TrečiasisComenius mokyklų daugiašalės partnerystės projekto
,,Europa: iš skirtingų praeičių į bendrą ateitį partnerių
susitikimasTurkijos Respublikos Nigde
miesto mokykloje 2012 metų lapkričio
19 - 23 dienomis
Mokyklos emblema
Karoliniškių gimnazijos
komanda: anglų kalbos mokytoja Vilma Trusovienė, direktoriaus
pavaduotoja ugdymui Rasa Sabūnienė, 4c klasės mokinys Deividas
Černauskas, 3a klasės mokinė Viktorija Stašauskaitė ir 2b klasės mokinys
Justas Buivydas dalyvavo trečiajame partnerių susitikime, kuriame
mokiniai pristatė ankstesniame susitikime pasirinktas temas.
Mokiniai supažindino
partnerius su totalitarizmo apraiškomis dvidešimto amžiaus Lietuvoje:
tremtimi į Sovietų Sąjungos gilumą (Deividas), socialistiniu realizmu
lietuvių architektų ir skulptorių darbuose (Justas) bei pasipriešinimu
totalitariniam režimui Lietuvos pokario partizaniniu judėjimu
(Viktorija). Pristatė trečių klasių mokinių piešinių parodą ,,Tautos
atmintis gyva kryždirbystėje.
Šeimininkai aprodė projekto
partneriams mokyklą.
Rūpinosi turiningu svečių
laisvalaikiu.
Esame dėkingi partneriams
iš Turkijos už neišdildomus įspūdžius, draugišką priėmimą ir darbingą
nuotaiką.
TEŞEKKÜRLER!
AČIŪ!
THANK YOU!
AntrasisComenius
mokyklų daugiašalės partnerystės projekto ,,Europa: iš skirtingų
praeičių į bendrą ateitį partnerių susitikimas Karoliniškių
gimnazijoje 2011 metų kovo 5-9 dienomis
Pirmasis Comenius
mokyklų daugiašalės partnerystės projekto ,,Europa:
iš skirtingų praeičių į bendrą ateitį partnerių susitikimas Prancūzijos
Ronos Alpių regiono Aix les Bains
miesto Lycée Polyvalent Marlioz 2011 metų lapkričio 21-25
dienomis
Lietuvą pristatė 3c klasės mokinys Tomas
Butrimavičius.
2.
Dalyvaujančių
šalių švietimo sistemos.
Lietuvos švietimo
sistemą pristatė 2b klasės mokinys Rimantas Maksimenka.
Lenkijos švietimo sistema
Privalomas mokslas nuo 6 iki 16 metų.
Vertinimas: šešiabalė sistema.
Nuo 6 iki 7 metų vaikai lanko
priešmokyklinio ugdymo skyrių.
Pradinė mokykla apima 6 klases. Baigę
pradinę mokyklą mokiniai laiko privalomą baigiamąjį egzaminą, kurį
sėkmingai išlaikę, gauna pažymėjimą ir priimami į gimnaziją.
Pagrindinė mokykla gimnazija. Joje
mokomasi 3 metus. Baigusieji pagrindinę mokyklą ir išlaikę egzaminus
mokiniai gali stoti į licėjų, technikumą arba profesinę mokyklą.
Daugiau vaizdų
1
2
3
Licėjus vidurinė mokykla. Visuose
licėjaus tipuose mokiniai laiko egzaminus ir gauna brandos pažymėjimą.
Bulgarijos švietimo sistema
Privalomas mokslas iki 16 metų.
Vertinimas: šešiabalė sistema.
Mokslo metų trukmė: nuo rugsėjo 15 d. iki
liepos 1 d. Mokymasis skaidomas į du semestrus.
Pradinė mokykla: 1 4 klasės.
Pagrindinėse mokyklose mokosi vaikai nuo 5
iki 8 klasės.
Vidurinės mokyklos yra:
trimetės bendrojo lavinimo;
specializuotos (užsienio kalbų,
socialinių mokslų, gamtos mokslų, menų ir kt.) Į pastarąsias priimami
mokiniai, išlaikę stojamuosius egzaminus. Specializuotose mokyklose
mokslas trunka 4 metus.
