurioje dalyvavo daugiau nei 150 dalyvių (mokytojų, pedagogų, mokyklų vadovų, mokslininkų, atstovė iš Europos Komisijos) iš įvairių pasaulio šalių.

      Lietuvai konferencijoje atstovavo Soros International House direktorė Daiva Malinauskienė kartu su projektų koordinatorėmis Gileta Kieriene bei Egle Žalimaite, taip pat Švietimo ir mokslo ministerijos Pedagogų veiklos skyriaus vedėja Vilma Bačkiūtė bei Karoliniškių gimnazijos direktoriaus pavaduotoja Audronė Būdienė.

      V. Bačkiūtė yra LeaCoMM projekto švietimo politikos formavimo dalyvaujančių institucijų atstovų diskusijų grupės „Migracija ir tautinės mažumos“ narė.

      A. Būdienė – LeaCoMM projekto patarėjų tarybos narė bei platformos pilotavimo grupės narė.

      Konferencijos pradžioje sveikinimo žodį tarė ne tik renginio organizatoriai, bet ir ES Švietimo, garso ir vaizdo bei kultūros vykdomosios agentūros atstovė Michèle Grombeer bei LeaCoMM projekto koordinatorė D. Malinauskienė.

      Pagrindinis konferencijos tikslas buvo pristatyti LeaCoMM platformą bei jos virtualią mokytojų ir mokytojų rengėjų besimokančiąją bendruomenę.

      Konferencijos dienomis vyko pristatymai, seminarai, taip pat panelinės diskusijos, kurių metu plačiai diskutuota įvairiais su migrantų švietimu susijusiais klausimais.

      Vienoje iš tokių panelinių diskusijų  dalyvavo ir V. Bačkiūtė, kuri pristatė Lietuvos situaciją bei iššūkius, su kuriais šiuo metu susiduria Lietuvos mokyklos dėl migrantų krizės. Po išsamaus savo pristatymo ji sulaukė daug klausimų iš įvairių konferencijos dalyvių.

      Dar kartą kviečiame prisijungti prie LeaCoMM platformoje http://www.leacomm-platform.eu/lt/ sukurtų e. mokymosi diskusinių grupių, taip pat kurti naujas grupes!

NAUJIENLaiškis Vasaris / Kovas 2016

 

Tarptautinio projekto „Trapi jungtis: Baltijos istorija taikiai ateičiai“

akimirkos kovo 16 –17 dienomis Karoliniškių gimnazijoje

      Minint 1989 m. rugpjūčio 23 d. vykusios masinės Baltijos tautų akcijos „Baltijos kelias“ 25 metų jubiliejų, taip pat švenčiant Lietuvos įstojimo į Europos Sąjungą dešimtmetį, Viešoji įstaiga Savęs pažinimo ir realizavimo studija 2014–2015 metais parengė ir vykdo projektą „Trapi jungtis: Baltijos istorija taikiai ateičiai“, kuris kviečia skirtingų tautybių jaunąją Baltijos šalių kartą prisiminti bendrą neseną komunistinio režimo istoriją, tyrinėjant Europos Sąjungos vertybes bei atveriant 10–ies metų perspektyvą: nuo skausmingos TSRS praeities harmoningos ES ateities link. Projekto metu organizuojami renginiai septyniose Lietuvos, Latvijos ir Estijos mokyklose (mūsų gimnazija yra viena iš partnerių): mobili interaktyvi meninė instaliacija, komunistinio režimo vertybes priešpriešinanti Europos Sąjungos vertybėms; kūrybinio rašymo konkursas bei geriausi kūriniai, publikuoti knygelėje.

      Projektui sukurta meninė instaliacija – paroda veikia interaktyviai. Čia mokiniai nėra pasyvūs informacijos gavėjai ar stebėtojai, čia jie – aktyvūs istorinio, meninio projekto dalyviai. Mūsų gimnazijoje mokiniai ieškojo informacijos stenduose bei plakatuose, skaitė kitų moksleivių rašinius, turėjo surasti atsakymus eksponuojamoje medžiagoje, rungėsi dėl pagrindinio prizo, klausėsi Baltijos šalių muzikos, dalyvavo loterijoje, „virė“ Taikos sriubą.

      Projektą finansuoja Europos Sąjungos programa Europa piliečiams.

