Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyventina Europos socialinio fondo agentūra
TŪM išvyka į STEAM centrus
Gegužės 28 dieną 2a ir 2b gimnazijos klasių mokiniai vyko į pažintinę-edukacinę kelionę į Kauną.
Pirmiausia jie apsilankė „Mokslo saloje“ – moderniame mokslo ir inovacijų centre. Čia kiekvienas turėjo galimybę savarankiškai eksperimentuoti, tyrinėti, sportuoti, groti bei pažinti pasaulį per aktyvią ir įtraukiančią veiklą – kitaip nei įprastose pamokose.
Po pietų mokiniai keliavo į Kauno VII fortą, kuriame veikia edukacinės laboratorijos. Trijose skirtingose erdvėse mokiniai tyrinėjo fermentų veiklą, susipažino su kraujo sandara bei pasigamino šviečiančius „šlykštukus“.
Diena buvo kupina smagių įspūdžių, naujų žinių ir patirčių, kurios ne tik praturtino mokinių supratimą apie mokslą, bet ir paskatino smalsumą bei kūrybiškumą.
#tūkstantmečiomokyklos #tūmprograma#
Mokytoja Živilė Roličiūtė, 2025m. gegužės 29 d.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyventina Europos socialinio fondo agentūra
Vilniaus Karoliniškių gimnazijos 9-ųjų klasių mokinių
išvykstamoji edukacija į STEAM centrus Lietuvoje
Gegužės 14 dieną Vilniaus Karoliniškių gimnazijos 9-ųjų klasių mokiniai lankėsi pirmame Lietuvoje mokslo ir inovacijų populiarinimo centre – Kauno „Mokslo saloje“. Taip pat jie apsilankė Kauno tvirtovės VII forte, kur atliko tris laboratorinius darbus.
Vienas iš jų – „Šviesos magija“ – padėjo mokiniams susipažinti su pagrindinėmis liuminescencijos rūšimis. Jie sužinojo, kodėl tamsoje švyti jonvabaliai bei kas slepiasi šviečiančių lazdelių viduje.
Antroji grupė gilinosi į fermentų pasaulį. Mokiniai tyrinėjo, kaip amilazės fermentas veikia skirtingomis sąlygomis, ir mokėsi naudotis automatinėmis pipetėmis.
Trečioji grupė nagrinėjo fotosintezės procesą – stebėjo, nuo kokių veiksnių priklauso jos efektyvumas, ir patys išskyrė fotosintezei būtiną pigmentą – chlorofilą.
Ši edukacinė išvyka įgyvendinama pagal projekto „Tūkstantmečio mokyklos I“ pažangos planą, siekiant kurti įtraukčiai palankų ugdymo turinį pasitelkiant technologijas bei integruojant formalų ir neformalųjį švietimą.
Mokinių ir mokytojų vizitai į STEAM centrus Lietuvoje skatina integruoti STEAM disciplinas į formalųjį ugdymą bei stiprina mokytojų kompetencijas šioje srityje.
#tūkstantmečiomokyklos #tūmprograma#
Chemijos mokytoja J. Bužinskienė, 2025 m. gegužės 19 d.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyventina Europos socialinio fondo agentūra
VILNIAUS TŪM MOKYKLŲ 9–12 KLASIŲ MOKYTOJŲ DALYKININKŲ GERŲJŲ STEAM PATIRČIŲ IŠVYKA Į SUOMIJĄ
Gegužės 7–10 dienomis gimnazijos gamtos mokslų metodinę grupę kuruojanti direktoriaus pavaduotoja ugdymui L. Ribinskaitė kartu su biologijos mokytoja A. Bižyte-Petrovskiene, technologijų mokytoju M. Matusevičiumi ir kitais Vilniaus mokyklų 9–12 klasių STEAM krypčių mokytojais dalyvavo įkvepiančioje stažuotėje Estijoje ir Suomijoje. Šios stažuotės tikslas – gilinti STEAM ugdymo žinias bei perimti gerąją užsienio švietimo įstaigų patirtį.
Pirmąją viešnagės dieną dalyviai lankėsi Talino Mustamäe Riigigümnaasium mokykloje. Vizitas atskleidė Estijos švietimo sistemos inovatyvumą: mokiniai aktyviai įsitraukia į projektinę veiklą, bendradarbiauja su universitetais, o ugdymas grindžiamas integruotumu. Mokyklos ugdymo koordinatorė Karmen Kisel pabrėžė, kad karjeros ugdymas yra vienas svarbiausių prioritetų, todėl mokiniams suteikiama dalinė laisvė patiems rinktis kursus. Be to, ketvirtadieniai šioje mokykloje skiriami projektinei veiklai su universitetais, kad bendradarbiavimas būtų sklandus ir tikslingas.