Nuo baigiamųjų egzaminų (bulgarų kalbos ir
literatūros ir dar vieno) atleidžiami mokiniai turintys pažymių vidurkį
ne mažesnį kaip 5.
Turkijos švietimo sistema
Švietimas privalomas ir nemokamas nuo 7 iki
15 m. amžiaus.
Pradinė mokykla yra aštuonerių metų, ją
lanko 6 14 metų vaikai.
Vidurinė mokykla ketverių metų: 9-12
klasės. Baigę devintą klasę mokiniai tęsia mokslą vidurinėje mokykloje
pasirinkdami vieną iš šių krypčių: turkų kalba ir matematika; tikslieji
mokslai; socialiai mokslai; kalbos. Tačiau pasirinkimą lemia mokinio
pasiekimai. Ir tik nuo jų priklauso, kokios krypties vidurinį
išsilavinimą mokinys įgis, galop tai nulems profesijos pasirinkimą.
Daugiau vaizdų
1
2
Italijos švietimo sistema
Mokslas privalomas iki aštuntos klasės.
Paskui tik tie mokiniai, kurie išlaikė griežtus kvalifikacinius
egzaminus, gali mokytis penkerių metų vidurinėje mokykloje. Baigę
vidurinę, mokiniai privalo išlaikyti brandos egzaminą, tuomet gali stoti
į koledžą.
Italijoje pradinė mokykla yra penkiametė.
Vidurinės mokyklos yra du lygiai. Pirmojo lygio mokslas trunka trejus
metus, mokinių amžius nuo 10 iki 14 metų. Kiekviena klasė turi nuolatinį
savo kabinetą: skirtingos pamokoms ne mokiniai eina į kitas klases, o
mokytojai ateina pas juos.
Baigdami pirmojo lygio mokslus,
mokiniai turi pasirinkti, kur mokysis vidurinės mokyklos antru lygiu,
tai, yra, kokį pasirinks licėjų. Italijoje veikia skirtingo profilio
licėjai: klasikiniai, kur mokomasi klasikinių graikų ir lotynų kalbų ir
yra daug mažiau matematikos, lingvistiniai juose daug dėmesio skiriama
užsienio kalboms; moksliniai šiuose licėjuose mokosi gabūs
tiksliesiems ir gamtos mokslams mokiniai. Pedagoginiai licėjai mokinius
rengia pedagogikos studijoms. Yra ir profesinės mokyklos. Licėjų
absolventai paprastai stoja į universitetus, Būna, kad universitetų
studentais tampa ir profesinių mokyklų absolventai, tačiau dažniau jie
pasirenka darbą pagal įgytą specialybę.
Vokietijos švietimo sistema
Mokyklos lankymas privalomas visiems
vaikams ir trunka devynerius, arba kai kuriais atvejais dešimtį metų, o
po to trejus metus privaloma lankyti vakarines aukštesniojo vidurinio
ugdymo mokyklas (vok. Berufsschule) iki sukankant 18 metų.
Nuo šešerių metų visi vaikai privalo
lankyti pradinę mokyklą (vok.
Grundschule), kurioje mokslai trunka
4 metus. Čia pamokos integruotos ir apima šiuos dalykus: vokiečių kalbą,
matematiką, specialųjį kursą (biologijos, istorijos ir geografijos
derinys, vok. Sachunterricht), menus, muziką ir sportą.
Perkėlimas į vidurines mokyklas, kurias privalu lankyti iki baigiant
privalomąjį ugdymą, įvairiose žemėse reglamentuojamas skirtingai. Tėvai
turi teisę pasirinkti, į kurio tipo vidurinę mokyklą leisti savo vaiką,
tačiau tai, kokios rūšies vidurinę mokyklą jie galės lankyti, žymia
dalimi priklauso nuo mokymosi mokykloje rezultatų. Mokyklos teikia
tėvams rekomendacijas ir patarimus priimant sprendimus.
Pagrindinė mokykla (vok.
Hauptschule), anksčiau vad. tautinė mokykla (vok.
Volksschule), apima 5-9 mokyklos
klases, teikia mokiniams bendrąjį pagrindinį ugdymą.