 Direktoriaus pavaduotoja Audronė Būdienė

 

LeaCoMM projektas

Mokymosi visą gyvenimą programa / Comenius LeaCoMM –

besimokančioji bendruomenė „Migracija ir tautinės mažumos“: platforma mokytojams ir mokytojų rengėjams

538562–LLP–1–2013–1–DE–COMENIUS–CMP

LeaCoMM

      Projekto „LeaCoMM“ tikslas – sukurti internetinę platformą Europos mokytojams, dirbantiems daugiakultūrinėje, įvairiatautėje, daugiakalbėje ir daugiareliginėje mokymo(si) aplinkoje. Per pastarąjį dešimtmetį ši įvairovė Europos mokyklose pastebimai plėtėsi dėl didėjančio žmonių mobilumo ir migracijos bei pabėgėlių skaičiaus augimo. Tenka apgailestauti, kad programų, skirtų mokytojų tarpkultūrinei kompetencijai tobulinti, bei mokymosi išteklių pasiūla nedidėja taip greitai, kaip norėtųsi. „LeaCoMM“ projektas siekia:

  •  sudaryti geresnes sąlygas mokytojų tarpkultūrinei kompetencijai tobulinti,
  •  sukurti Europos mokytojų bendradarbiavimo tinklą, padėsiantį dalintis gerąja darbo patirtimi, skleisti mokymo metodus, medžiagą bei išteklius.

      „LeaCoMM“ platformą mokytojams sudarys:

  • virtuali biblioteka, kurioje bus kaupiami naujausi mokslinių tyrimų duomenys, straipsniai, mokytojų tarpkultūrinės kompetencijos tobulinimą reglamentuojantys dokumentai,
  • mokymo(si) medžiagos bankas, kuriame mokytojai galės dalintis  mokytojų mokytojams sukurta mokymo medžiaga,
  • mokymo(si) modulių bankas, kuriame bus kaupiami moduliai, skirti mokytojų tarpkultūrinei kompetencijai tobulinti,
  • forumas, skirtas mokytojų iš visos Europos tiesioginiam profesiniam bendravimui ir dalijimuisi patirtimi.

      Vis didėjanti mokinių įvairovė mokyklų ugdymo procese reikalauja skirti ypatingą dėmesį migracijai ir etniškumui. „LeaCoMM“ projektas orientuosis į šias prioritetines kryptis:

  • kalbų mokymas(is) ir daugiakalbystė,
  • mokyklų ir mokymo proceso pertvarkymas atsižvelgiant į daugiakultūrinės aplinkos poreikius,
  • tarptautinio ir tarpkultūrinio aspekto integravimas į ugdymo procesą,
  • įvairovės valdymas mokyklose.

      „LeaCoMM“ projektas skatins ES mokytojų glaudesnį bendradarbiavimą ir komandinį  darbą, sukurs infrastruktūrą ir priemones, reikalingas mokymosi bendruomenių plėtojimui, taip pat pateiks  naujausią mokymosi medžiagą.

      „LeaCoMM“ projekto partneriai

      Koordinatorius:  Soros International House – Vilnius, Lietuva.

      Partneriai:

  • Federal School Board Stuttgart – Štutgartas, Vokietija,
  • Desmos NGO – Katerini, Graikija,
  • Exchange House – Dublinas, Airija,
  • Anton Martin Slomšek Institute (ZAMS) – Mariboras, Slovėnija,
  • Bilkent University – Ankara, Turkija.

   LeaCoMM“ projektas pristatytas tarptautinės mokymosi, žinių ir karjeros planavimo parodos dalyviams Vilniuje.

   2015 m. vasario 5–7 d. SIH dalyvavo kasmetinėje tarptautinėje parodoje „STUDIJOS 2015“ Vilniuje, kurios dalyviams ir lankytojams pristatė įvairius šiuo metu įgyvendinamus švietimo projektus, ypatingą dėmesį skiriant „LeaCoMM“ projektui.

      Kadangi išties didelę parodos lankytojų ir dalyvių dalį sudaro projekto „LeaCoMM“ tikslinės grupės atstovai ir potencialūs galutiniai vartotojai, t. y.  mokytojai, mokytojų rengėjai bei švietimo institucijų darbuotojai iš visos Lietuvos ir užsienio, šis projektas susilaukė išskirtinio dėmesio. Taigi SIH stende apsilankę mokytojai ir mokytojų rengėjai buvo išsamiai supažindinti su projekto idėja, tikslais, uždaviniais bei siekiamais rezultatais, daugelis jų išreiškė susidomėjimą projekto įgyvendinimo eiga ir, be abejo, pagrindiniu produktu – „LeaCoMM“ platforma, skirta mokytojų ir mokytojų rengėjų kvalifikacijos tobulinimui. Mūsų stendo lankytojai ypač domėjosi kuriamos platformos veikimo principais, norėjo daugiau sužinoti apie medžiagą, kuri bus sukaupta platformoje, aktyviai dalyvavo diskusijose, išreiškė savo nuomonę, dalijosi įžvalgomis. Visa iš tikslinės grupės gauta grįžtamoji informacija bus labai naudinga kuriant galutinį projekto produktą.