Antrąją ir trečiąją dienomis stažuotės dalyviai lankėsi Helsinkio Munkkiniemi mokykloje. Ši ugdymo įstaiga apima 7–9 klasių bendrojo lavinimo, 10-os klasės papildomo ugdymo bei 11–12 klasių profesinio ir licėjinio lygmens programas ir yra stipriai orientuota į STEAM kryptis. Į šias klases mokiniai priimami atsižvelgiant į dalykų vidurkius 9 klasėje. Mokyklos direktoriaus pavaduotojas Ilkka Rantasalo pristatė Suomijos švietimo sistemą ir paaiškino, kad mokinių individualūs tvarkaraščiai sudaromi pagal pasirinktus mokyklos siūlomus kursus.
Pamokų (matematikos, chemijos, fizikos) stebėjimo metu ypač išryškėjo savarankiško mokymosi bruožai bei aukšta mokinių motyvacija. Mokytojai ir pavaduotojas pabrėžė, kad Suomijoje švietimas yra visuotinai pripažįstama vertybė, todėl mokiniai patys jaučia atsakomybę už savo rezultatus. Stažuotės dalyviai domėjosi ugdymo erdvių organizavimu, metodine medžiaga ir kabinetų aprūpinimu.
Antrosios dienos popietė buvo skirta vizitui į „Heureka“ mokslo centrą, kuriame moksliniai klausimai nagrinėjami kūrybiškai ir praktiškai. Centre veiklos pritaikytos visų amžiaus grupių lankytojams – nuo vaikų iki suaugusiųjų. Bendradarbiaudamas su mokyklomis, edukatoriais ir LUMA (STEM) centrais, „Heureka“ rengia interaktyvias parodas ir edukacinius renginius. Čia lankytojai gali, pavyzdžiui, sportuodami „užžiebti“ visą miestą ar pasivaikščioti šalia mamuto.
Trečiąją stažuotės dieną dalyviai lankėsi Helsinkio universitete įsikūrusiame LUMA centre. Jo direktorius prof. Jan Lundell papasakojo, kad LUMA tinklą sudaro 13 regioninių centrų su laboratorijomis, į kurias kviečiami moksleiviai kartu su savo mokytojais. Be edukacinės misijos, LUMA centras itin daug dėmesio skiria būsimų mokytojų rengimui ir jų kompetencijų atnaujinimui. Studentai turi galimybę dirbti LUMA laboratorijose, o ši patirtis vėliau vertinama kaip didelis privalumas mokyklose. Laboratorijų veiklą finansuoja STEM sričių verslo įmonės, suinteresuotos ugdyti jaunimo susidomėjimą mokslu, technologijomis ir inžinerija. Kita svarbi centro veiklos kryptis – aktyvus dalyvavimas švietimo politikos formavime ir teisės aktų atnaujinime. Prof. J. Lundell pabrėžė, kad bendradarbiavimas yra pagrindinis raktas į sėkmingą STEAM ugdymą.
Suomijos švietimo sistema žavi daugelį šalių – ji grindžiama pasitikėjimu, kokybiškumu ir visiems prieinamu (nemokamu) mokslu visais lygmenimis. Tačiau ši sistema dažnai yra visiška priešingybė mūsų švietimui, kuriame mokinių ir mokytojų motyvacija dažnai grindžiama konkurencijos skatinimu. Todėl, užuot nuolat tikrinus mokinių žinias egzaminais ar taikius mokytojų darbo kokybės vertinimo metodus, pirmiausia derėtų atsigręžti į žmogiškuosius veiksnius – jie sudaro stiprios visuomenės pamatą.
#tūkstantmečiomokyklos #tūmprograma#
Direktoriaus pavaduotoja Loreta Ribinskaitė, 2025 m. gegužės 11 d.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyventina Europos socialinio fondo agentūra
Vilniaus Karoliniškių gimnazijos išvykstamosios edukacijos į STEAM centrus Lietuvoje
Balandžio 30 dieną 3-ių gimnazijos klasių mokiniai dalyvavo išvykstamojoje edukacijoje, kurios tikslas – apjungti formalųjį ir neformalųjį ugdymą. Šioje edukacinėje išvykoje aplankytas pirmasis mokslo ir inovacijų populiarinimo centras Lietuvoje – Mokslo sala Kaune. Šis centras nepaliko abejingų savo inovatyvumu – interaktyviais eksperimentais, kuriuos mokiniai patys galėjo išbandyti, grožėjosi įspūdingais vaizdais planetariume ir apžiūrėjo net 140 objektų talpinančią ilgalaikę ekspoziciją. Toliau tęsiama kelionė į Klaipėdą, kuri pasitiko mokinių grupę nuostabiu oru, skaniais pietumis ir nuostabiais Baltijos jūros vaizdais Smiltynėje. Smiltynėje gimnazistai aplankė Klaipėdos Jūrų muziejų bei Delfinariumą. Dieną vainikavo Olando kepurės apžvalga bei soti vakarienė. Šia išvykstamąja kelione pasiekta integracija tarp kultūrinio ugdymo ir STEAM bei sustiprinta mokinių, mokytojų bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencija.
#tūkstantmečiomokyklos #tūmprograma#
Fizikos mokytoja R. Grybaitė, 2025 m. gegužės 2 d.