Vidurinis ugdymas. Standartinė realinė mokykla apima
5-10 mokyklos klases ir teikia mokiniams bendrąjį išplėstinį ugdymą. Šiandien realinė mokykla yra labiausiai paplitusi mokyklos
rūšis, beveik 40% kiekvienos metų grupės gauna bendrojo lavinimo
mokyklos baigimo atestatą baigę 10 klasę. Gimnazija teikia savo
mokiniams bendrąjį pagilintą ugdymą ir apima nuo 5 iki 13 (kai kuriose
žemėse 12) mokyklos klases. Esama dviejų gimnazijos formų standartinė
gimnazija, kurioje mokiniai gali, mokęsi nuo 5 iki 13 klasės, pasiekti
stojimo į universitetą lygį, ir aukštesniojo lygmens gimnazija, kurioje
mokomasi nuo 11 klasės, o mokiniai ruošiami gauti brandos atestatui,
suteikiančiam teisę stoti į aukštąją mokyklą.
Olandijos švietimo sistema
Dauguma vaikų pradeda
lankyti mokyklą būdami ketverių metų. Mokymasis privalomas nuo
penkerių metų amžiaus iki mokslo metų, kuriais vaikui sukanka šešiolika
metų, pabaigos. Kitais metais po to privaloma lankyti mokyklą nepilną
dieną.
Pirmosios
keturios klasės sudaro jaunesniųjų grupę, jose mokosi vaikai nuo 4 iki 8
metų. Vaikai nuo 9 iki 12 metų amžiaus yra vyresniųjų grupėje,
apimančioje 5-8 klases.
Baigus pradinę mokyklą galima rinktis iš trijų
tipų mokyklų, teikiančių žemesnįjį vidurinį ugdymą:
ikiprofesinio
vidurinio ugdymo;
aukštesniojo
bendrojo vidurinio ugdymo;
ikiuniversitetinio ugdymo.
Prancūzijos
švietimo sistema
Pradinė mokykla. Privalomas mokymas
Prancūzijoje trunka 5 metus Šis laikotarpis dalijamas į du etapus - 2 ir
3 metų. Pradinėje mokykloje mokoma prancūzų kalbos, matematikos, gamtos
mokslų ir technologijos, istorijos ir geografijos, civilinės teisės,
menų; fizinės kultūros ir sporto, užsienio kalbos.
Vidurinis mokymas. Yra žemesnysis ir
aukštesnysis vidurinis mokymas. Žemesnysis vyksta koledžuose. Mokslas
čia tęsiasi ketverius metus, dalinamas į du etapus po dvejus metus:
stebėjimo ciklas ir orientavimosi ciklas. Aukštesnysis vidurinis mokymas
vyksta licėjuose. Jie yra įvairių tipų:
Profesiniai licėjai priima mokinius, baigusius penktąją koledžo klasę ir
esančius 14 metų amžiaus. Tokio licėjaus tikslas - parengti jaunuolius
kvalifikuotam darbui. Bendrojo ir/ar technologinio lavinimo licėjai. Čia
priimami mokiniai, baigę keturmečius koledžus. Mokslas tęsiasi trejus
metus.
Lietuvos
atstovų padėka (Rimantas) susitikimo
šeimininkams
Mokiniai
apie projekto Europa: iš
skirtingų praeičių į bendrą ateitį partnerių
susitikimą
COMENIUS
DAUGIAŠALĖS PARTNERYSTĖS PROJEKTAS
IŠ
SKIRTINGŲ PRAEIČIŲ Į BENDRĄ ATEITĮ
(Europe:
from different pasts to a common future)
Vilniaus Karoliniškių gimnazija džiaugiasi
galėdama dalyvauti Comenius daugiašaliame projekte Iš skirtingų
praeičių į bendrą ateitį. Projektas finansuojamas
remiant Europos Komisijai. Comenius
paprograma yra Mokymosi visą gyvenimą programos dalis, o šią programą
Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Comenius
mokyklų partnerystė
tai mokyklų bendradarbiavimo projektas,
kuris jungia bendrai veiklai mokymo institucijas iš Mokymosi visą
gyvenimą programoje dalyvaujančių šalių. Šios veiklos tikslas yra
stiprinti europinę dimensiją mokykliniame ugdyme, skatinant
bendradarbiavimą tarp Europos mokyklų. Bendradarbiaudami su kolegomis iš
kitų šalių, pedagogai ir mokiniai turi galimybę pažinti kitas kultūras,
tobulinti užsienio kalbų žinias, pasidalinti gerąja patirtimi,
naujoviškomis mokymo praktikomis.