      Parodoje apsilankiusiems mokytojams bei švietimo institucijų atstovams buvo dalijami „LeaCoMM“ projektą pristatantys lankstinukai.

      „STUDIJOS“ yra didžiausia kasmetinė žinių ir švietimo paroda Baltijos šalyse, kurią kasmet aplanko apie 50000 lankytojų.

      Vilniuje suorganizuota LeaCoMM konferencija

      2014 m. lapkričio 28 d. VšĮ „Soros International House” organizavo  konferenciją, skirtą pristatyti projektą tikslinių grupių atstovams. Renginyje dalyvavo žmonės iš švietimo įstaigų – mokytojai ir administracijos darbuotojai.

      Konferencijos metu LeaCoMM projektas buvo išsamiai pristatytas: dalyviai supažindinti su jo tikslais, pasiektais rezultatais, jau įgyvendintomis bei planuojamomis veiklomis. Taip pat buvo pristatyti visi projekte dalyvaujantys partneriai. Ypatingas dėmesys buvo skirtas LeaCoMM platformai, kuri yra pagrindinis projekto rezultatas. Pristatyta su visų tipų medžiaga, kuri bus įkelta į platformą, ir jos testavimo procesas.

      Dalyviai buvo kviečiami aktyviai dalyvauti projekto veiklose, ir, kai bus parengta, naudotis platformoje talpinama medžiaga bei tokiu būdu kelti savo multikultūrinę kompetenciją.

      Seminare pristatytas LeaCoMM projektas

      2014 m. gruodžio 18 d. Soros International House surengė MVGP KA3 projekto CRITON baigiamąjį seminarą, skirtą projekto rezultatų viešinimui. Renginyje dalyvavo įvairių Vilniaus švietimo institucijų atstovai.

      Seminaru buvo siekiama supažindinti dalyvius su projektu ir jo metu sukurta platforma bei kitais įrankiais, skirtais tobulinti mokytojų kompetencijas. LeaCoMM projektas ir šiuo metu kuriama jo platforma buvo taip pat pristatyti kaip viena iš galimybių tobulinti mokytojų daugiakultūrę kompetenciją ir tokiu būdu gerinti švietimo kokybę.

      Seminaras buvo labai sėkmingas ir dalyviai patvirtino, kad pristatyti produktai tikrai bus naudingi jų ir jų kolegų kasdieniniame darbe.

      Susitikimas su Vilniaus Karoliniškių gimnazijos mokytojais

     

      2014 m. gruodžio 4 d. VšĮ „Soros International House” (SIH) direktorė Daiva Malinauskienė ir projektų koordinatorės Gileta Kierienė bei Donata Gilaitienė dalyvavo susitikime su Vilniaus Karoliniškių gimnazijos mokytojais. Šio susitikimo tikslas buvo pristatyti LeaCoMM projektą, jo idėją, jau pasiektus rezultatus ir pakviesti mokytojus prisijungti prie itin svarbios veiklos – projekto platformos ir jos turinio testavimo bei tobulinimo. Susitikimo pabaigoje vykusi diskusija parodė, kad mokytojams platformos medžiaga tarpkultūriškumo tema būtų tikrai aktuali ir naudinga.

      Taip pat neformaliai buvo pristatyti kiti šiuo metu įgyvendinami ar jau užbaigti SIH projektai: SMILE, kuriuo siekiama stiprinti retai vartojamų kalbų reikšmę  įsidarbinant vietos ir europiniu mastu; CRITON – besimokančiųjų e. mokymo(si) pažangos prognozė ir savalaikis pasiekimų vertinimas mokymosi visą gyvenimą procese bei TAKE CARE – kalbos gidas migrantams sveikatos priežiūros tema.

 

2014 09 01 – 2015 09 01 metais vyksta Baltijos šalių projektas

„Trapi gija: Baltijos šalių istorija taikiai ateičiai“ (FRAT)     

Šį projektą remia Europos Sąjungos programa „Europa piliečiams“.