Projektas yra orientuotas į istorinius
XXXXI amžių Europos įvykius. Visos projekto partnerių šalys buvo
daugiau ar mažiau paliestos trijų pasaulio mastu vykusių karų: I ir II
Pasaulinių bei Šaltojo karo. Projekto dalyviai domėsis, kaip šie
istoriniai kataklizmai palietė konkrečią partnerių šalį, kaip dėl šių
sąlygų keitėsi politinė valstybių sistema ir sąranga, kaip karai
atsispindėjo krašto literatūroje, vaizduojamajame mene bei masinėje
kultūroje.
Partnerystė skatins mokinių
motyvaciją domėtis Lietuvos ir Europos tautų moderniąja istorija,
pažvelgti į pasaulinius karus, šaltąjį karą skirtingais aspektais,
skatins toleranciją etninėms kultūroms bei tapatumo ieškojimą. Projekto
tematika padės dalyviams atsikratyti stereotipų, pastebėti, kad iš pirmo
žvilgsnio skirtingos istorinės praeities šalys turi ir daug panašumų.
Projekto metu bus aptariami ir kiti
naujausios istorijos aspektai. Tokie, kaip Europos Sąjungos sukūrimo
būtinybė bei aktualiausios šių dienų problemos migracija ir ekologija.
Projekto dalyviai kurs bendros Europos ateities viziją, kurioje jie
norėtų gyventi ir tobulėti. Ši partnerystė skatins atsikratyti
išankstinio nusistatymo, socialinės ir tautinės baimės. Tai projektas,
kuris skatina nebijoti naujų iššūkių ir moko kiekvieną dalyvį asmeniškai
siekti vieningos Europos.
Partnerystės idėja ir tikslai mokykloje
Šis projektas yra galimybė mokiniams
pasidalinti skirtinga šalių patirtimi, kultūra. Partnerystė skatins
užsienio kalbų, socialinės, pilietinės, kultūrinės, informacinių
komunikacijų technologijų kompetencijos plėtimą. Projektas integruotas į
anglų kalbos, literatūros, geografijos, istorijos ir dailės pamokas.
Projekto metu dalyviai turės galimybę apsilankyti skirtingose užsienio
šalyse ir palyginti, kuo skirtingas ir panašus gyvenimas Rytų ir Vakarų
Europoje. Tarpkultūrinis bendravimas yra puiki galimybė motyvuoti
mokinius domėtis skirtingomis kultūromis bei aktyviai prisidėti prie
tolimesnės Europos integracijos. Mokiniai mokysis kurti pristatymus,
filmus, plakatus, organizuoti diskusijas, rinkti medžiagą projekto
knygai, gimnazijos ir projekto tinklapiui. Mokytojai įgis naujų žinių
bei naujos patirties. Ši partnerystė taip pat prisideda prie Lietuvos
istorijos bei kultūros sklaidos.
Planuojama veikla, funkcijų
pasiskirstymas:
·Vokiečiai atsakingi už projekto
koordinavimą
·
Olandai atsakingi už projekto internetinio puslapio sukūrimą
·
Prancūzai atsakingi už projekto DVD bei pirmo vizito organizavimą
·
Lietuviai atsakingi už antro vizito organizavimą
·
Lenkai atsakingi už veiklų įvertinimo anketas bei kelionę į Ščeciną
·
Turkai atsakingi už trečią projekto vizito organizavimą
·
Italai atsakingi už projekto knygos išleidimą bei paskutinio, ketvirto,
vizito organizavimą
·
Bulgarai atsakingi už ketvirčio atliktų darbų ataskaitą
Projekto koordinatorės Karoliniškių gimnazijoje:
direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rasa
Sabūnienė
anglų kalbos mokytoja Vilma
Rameikaitė
PROJEKTAS MTP
plius
Ilgalaikei švietimo strategijai
įgyvendinti sukurta ir pradėta įgyvendinti Mokyklų tobulinimo programa
plius, kuri sudarys galimybę panaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų
lėšas bendrojo ugdymo sistemai tobulinti, įtvirtins vykdomų švietimo reformų
tęstinumą.
Šiuo metu gimnazijoje vykdomi
du iš 38 programos projektų: Bendrojo lavinimo mokyklų bibliotekų
modernizavimas ir Technologijų, menų ir gamtos mokslų mokymo
infrastruktūra, kurių tikslas užtikrinti visuomenės poreikius
atitinkančią bendrojo lavinimo kokybę, diegiant inovacijas ir gerinant
ugdymo(-si) sąlygas.
Projekto uždvaviniai:
1. Atnaujinti gimnazijos
materialinę bazę, gamtos mokslų, menų ir technologijų mokymo įrangą.
2. Atnaujinti bibliotekos
baldus ir įrangą, modernizuoti mokinių skaityklos darbo vietas.
2010 m. rugsėjo 16 d. Vilniaus
Karoliniškių gimnazija ir viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra
pasirašė projekto Vilniaus Karoliniškių gimnazijos pastato Vilniuje, Sausio
13-osios g. 17, rekonstravimas finansavimo ir administravimo sutartį. Dėl
investicijų trūkumo Vilniaus Karoliniškių gimnazijos pastato infrastruktūra
neužtikrina kokybiškos darbo ir mokymosi aplinkos. Šildymo sistema
nesubalansuota, neatitinka HN-42-2004 Pastatų mikroklimato
reikalavimų; energijos sąnaudos ir joms tenkiamos išlaidos viršija normą.
Pagrindinis rekonstrukcijos
projekto tikslas gerinti mokinių mokymosi sąlygas, rekonstruoti mokyklos
pastatą, gerinti pastato būklę ir didinti energijos vartojimo efektyvumą.
Įgyvendinus projektą bus
rekonstruotas mokymosi įstaigos pastatas bei pagerinta pastato būklė. Tai
užtikrins geresnes mokinių mokymosi sąlygas. Siekiant sumažinti pastato
eksplotavimo išlaidas, projekto įgyvendino metu bus apšiltintas Karoliniškių
gimnazijos pastatas (stogas, sienos, grindys, lubos) bei rekonstruota
šildymo sistema, dėl to kasmet bus sutaupoma 452,05 MWh. energijos. Taip pat
pailgės statinio naudingo tarnavimo laikas.
Įgyvendinus projektą Vilniaus
Karoliniškių gimnazijoje bus užtikrintos geros, visas higienos normas
atitinkančios mokymosi sąlygos mokiniams. Projekto įgyvendinimas iš esmės
pagerins darbuotojų darbo sąlygas, tokiu būdu sudarys galimybes
išlaikyti esamus ir pritraukti naujus specialistus.
Projektas yra finansuojamas
pagal 2007-2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 3 prioriteto
Aplinka ir darnus vystymasis įgyvendinimo VP3-3.4-ŪM-03-V priemonę
Viešosios paskirties pastatų renovavimas nacionaliniu lygiu (projekto
kodas VP3-3.4-ŪM-03-V-04-063 )
Bendra projekto vertė 2 799
888,00 Lt. Šiam projektui įgyvendinti iš Europos Sanglaudos fondo skirta 2
341 297,00 Lt bei 458 591,00 Lt iš Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto
lėšų.
Numatoma projekto pabaiga
2010 m. lapkričio 24 d.
Projektas Vilnius -
Oslas
2007 m. kovo 17-24 dienomis 17 moksleivių ir 2 mokytojų grupė iš Oslo
Katedros gimnazijos jau ketvirtą kartą apsilankė Vilniuje. Norvegai
džiaugėsi įdomiais renginiais, ekskursijomis po Vilnių ir jo apylinkes,
draugiškomis krepšinio, futbolo varžybomis.