      Projekto partneriai:

      Genocido ir rezistencijos tyrimų centras, Vilnius, Lietuva;

      Vilniaus Karoliniškių gimnazija, Vilnius, Lietuva;

      Vilniaus Aleksandro Puškino vidurinė mokykla, Vilnius, Lietuva;

      Vytauto Didžiojo pagrindinė mokykla, Jurbarkas, Lietuva;

      Tallinna Läänemere Gümnaasium, Talinas, Estija;

      Viljandi Gümnaasium, Viljandi, Estija;

      25 Riga Secondary School, Ryga, Latvija;

      Rigas 89 vidusskola, Ryga, Latvija.

      Projekto organizatorius:

      Savęs pažinimo ir realizacijos studija.

      Šio projekto tikslas – prisiminti dar ne taip seniai buvusią Baltijos šalių istoriją, kad galėtume ją papasakoti jaunajai kartai ir kurti stiprų vidinį suvokimą tvariai ir taikiai ateičiai.

      Numatomi projekto etapai:

      * Pirminės žaidybinio teatro dirbtuvės;

      * Meninės instaliacijos paroda „Laiko mašina: ribota praeitis prieš tvarią ateitį“ septyniose partnerių mokyklose;

      * Moksleivių kūrybinis rašinių konkursas „Istorija, kurios dar niekada man mama/tėtis nepasakojo…“;

      * Knyga „Dar niekada nepasakota Baltijos šalių istorija“;

      * Tiesioginė „Klasės valandėlės“ pamoka – mokomoji priemonė „Buvusi istorija moko ateinančią istoriją“ (septyniose partnerių mokyklose);

      * „Flash mob“ vienu metu septyniose partnerių mokyklose.

Daugiau apie projektą skaitykite http://baltijosistorija.lt/

      2014 m. spalio 7-9 dienomis startavo tarptautinis projektas ,,Trapi jungtis: Baltijos istorija taikiai ateičiai“, kuriame dalyvauja ir Vilniaus Karoliniškių gimnazijos mokiniai bei mokytojai. Pirmasis Estijos, Latvijos ir Lietuvos atstovų susitikimas vyko Jurbarko rajone. Mokiniai ir mokytojai dalyvavo diskusijose ir aptarė sovietinės praeities ir dabarties individo saviraiškos, pasirinkimo galimybių skirtumus, demokratijos ir kitas aktualias temas. Mūsų gimnazijos mokytojai Jūratė Janonienė ir Ramūnas Birieta parengė pranešimą tema ,,Sovietų okupacija ir mokykla“. Projekto organizatoriai ,,Savęs pažinimo ir realizavimo studija“ pateikė mokiniams ir mokytojams įvairių užduočių, kurios davė galimybę artimiau susipažinti su kaimyninių šalių istorine-kultūrine praeitimi, atskleisti šiuolaikinės Europos puoselėjamas vertybes bei skatinti tarpusavio bendravimą ir bendradarbiavimą. Projektą finansuoja Europos Sąjungos programa Europa piliečiams.

     Projekto ataskaita lietuviškai ir angliškai  

Mokyt. R. Birieta

 

TrečiasisComenius mokyklų daugiašalės partnerystės projekto ,,Europa: iš skirtingų praeičių į bendrą ateitį“ partnerių susitikimas Turkijos Respublikos Nigde miesto mokykloje 2012 metų  lapkričio 19 – 23 dienomis

      Karoliniškių gimnazijos komanda:  anglų kalbos mokytoja Vilma Trusovienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rasa Sabūnienė, 4c klasės mokinys Deividas Černauskas, 3a klasės mokinė Viktorija Stašauskaitė ir 2b klasės mokinys Justas Buivydas dalyvavo trečiajame partnerių susitikime, kuriame mokiniai pristatė ankstesniame susitikime pasirinktas temas.

      Mokiniai supažindino partnerius su totalitarizmo apraiškomis dvidešimto amžiaus Lietuvoje: tremtimi į Sovietų Sąjungos gilumą (Deividas), socialistiniu realizmu lietuvių architektų ir skulptorių darbuose (Justas) bei pasipriešinimu totalitariniam režimui – Lietuvos pokario partizaniniu judėjimu (Viktorija). Pristatė trečių klasių mokinių piešinių parodą ,,Tautos atmintis gyva kryždirbystėje“.

      Šeimininkai aprodė projekto partneriams mokyklą.

      Rūpinosi turiningu svečių laisvalaikiu.

      Esame dėkingi partneriams iš Turkijos už neišdildomus įspūdžius, draugišką priėmimą ir darbingą nuotaiką.

TEŞEKKÜRLER!

AČIŪ!

THANK YOU!