2006 m. kovo mėn. buvo tęsiamas projektas Vilnius - Oslas
Norvegijoje, Oslo Katedros gimnazijoje. Mūsų moksleiviai ir mokytojai
savaitę viešėjo norvegų šeimose.
Šiemet jau šeštus metus Karoliniškių gimnazija dalyvauja tarptautiniame
projekte Vilnius Oslas.
Mokyklų bendravimas ir bendradarbiavimas. Praeitą rudenį 19 mūsų
gimnazijos mokinių ir 2 juos lydintys mokytojai lankėsi Oslo Katedros
gimnazijoje. Ši gimnazija didžiuojasi giliomis tradicijomis, puikiais savo
auklėtinių pasiekimais bei labai vertinga ir viena seniausių bibliotekų
šalyje. Norvegijoje mūsų mokiniai gyveno šeimose. Jie dalyvavo pamokose,
ekskursijose, galėjo palyginti, kaip yra dėstomi tie patys mokomieji dalykai
Norvegijoje ir Lietuvoje, taip pat pažinti Oslą ir jo apylinkes. Mokiniai
aplankė Vygelando skulptūrų parką, buvo Slidžių muziejuje. Neišdildomą
įspūdį paliko Vikingų laivų muziejus. Mokiniams labai patiko Buities
muziejus po atviru dangumi.
Oslo gimnazijoje buvo surengtos jau tradicija tapusios krepšinio ir futbolo
rungtynės. Krepšinio varžybas laimėjome, o futbolo baigėsi lygiosiomis.
Lietuvos ir Norvegijos mokiniai vykdė du projektus ir draugiškai dirbo
kartu. Vienas projektas buvo apie globalinį
atšilimą. Mokiniai žiūrėjo Elo Goro filmą Pasaulinis atšilimas, jį aptarė,
darė išvadas.
Antrasis projektas Lietuvos pristatymas Oslo gimnazijos mokiniams.
Mokiniai vėl dirbo kartu ir pristatė Lietuvą Power Point programa.
Mūsų mokiniams labai patiko pasakoti apie savo šalį susidomėjusiems ir
pagarbiems norvegų mokiniams.
Laukiame Oslo Katedros gimnazijos mokinių atvykstant į mūsų gimnaziją 2007
m. pavasarį.
Vilniaus gimnazijose bus mokomasi ne vien iš vadovėlių
Karoliniškių gimnazija kartu su 15 Vilniaus miesto
gimnazijų sėkmingai pradėjo įgyvendinti Europos Sąjungos iš dalies
finansuojamus ir Lietuvos Respublikos remiamus projektus Interaktyvių
mokymo priemonių sukūrimas ir įdiegimas Vilniaus gimnazijose (pagal 2.4
priemonę Mokymosi visą gyvenimą sąlygų plėtojimas) ir Interaktyvios
mokymo įrangos įsigijimas ir įdiegimas Vilniaus miesto gimnazijose (pagal
1.5 priemonę Darbo rinkos, švietimo, profesinio mokymo, mokslo ir studijų
institucijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti ESF
remiamas priemones)).
Įgyvendinus projektą, 16 Vilniaus gimnazijų (96 klasėse) mokiniai bus mokomi
naudojant modernias interaktyvias mokymo lentas, kurios reaguoja į
prisilietimą. Šioms lentoms bus pritaikyta 240 specialių animuotų mokymo
objektų, kurie padės įdomiai, šiuolaikiškai ir efektyviai perteikti žinias
pamokose. Lietuvoje tai bus pirmasis projektas, kurio metu bus sukurta tiek
daug interaktyvių mokymo objektų.
Interaktyvios lentos su specialiais mokymo objektais Lietuvoje dar retai
taikomos, tačiau Didžiojoje Britanijoje šios mokymo priemonės yra itin
populiarios. Interaktyvus mokymas skatina grupinį klasės darbą, taip pat
padeda pritaikyti mokymą ir individualiems mokinių poreikiams. Tokios
pamokos gerina mokytojų ir mokinių bendravimą, didina mokymosi tempą ir
efektyvumą.
Pagal 2.4 priemonę parengto projekto vertė daugiau kaip 2 mln. litų. Kitam
projektui suteikta daugiau nei 1 mln. litų.